man kan godt se hvornår
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-03 11:05

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-03 12:11

Bjarke Hansen skrev:

>.. Stofa´s kunder belaster nettet

Ja. Tror du det er anderledes end ved andre udbydere?

--
Bertel

Fra : Nic

Dato : 23-11-03 12:18

> Ja. Tror du det er anderledes end ved andre udbydere?

Andre udbyder har da ikke pakketab i prime time?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-11-03 13:54

On Sun, 23 Nov 2003 12:10:37 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]

Eller forbindelsen fra Tele2 til Stofa ... saa det *kan* muligvis
vaere Tele2's problem ...

> Ja. Tror du det er anderledes end ved andre udbydere?

Ja - jeg kan garantere dig at f.eks. TDC ikke har pakke tab i primetime,
og selv i tilfaelde af fejl, saa vil der ikke vaere pakketab medmindre
der er tale om mindst 2 uafhaengige fejl.

Det er udelukkende et spoergsmaal om dimensionering af naetvaerket.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-03 14:14

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message news:slrnbs1bfa.19fg.harvest@freesbee.wheel.dk...

> [...]
> der er tale om mindst 2 uafhaengige fejl.
>
> Det er udelukkende et spoergsmaal om dimensionering af naetvaerket.

Der er da nogengange i snakker om et problem på en switch e.l

men pludselig forsvandt pakketabet til STOFA

http://weather.get2net.dk/index.cgi?OVERVIEW=VEJR_FREMKOM&GRAFLIST=5823&HASH=9c7618c332eed3fb0f287c9ee2144092&ZOOM=0

så det kan være de sidder og lytter med, selvom problemet har været der i mindst 7 dage

og det er ikke på Tele2´s netværk, det er tjekket

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-11-03 14:29

On Sun, 23 Nov 2003 14:14:10 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Der er da nogengange i snakker om et problem på en switch e.l

Pakketab kan groft sagt opstaa af 2 aarsager

1) overbelastning som medfoerer at der droppes pakker, loeses med
passende dimensionering.
Kan enten goere saa der ikke vil vaere pakke tab i normal
drift, eller saa der heller ikke vil vaere det i tilfaelde af
enkelt fejl.
2) Bitfejl paa forbindelser i nettet - kraever at man overvaager
det, og nedkobler linien indtil fejlen er rettet, hvis man
under pkt 1) ikke har dimensionert efter at kunne klare at
forbindelser mangler, saa kan det give pakke tab pga.
overbelastning paa de resterende forbindelser.

Som tidligere naevnt, saa er TDC's net dimensionet til at kunne baere
trafikken, selv i tilfaelde af enkelt fejl, og man overvaager aktivt
for pakketab i et full mesh, udover at man maaler bitfejl paa alle
forbindelser, hvis man finder nogen, saa tages forbindelsen ud af drift
indtil fejlen er rettet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 23-11-03 15:39

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> writes:

> Andre udbyder har da ikke pakketab i prime time?

Jo, Kabelnettet.dk har op til 30% pakketab på vores (dvs. vores
ejerforenings) streng af nettet.

- Mark Lorenzen

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 23-11-03 15:41

Mark Lorenzen <mark.lorenzen@ofir.dk> writes:

> Jo, Kabelnettet.dk har op til 30% pakketab på vores (dvs. vores
> ejerforenings) streng af nettet.
>
> - Mark Lorenzen

For lige af følge op på mit eget indlæg, kan jeg sige at det trods alt
er bedre end det har været. Jeg har oplevet et pakketab på 80%.

- Mark Lorenzen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-11-03 14:45

Mark Lorenzen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> For lige af følge op på mit eget indlæg, kan jeg sige at det trods alt
> er bedre end det har været. Jeg har oplevet et pakketab på 80%.

Det er jo vanvittigt stort. IMO så er det klogeste man kan gøre så at tage
en pause fra internettet. Det vil give mindre belastning, og så vil nettet
beder kunne klare den aktuelle belastning

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggiet blev påbegyndt