Grafikkort til en tusse
Fra : Brizz

Dato : 23-11-03 22:52

Jeg står og skal have et nyt grafikkort og jeg gider ikke ofre 2k og op
efter. Men hvad skal jeg vælge. Jeg spiller meget deltaforce og Age of
Mythology.
Men hvad skal jeg vælge. Det skal være med TV out.
Ellers er der ikke de store krav andet det gerne må koste omkring de 1000.

Mvh Brian

Fra : Bo Olesen

Dato : 24-11-03 07:13

www.edbpriser.dk der finder du al den hjælp du behøver - samt kundernes
vurdering af produkterne...

Fra : Nic

Dato : 24-11-03 07:21

Ti4200 - til hver en tid...

Fra : /Ole

Dato : 24-11-03 09:01

> Ti4200 - til hver en tid...

Helt enig, jeg har selv et, men det vil hjælpe os lidt mere, hvis du
skriver, hvad du ellers har af småting i maskinen.

/Ole

Fra : Brizz

Dato : 24-11-03 19:05

> Helt enig, jeg har selv et, men det vil hjælpe os lidt mere, hvis du
> skriver, hvad du ellers har af småting i maskinen.

256 mb DDR 2100 ram
XP 2400 cpu
Soltek et eller andet 74 motherboard.
Soundblaster live 1024 lydkort ( som jeg ikke kan få til at køre ordentligt
med XP)
Det er de detaljer der er relevante. For et trådløst netkort har jeg da også
men det har ik meget med grafikkort at gøre
Hvilket mærke er dette Ti4200?

Mvh Brian

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 24-11-03 20:02

Brizz wrote:
> XP 2400 cpu

Har selv sådan een...

> Soltek et eller andet 74 motherboard.

Solteks boards hedder stort set alle Soltek SL75 + modelnavn... (så det
siger ikke så meget)...

> Soundblaster live 1024 lydkort ( som jeg ikke kan få til at køre
> ordentligt med XP)

OK. Jeg har selv et SB Live! 5.1 Digial, der bare kører perfekt i XP. Både
til at optage og afspille. Bruger du de nyeste drivere fra creative.com?

--
Martin K

Fra : Brian Lund

Dato : 24-11-03 20:03

> [...]
også
> men det har ik meget med grafikkort at gøre

Det var sådan set også RAM og CPU der var vigtigst :) - Og det er jo fint.
Hvad mener du med "hvilket mærke"? - Hvis du mener producenten af chippen så
er det Nvidia, det er Geforce 4 TI-4200 :)

Hvis du mener hvilket mærke du skal købe, så kan det være mere eller mindre
ligemeget, hvis du spørger mig.

Se f.eks. dette kort:
http://www.bj-trading.dk/menu.asp?vare=GR-3-128-8

Brian

Fra : /Ole

Dato : 25-11-03 10:27

> [...]
også
> men det har ik meget med grafikkort at gøre

Det ser jo ok ud. Jeg har et MSI GeForce4 ti4200 med 128 Mb ram, og er kanon
tilfreds med det i forhold til min maskine.

Ang. dit lydkort, prøv at hente den nyeste driver, og fjern så lydkortet i
enhedshånteringen, og genstart, og installer så den NYE driver, pas på, den
ikke bare tager den gamle. Kan du finde den gamle, så fhern den.

/Ole

Fra : Nic

Dato : 24-11-03 07:21

> www.edbpriser.dk der finder du al den hjælp du behøver - samt kundernes
> vurdering af produkterne...

Og hvis han ikke er nørd?

(hjælp ham eller klap i - news' generelle problem)

Fra : Bo Olesen

Dato : 24-11-03 16:31

> Og hvis han ikke er nørd?

Så kigger han på kundernes vurdering af produkterne....

Fra : SA

Dato : 24-11-03 17:00

> "Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message

> Så kigger han på kundernes vurdering af produkterne....

Ja det er et godt supplement til at spørge sig for her i gruppen.

Fra : Nic

Dato : 24-11-03 19:36

> Så kigger han på kundernes vurdering af produkterne....

Skal vi saste på at vi herinde har lidt mere forstand på det end hr. og fru danmark's anmeldelse af deres nye
grafikkort?

"uh, det er bare så sejt!" <- dem er der for mange af... nyhedens interesse - 3 mdr. senere er det forældet fordi folk
køber i blinde.

Fra : Brizz

Dato : 24-11-03 19:40

> [...]
>
> "uh, det er bare så sejt!" <- dem er der for mange af... nyhedens
interesse - 3 mdr. senere er det forældet fordi folk

Så kom med din menning om et kort...

Mvh Brian

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 24-11-03 20:05

Brizz wrote:
> Så kom med din menning om et kort...

Godt nok kr. 80,- over din max grænse, men dette er sq et fedt kort!

Club 3D Radeon 9600 Pro DVI + TV-Out
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364947902

--
Martin K

Fra : Brizz

Dato : 24-11-03 22:48

> Godt nok kr. 80,- over din max grænse, men dette er sq et fedt kort!
>
> Club 3D Radeon 9600 Pro DVI + TV-Out
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364947902

Nu henviser du til at kort fra Club 3D. er der den store forskel på
producenten fra den ene til den anden?

Mvh Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 25-11-03 15:30

> Nu henviser du til at kort fra Club 3D. er der den store forskel på
> producenten fra den ene til den anden?

Måske kvalitetsmæssigt, men du har jo 2 års reklamationsret...
Hastighedsmæssigt er det det samme :) - Læs anmeldelserne af kortet på
edbpriser :)

Brian

Fra : Nic

Dato : 24-11-03 20:42