Hauppauge TV kort og VIA chipset
Fra : Casablanca

Dato : 23-11-03 08:51

Hej gruppe!.

Er der nogen der kører med ovenstående med succes?. Ifølge hauppauges
hjemmeside kan der godt være problemer med den kombination. Jeg har selv
bestilt et Hauppauge Win PCTV kort til levering i næste uge, men det var før
jeg fandt ud af ovenstående.

totalFJERNDETTErecall@jubiimail.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-11-03 09:20

"Casablanca" <totalfFJERNDETTErecall@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemmeside kan der godt være problemer med den kombination. Jeg har selv
> bestilt et Hauppauge Win PCTV kort til levering i næste uge, men det var

Jeg har aldrig haft problemer med den kombination og mit TV kort har siddet
i 3 forskellige maskiner alle med VIA chipsæt.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Olesen

Dato : 23-11-03 09:23

> [...]
> hjemmeside kan der godt være problemer med den kombination. Jeg har selv
> bestilt et Hauppauge Win PCTV kort til levering i næste uge, men det var

Hvis Hauppauge selv skriver det, så må der være noget
om snakken, da det så ikke kan være et løst rygte.

Jeg har selv VIA og er også igang med at
undersøge markedet for tv-kort som erstatning
for mit Terra TValue.

Tror pludselig, Pinnacle er mit kommende kort.

Fra : Casablanca

Dato : 23-11-03 09:42

Olesen skrev:

> Hvis Hauppauge selv skriver det, så må der være noget
> om snakken, da det så ikke kan være et løst rygte.

Der er også noget om snakken. Flere har problemer, men Hauppauge skriver
ikke noget om hvor udbredt problemerne er. Om det f.eks. kun er ældre VIA
chipset.

totalFJERNDETTErecall@jubiimail.dk

Fra : Olesen

Dato : 23-11-03 09:51

> Der er også noget om snakken. Flere har problemer, men Hauppauge skriver
> ikke noget om hvor udbredt problemerne er. Om det f.eks. kun er ældre VIA
> chipset.

Okay.

Er det en fordel at købe et tvkort med MPEG
hardwaredecoder i ?

Tænker på evt. syncproblemer hvis man IKKE har
Jeg har en xp-2600+ CPU.

Har Pinnacle TVkort MED hardwarekomprimering,
men uden en fjernbetjening ?

Fra : Casablanca

Dato : 23-11-03 10:21

Olesen skrev bl.a:

> [...]
>
> Tænker på evt. syncproblemer hvis man IKKE har
> Jeg har en xp-2600+ CPU.
>
> Har Pinnacle TVkort MED hardwarekomprimering,

Der må jeg være dig svar skyldig. Jeg er ret grøn, hvad angår TVkort. Men
mon ikke du kan få noget at vide på Pinnacles hjemmeside, eller nogle
søgninger på Google. Grunden til at jeg har valgt Hauppauge er at de har
nogle ret omfattende supportsider, noget jeg savner ved flere af de andre
TVkort producenter. Der er også Workarounds ved eventuelle VIA chipsets
problemer.

totalFJERNDETTErecall@jubiimail.dk