Andet multimedie
bentjuul 3670
OpenGL C++ wrappers
Fra : Troels Arvin

Dato : 24-11-03 11:52

Hej,

Leder efter et C++ framework til at arbejde med 3D-grafik. Konkret skal
jeg have opbygget en scene svarende til 3. sal på min
uddannelsesinstitution, som jeg da kan 'gå rundt i'.

Jeg er ude efter noget, der
- passer bedre til C++ end 'rå' OpenGL - gerne en OpenGL
wrapper
- kører på både Linux og Windows
- er velegnet til at opbygge scenarier
- er gratis, og helst open source

Jeg er indtil videre stødt ind i nogle projekter kaldet
- Open Scene Graph (på Sourceforge)
- Open Inventor (SGI)
- VTK (synes ikke at benytte OpenGL; det gør mig lidt
nervøs, at de på den måde tilsyneladende genopfinder
den dybe tallerken)

Er der nogen, der har erfaring med nogle af ovenstående eller andre
lignende projekter/produkter, som de har kommentarer til?

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 18-12-03 22:03

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Leder efter et C++ framework til at arbejde med 3D-grafik. Konkret skal
> jeg have opbygget en scene svarende til 3. sal på min
> uddannelsesinstitution, som jeg da kan 'gå rundt i'.

Hvis du bare er ude efter at lave en 3D model så er der lige nu en sidste
chance for at få en GRATIS version af PTC's Pro/DESKTOP se
http://www.ptc.com/appserver/it/icm/cda/template_lib/campaigns/index.jsp?&im_dbkey=18477&icg_dbkey=824

Med dette program kan du gemme VRML filer,
som du kan browse med en browser plugin se: http://www.w3.org/MarkUp/VRML/
Senere kan du tilføje lyd og lys med en tekst editor, osv.

Kig også forbi http://www.3dfacto.dk de har en demo af KOMPAN's lege
moduler, den virker dog kun med Cortona
http://www.parallelgraphics.com/products/cortona/ altså ikke med IE.

Kig også i news:dk.edb.cad