Andet multimedie
bentjuul 3670
Kan man det?
Fra : Monty

Dato : 22-11-03 11:09

Jeg har lavet et billede af 4 billeder. Dvs det nye billede er ca lige så
langt som 3 billeder lagt efter hinanden. Det jeg viille høre var om man
kunne lægge den ned på en diskette og gå ned til den lokale fotohandler og
sætte den i maskinen og få fremkaldt det nye billede? Altså om man kan få
fremkaldt i sådan et format eller om det skal være nogle specielle
"standard" formatter man bruger?

Monty

--
Ved svar fjern SLET

Fra : Pia J

Dato : 23-11-03 09:24

"Monty" <diverseSLET@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har lavet et billede af 4 billeder. Dvs det nye billede er ca lige så
> langt som 3 billeder lagt efter hinanden. Det jeg viille høre var om man

Der findes jo aflangt papir til APS formaterne - men om de kan finde ud af
det i butikken ved jeg ikke. Ellers må du få det fremkaldt i A4 str. og
klippe top og bund af. Fotobutikken har sikkert en papirskærer der kan gøre
det pænt.

:Pia

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-11-03 17:05

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev :

>Der findes jo aflangt papir til APS formaterne - men om de kan finde ud af
>det i butikken ved jeg ikke.

Når de laver billeder på et (mini)laboratorium, så bliver papiret
leveret i ruller og så er det bredden, der er afgørende.

Et 10*25 og et 10*15 billede bliver lavet på nøjagtig samme rulle
papir, der er 10 cm bredt.
--
Knud

Fra : Andreas Popp

Dato : 23-11-03 17:13

Hej

> [...]
> det i butikken ved jeg ikke. Ellers må du få det fremkaldt i A4 str. og
> klippe top og bund af. Fotobutikken har sikkert en papirskærer der kan

Det kan sagtens lade sig gøre. APS er nu godt nok en hel anden proces, men
papiret er det samme. Papiret kommer 150m ruller, så det er faktisk
billedets format og den maksimale forstørrelsesgrad, der er bestemmende for,
hvor stort det kan blive. PhotoCare-forretninger kan helt sikkert gøre det
for dig. Hvis forretningen har eget fremkaldeanlag med digitalt modul, vil
de nok kunne lave det op til 25,8 cm på den længste led.
Da du skriver, at billedet er lige så langt som 3 billeder, antager jeg, at
du mener på den lange led, derfor er længden på ca. 45 cm. Så kan ikke alle
forretninger lave det på stedet, men så sender de det bare til en kollega,
som kan lave det helt op til 40 cm, tror jeg at det er. Der snakker vi
stadig priser, som man kan være med til. Du skal ikke indsætte hvid plads,
for at få det til at blive standardformat. Det skal fotohandleren nok klare
for dig, hvis det er nødvendigt. - Næsten alt er muligt.

Håber det var svar nok.

Andreas Popp