Problem med at logge ind/udgive fra andre ~
Fra : iLotG

Dato : 23-11-03 19:36

Håber du har tiden for det er et langt spørgsm†l - så I eksperter har
noget at arbejde ud fra

Jeg bruger WinXP Pro, FrontPage2003, FPSE2002 og IIS5. Mit LAN er bare
lavet med en arbejdsgruppe, ikke et dom‘ne med login via server. (Jeg
mener også der er FPSE2000 installeret men det rører jeg ikke ved). Min
software firewall og antivirus er lukket (kun når jeg prøver at logge
ind/udgive, fordi det giver problemer). Den indbyggede firewall i WinXP
er permanent slået fra.

Jeg har et mainweb og et subweb, begge kører fint. Begge har FPSE. Når
jeg ændrer i det ene eller andet på min egen pc, kan jeg fint udgive til
http://localhost og http://localhost/subweb hver for sig. Jeg kan også
fint logge direkte ind på hvert enkelt web for sig. FP spørger ikke
engang om user/pass når jeg udgiver eller logger ind. Er det fordi jeg
sidder og gør det fra "server" pc'en selv? Jeg er altid logget ind som
administrator.

Der er andre pc'er på mit LAN, og min datter vil gerne kunne ændre og
udgive til subweb fra en anden pc. Og her kommer problemet. Hun kan ikke
logge ind. Jeg bruger selvfølgelig min pc's ip adresse, som
http://123.456.789.2/subweb. Jeg kan heller ikke logge ind på mainweb.

På min pc (serveren) har jeg gjort følgende i "Microsoft SharePoint-
administrator FP ServerExt 2002":
- Når jeg starter SharePoint-admin.. ser jeg een virtuel server, det er
mit mainweb.
- Når jeg klikker på mainweb i navne-kolonnen kommer jeg til
Administrationssted for http://mit_pc_navn (det er jo så mit mainweb).
- Jeg har lavet et subweb som jeg kan se nederst.
- Når jeg klikker på dets navn i kolonnen "Navn på underordnet Websted"
kommer jeg til Administrationssted for http://mit_pc_navn/subweb.
- Jeg har oprettet subweb så det "Bruger separate tilladelser". Altså
ikke "Bruger samme tilladelser som overordnet websted". Jeg har også
prøvet "Samme som overordnet..." men jeg kan alligevel ikke logge ind.
- Ved at klikke på "Administrer brugere" har jeg oprettet brugeren
"bruger" og indtastet password.
- I Administrationssted for for subweb kan jeg se brugeren som
"mit_pc_navn\bruger" med rollen Avanceret forfatter.
- Brugeroprettelsen opretter også en "konto" i administrationsstedet for
mainweb. Når jeg klikker "Klik her for at slette eller tilføje konti"
kan jeg se brugeren som "bruger". Jeg forstår ikke forskellen mellem
brugere og konti.
- Fra administrationsstedet for både mainweb og subweb har jeg prøvet at
"Opdater Webstedet".
I Kontrolpanels "Computeradministration" er der en bruger kaldet
"bruger", med kommentaren at den er oprettet af FPSE. Brugeren er medlem
af "OWS_ 1513901179_advauthor". Den gruppe fortæller at der kun er
"bruger" som medlem og kommentaren til gruppen er "Microsoft
SharePoint-rollen 'advauthor' for Webstedet 'http://mit_pc_navn/subweb'".

Har jeg sat det hele korrekt op?

Når jeg prøver at logge ind på webbet fra FP, har jeg prøvet at indtaste
enhver tænkelig kombination af bruger/pass (f.eks. "bruger - pass",
"mit_pc_navn\bruger - pass") og med forskellinge kombinationer af
store/små bogstaver.
Hvad er det med at brugernavnet er anført som "mit_pc_navn\bruger". Er
det vigtigt. Nå, jeg kunne alligevel ikke logge ind selv om jeg
indtastede det på den måde. Jeg tror også at det skulle være nok at logge
ind med bruger/pass. Sådan kan jeg logge ind på et web der er hosted ude
i byen.

Jeg kan altså bare ikke finde ud at at logge på min egen server, når jeg
prøver fra en anden pc på mit LAN. (Jeg kan ikke forsøge at logge på med
en pc udenfor mit LAN, jeg har ikke adgang til en pc med FP).

Har nogen af jeg haft succes med en lignende opsætning?

Hjælp venligst - på forhånd tak.

Fra : iLotG

Dato : 23-11-03 19:57

Når jeg prøver at logge ind fra andre pc'er (WinME og Win98 er hvad jeg har
adgang til) bliver den ved med at bede om bruger/pass og i boksen skrives
der at jeg skal have forfatterrettigheder til 123.456.789.2:80. Nogle gange
kan jeg prøve masser af gange. Andre gange kun 3 forsøg og den kommer med
en fejlmeddelelse om at jeg "ikke har adgang til denne web-foldersted"

Hvis jeg indtaster forkert password sker nøjagtig det samme. Så det ser ud
til at jeg slet ikke kommer i kontakt med FPSE godkendelses-proceduren.

Hvis jeg slår min software firewall til, kan jeg se at den anden pc prøver
at komme igennem.

Fra : iLotG

Dato : 26-11-03 23:11

iLotG <ilotg_#TAKE-AWAY-LEAVE-UNDERSCORE#@hotmail.com> wrote in

Ingen der har haft lignende problemer - eller har en opsætning der
virker???