bedste ruteplanlægger
Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 19:25

Hej med jer hvad er den bedste ruteplanlægger?
Vi skal for første gang på cv ferie til sommer, så lidt forberedelse skader
jo ikke vej
MVH
Henrik

Fra : Tommy Hansen

Dato : 23-11-03 20:06

"Henrik" <hhlt2FJERN"huskws.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer hvad er den bedste ruteplanlægger?
> Vi skal for første gang på cv ferie til sommer, så lidt forberedelse
skader
> jo ikke vej
Hej Henrik.

Jeg bruger normalt to. Nogle gange er den ene bedst og andre gange er det
den anden.

Prøv: www.viamichelin.com

eller www.map24.dk

God fornøjelse og god ferie

Mvh. Tommy

Fra : Per H

Dato : 23-11-03 20:33

On Sun, 23 Nov 2003 19:25:21 +0100, "Henrik" <hhlt2FJERN"huskws.dk>
skrev:

>Hej med jer hvad er den bedste ruteplanlægger?
>Vi skal for første gang på cv ferie til sommer, så lidt forberedelse skader
>jo ikke vej

Prøv at kigge på denne side om der er noget du kan bruge.

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=Web_Links&l_op=viewlink&cid=17

Vh Per
icq 8212837

Fra : edob

Dato : 23-11-03 22:10

Hvis du er medlem af FDM har du her adgang til en helt suveræn ruteplaner,
hvor du bl.a. får vist campingpladser langs den foreslåede rute.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : T. Hartung

Dato : 23-11-03 22:49

"Henrik" <hhlt2FJERN"huskws.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer hvad er den bedste ruteplanlægger?

Det afhænger vel også lidt af hvem man er )))

Du kan eks. låne Route 66 på biblioteket og planlægge med den.

http://www.adac.de/ReiseService/TourPlaner/default.asp?TL=2

http://www.maporama.com/share/

kan se andre har givet de øvrige jeg har ))

god fornøjelse med planlægninger der jo "næsten" er den halve ferie
--
mvh.

T. Hartung ** Nu også med GPS **
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 00:14

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> kan se andre har givet de øvrige jeg har ))
>
> god fornøjelse med planlægninger der jo "næsten" er den halve ferie

Mange tak for svarene
MVH
Henrik

Fra : edob

Dato : 24-11-03 10:15

> Du kan eks. låne Route 66 på biblioteket og planlægge med den.

Jeg har forsøgt at låne Route 66 på biblioteket, men de var ikke istand til
at skaffe den hjem!

Venlig hilsen, Frank

Fra : T. Hartung

Dato : 24-11-03 21:37

"edob" <frankhan@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har forsøgt at låne Route 66 på biblioteket, men de var ikke istand
til
> at skaffe den hjem!

hmmm den er stadig tilgængelig på vores bibliotek - ved ikke om der evt.
købes forskelligt ind ??

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-11-03 13:20

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> wrote in message

> hmmm den er stadig tilgængelig på vores bibliotek - ved ikke om der
> evt. købes forskelligt ind ??

Alternativt kunne man jo foreslå at købe den - den er ganske billig.
Og da man vel næppe kan forestille sig at læserne af denne gruppe driver
piratkopivirksomhed, har man den jo så til en anden gang.

vh
Jan

Fra : td253@hotmail.com

Dato : 25-11-03 14:16

Hej Henrik

Jeg holder mig til Auto Route fra MS.
Efter et par ture er den trimmet så godt at vores køretid fra Ringsted
til Gøttingen, kun var beregnet 7 minutter for lang.

Henrik

Fra : Harry

Dato : 25-11-03 14:31

"Henrik" <hhlt2FJERN"huskws.dk> wrote in message news:<3fc0fb8e$0$27366$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Hej med jer hvad er den bedste ruteplanlægger?
> Vi skal for første gang på cv ferie til sommer, så lidt forberedelse skader
> [...]

Hej Henrik - der er sikkert mange meninger hvad der er den bedste. Jeg
har kørt mere end 40.000 km med CV de sidste 4 år og har kun brugt
Michelins. Simpelthen fordi den giver de bedste muligheder og de
bedste kort, som jeg printer ud og sætter i ringbind, inden jeg
starter. Især kortene til nær-områder er uovertrufne.
Imidlertid kan betjening af en elektronisk planner være lidt tricky,
men her ligger en instruktion af samme:

http://www.hanses-campingsider.dk/rutplanstart.htm

På hanses-campingsider ligger der også en startside, hvor man kan
indtaste afgangssted og ankomststed direkte på siden - derefter åbnes
der et vindue med adgang til 4 ruteplannere med samme søgning, som man
nu kan vælge imellem. Også denne ruteplanner-søgning (gennem tysk
firma) kommer ud med Michelins som 1.prioritet.

Min erfaring er at alle ruteplannere er gode, sålænge der er tale om
de lange stræk, men de fleste svigter når man skal zoome ind på
nærområder. Jeg har flere gange oplevet at de vil have mig til at køre
omveje, fordi de prioriterer tidsfaktorer til personbil højere end den
virkelige distance. ALtså maks.hastighed på motorvej. Og det kan man
ikke bruge til ret meget med CV på krogen.

I øvrigt en god ide at starte dine forberedelser nu - du er garanteret
dobbelt så meget udbytte af din næste ferie.

med campinghilsen. Harry.

Fra : "===

Dato : 01-12-03 09:21

Hej NG

Jeg bruger det meste af vinteren til at planlægge sommerferie ved hjælp af
Microsoft autoroute, så har jeg en bærbar med GPS, så kan jeg også se hvor
jeg er, eller rettere sagt så kan jeg finde vejene når vi sædvanligvis
kommer uden for ruten.

det er kedeligt at være bundet til en rote, med fantastisk godt at kunne
finde tilbage når man har rodet sig ind i noget med meget små veje.

Hansen