Q: Måske OT - Smart indretning ved compute~
Fra : Dennis B

Dato : 22-11-03 14:46

Hejsa..
Det er vel en slags hardware sådan en computerbordsanretning
Jeg har et hjørne hvor jeg skal indrette smart så det ikke falder uden for
resten af stuen..
Der er et vindue i den ene side af hjørnet (venstre)..

Jeg leder efter, enten et færdigt bord, eller noget god inspiration til selv
at lave noget..
Det skal ikke være noget pop med lys i kabinet og alt det der gejl.. Det
skal falde naturligt ind i en velindrettet stue møbler holdt i sort læder og
sæbebehandlet bøg. Tv, anlæg, højtt mv er også sort.. Vægge i lys oliven.

Har en ide om en stor bøgeplade jeg skærer ud, men kan bare ikke se det for
mig, og nogen MÅ jo ha' gjort det før mig Jeg kan snildt lave det selv,
men er bare ikke skide kreativ.

Største problem er at jeg har en 19" skærm, som jo fylder en del..
Overvejer at skifte til xerox 17" fladskærm, udelukkende pga designet, men
lad os nu se om tiden bliver til det. *GGGG*
Ellers har jeg ikke nogle underligt ting.. keyboard, mus og 2sat + sub i
sort - computer og printer (desværre stadig gammel skidden grå farve)..
Thats it...

Håber på nogle lækre kreative forslag
Mvh Dennis

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-11-03 16:10

"Dennis B" <Dennis@SKAL_VÆKBitnisse.dk> wrote:

>Det er vel en slags hardware sådan en computerbordsanretning
>Jeg har et hjørne hvor jeg skal indrette smart så det ikke falder uden for
>resten af stuen..

Er der en Quinde i huset må du hellere tale med hende inden du kommer
til os

Anyway: computere pynter sjældent i stuen....

Jeg ville gemme computer & printer bort i en skab længst væk, trække
skærm- plus usbkabler ind til stuen. Skifte til en 17" fladskærm og
trådløs tastatur/mus. Og så ha' en extern DVD-brænder stående ved
siden af skærmen....

<mlr>

Fra : Dennis B

Dato : 23-11-03 14:24

> Er der en Quinde i huset må du hellere tale med hende inden du kommer
> til os

Hehe,,, Sådan en er jeg desværre foruden, i øjeblikket (så stod den sku nok
ikke i stuen

> Anyway: computere pynter sjældent i stuen....

Korrekt..

> [...]
> skærm- plus usbkabler ind til stuen. Skifte til en 17" fladskærm og
> trådløs tastatur/mus. Og så ha' en extern DVD-brænder stående ved

Kan virkelig god lide din ide!!
Skal jeg sku lige arbejde lidt med...

Ved hvilken længde bliver usb/skræm bliver "trælse" at arbejde med..
De må vel blive for lange på et tidspunkt?

Mvh Dennis

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-11-03 17:40

"Dennis B" <Dennis@SKAL_VÆKBitnisse.dk> wrote:

>Ved hvilken længde bliver usb/skræm bliver "trælse" at arbejde med..

10 - 20 meter for skærmens vedkommende, 6 m for USB.

Men afstandende kan øges væsentligt med 'aktive' kabler....

<mlr>

Fra : Leony

Dato : 22-11-03 17:37

In news:3fbf68b2$0$9779$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Dennis B <Dennis@SKAL_VÆKBitnisse.dk> typed:

> Det er vel en slags hardware sådan en computerbordsanretning
> Jeg har et hjørne hvor jeg skal indrette smart så det ikke falder
> uden for resten af stuen..
> Der er et vindue i den ene side af hjørnet (venstre)..

Hvis du kunne tegne en plan med mål osv, så ville det nok være lidt
nemmere.

Personligt synes jeg det er en dårlig ide at placere computeren i et
hjørne.
Den person som bruger computeren kommer til at sidde med ryggen til
resten af rummet og dermed personerne i dette. Det er ikke videre
socialt - især ikke når det er en stue. Hvis det havde været et
børneværelse, så havde det været mere acceptabelt.
Men hvis der ikke er plads andre steder, så er det jo desværre
nødvendigt.

> Har en ide om en stor bøgeplade jeg skærer ud, men kan bare ikke se
> det for mig, og nogen MÅ jo ha' gjort det før mig Jeg kan snildt
> lave det selv, men er bare ikke skide kreativ.

Skær pladen ud i det mål du ønsker.
Hvis du ønsker hylder osv, så kan det jo placeres på væggen i passende
længder.

> Største problem er at jeg har en 19" skærm, som jo fylder en del..

Eneste gyldige grund til at hjørneplacere den.

> Overvejer at skifte til xerox 17" fladskærm, udelukkende pga
> designet, men lad os nu se om tiden bliver til det. *GGGG*

Ikke en dårlig ide.

> Ellers har jeg ikke nogle underligt ting.. keyboard, mus og 2sat +
> sub i sort - computer og printer (desværre stadig gammel skidden grå
> farve).. Thats it...

Printeren og selve tårnet placerer du længst inde i hjørnet. Alternativt
kan du male computer og printer samme farve som væggen.
Højttalerne kan du helt droppe, hvis du forbinder computeren til
anlægget.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Dennis B

Dato : 23-11-03 13:56

> Hvis du kunne tegne en plan med mål osv, så ville det nok være lidt
> nemmere.

Det prøver jeg lige.. Der ER nemlig ikke plads andre steder...

> [...]
> kan du male computer og printer samme farve som væggen.
> Højttalerne kan du helt droppe, hvis du forbinder computeren til

Computeren har været sat til anlægget de sidste 8 år, men gør bestemt ikke
at jeg kan undværre højttalere

Mvh Dennis

Fra : lacrimosa

Dato : 22-11-03 22:28

"Dennis B" <Dennis@SKAL_VÆKBitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ellers har jeg ikke nogle underligt ting.. keyboard, mus og 2sat + sub i
> sort - computer og printer (desværre stadig gammel skidden grå farve)..

http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?catalogId=10101&storeId=14&categoryId=10390&langId=-12&parentCats=10121*10390&pageNumber=2&
chapterId=&cattype=sub

Fra : Dennis B

Dato : 23-11-03 13:55

http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?catalogId=10101&storeId=14&categoryId=10390&langId=-12&parentCats=10121*10390&pageNumber=2&
> chapterId=&cattype=sub

Hmm ja.. tak for linket, men pænt er det sku ikke...
Jeg skal også bruge en regulær arbejdsflade..

Jeg prøver at lave en tegning som tidligere nævnt..

Mvh Dennis

Fra : Dennis B

Dato : 23-11-03 14:23

En yderst primitiv Jørgen Clevin tegning kan ses under dk.binaer - Indlæg ->
"Skitse - Min Stue - dk.edb.hardware"
Postet NU

Mvh Dennis