Tabt domænenavn
Fra : Martin Larsen

Dato : 23-11-03 10:38

Hej alle

NB: Dette indlæg er krydspostet pga. emnets karakter.

Jeg har i et stykke tid haft problemer med tilgangen til et bestemt
com-domæne. I går fik jeg så en mail fra indhaveren af webhotellet om at
årsagen skyldtes at domænet desværre var gået tabt i forbindelse med "en
opdatering af systemet". Og nu er domænet taget af en anden!

Jeg skal sige at jeg har betalt fornyelsen til tiden, og at fornyelsen
sker hos firmaet i modsætning til dk-domæner.

Firmaet vil prøve at genvinde domænet for mig. Det kan tage 36 dage
siger de. I tilgift får jeg så et helt års gratis hosting - til en værdi
af i alt 400 kr. Hvor gavmildt!

Domænenavnet er navnet på et stykke software jeg er ved at udvikle.
Derfor er domænet meget vigtigt for mig.

Softwaren er ikke færdigudviklet, så jeg kan leve med de 36 dage hvis de
genvinder domænet. Men ellers er det en katastrofe.

Hvordan står jeg rent juridisk mht. erstatning osv. hvis det ikke lykkes
dem at genvinde mit domæne?

Obs: Da det er en konkret sag, har jeg udeladt både domænets og
udbyderens navn.

Venlig hilsen
Martin Larsen

To reply please remove the "spamfree"
part of the email address

Fra : Peter G C

Dato : 23-11-03 12:50

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

[klpi]

> Hvordan står jeg rent juridisk mht. erstatning osv. hvis det ikke lykkes
> dem at genvinde mit domæne?

Ja, du kan kræve dit tab erstattet. Mere vigtigt er det nok, at du rent
faktisk får dit domæne tilbage. Du bør foreslå ejeren af dit webhotel, at
denne tilbagekøber dit domæne - gør det allerede nu og gør firmaet opmærksom
på, at du ellers selv vil gøre det og kræve erstatning for også dette tab.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/