Tiscali igen ??
Fra : Olesen

Dato : 21-11-03 20:35

Hvad er det for noget, at Tiscali vil blokere
deres kunder at se visse hjemmesider ?

Noget med, at forbindelsen koster
dem 28 x normalen ved kik på disse sider ?

Læs mere her:

http://www.tweakup.dk/more.php?news_id=4372

eller her...

www.arto.dk

Fra : Allan Joergensen

Dato : 21-11-03 21:04

Olesen <olesen@jubiipost.dk> wrote:

> Hvad er det for noget, at Tiscali vil blokere
> deres kunder at se visse hjemmesider ?

Hvad er det for noget med folk, der ikke lige gider kigge på de andre
1000000 indlæg om samme sag i denne gruppe?

--
Allan Joergensen

"If you're wondering about today's lunch....don't!" -- Hawkeye

Fra : Olesen

Dato : 22-11-03 08:24

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for noget med folk, der ikke lige gider kigge på de andre
> 1000000 indlæg om samme sag i denne gruppe?

Det har noget at gøre med, jeg først så
problemet for Tiscali's kunder igår,
og ville lige høre, om Tiscali's kunder
stadig gider blive ved...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-03 11:32

Olesen skrev:

>Det har noget at gøre med, jeg først så
>problemet for Tiscali's kunder igår,
>og ville lige høre, om Tiscali's kunder
>stadig gider blive ved...

Det er da ligegyldigt. Der startede en tråd om Tiscali i går, og
den er på 106 indlæg. Du kan få alle de ønskede oplysninger ved
at læse den. Tråden hedder "ArtoInfo - Vigtig info for Tiscali
kunder" og den starter her:

--
Bertel

Fra : Olesen

Dato : 22-11-03 17:44

> Det er da ligegyldigt.

-egentlig ja.

Fra : Towli

Dato : 22-11-03 08:55

Hvad er det lige for 1000000 andre indlæg der er om emnet?

/T

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-11-03 08:59

Towli wrote:
> Hvad er det lige for 1000000 andre indlæg der er om emnet?

Måske ikke 100000000 men mange i tråden "artoinfo", normal kutyme er altså
at man læser tilbage i en gruppe inden man poster i den.

--
Morten!

Fra : Olesen

Dato : 22-11-03 09:19

"Morten Kjaer Nielsen" <usenet.20031120@spam.gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnbru5qm.ui6.usenet.20031120@flaf.gummiand.dk...

> Måske ikke 100000000 men mange i tråden "artoinfo", normal kutyme er altså
> at man læser tilbage i en gruppe inden man poster i den.

Så er jeg heldigvis een af dem, som bevidst
undgår normal kotume, og istedet påny
går direkte til kernen, og undgår
kilometerlange tråde, hvor alle alligevel
har mistet jordforbindelsen.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-11-03 09:38

Olesen wrote:
> Så er jeg heldigvis een af dem, som bevidst
> undgår normal kotume,

Tak fordi du gør os opmærksom på at du vælger at skide på hvad andre gennem
mange år har bygget op, så kan vi nemt tage vores forholdsregler til den type
mennesker i brug.

> og istedet påny
> går direkte til kernen,

Den tråd beskriver netop kernen godt, men da du valgte ikke at læse den har du
selvfølgelig ikke forståelse for det.

>og undgår
> kilometerlange tråde, hvor alle alligevel
> har mistet jordforbindelsen.

Det er en af de mest grundige tråde der har kørt længe, men da du ikke har læst
tilbage er dine forudsætninger for at bedømme dette selvfølgelig under 0.

Kernen i tråden er kort og godt "Arto har valgt en forkert udbyder".

--
Morten!

Fra : Olesen

Dato : 22-11-03 10:04

"Morten Kjaer Nielsen" <usenet.20031120@spam.gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnbru83q.ui6.usenet.20031120@flaf.gummiand.dk...

> [...]
gennem
> mange år har bygget op, så kan vi nemt tage vores forholdsregler til den

Hvis det kan glæde dig, så
må du virkelig se frem til den
24. i næste måned..

> Den tråd beskriver netop kernen godt, men da du valgte ikke at læse den
har du
> selvfølgelig ikke forståelse for det.

....kunne sige, at jeg af samme grund startede
en ny tråd, da problemet for Tiscali's kunder
blev mig bekendt, og jeg ikke har tiden
til at rode efter gamle postings, blot for at
undgå, det blir' bragt til overfladen igen.

> Det er en af de mest grundige tråde der har kørt længe, men da du ikke har
læst
> tilbage er dine forudsætninger for at bedømme dette selvfølgelig under 0.

Min erfaring siger mig, at alt for lange tråde
ofte udvandes, og mister dermed sin interesse.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-11-03 11:17

Hej Olesen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Min erfaring siger mig, at alt for lange tråde ofte udvandes, og
> mister dermed sin interesse.

Som Morten eksplicit nævner er det modsatte tilfældet med den anførte.
Du kunne evt. øge din erfaring ved at læse den.

FUT dk.admin.netikette
   (da dette ikke har noget med udbydergruppen at gøre)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 22-11-03 12:23

> [...]

>blev mig bekendt, og jeg ikke har tiden
>til at rode efter gamle postings, blot for at
>undgå, det blir' bragt til overfladen igen.

Du har ikke tiden til at læse de eksisterende indlæg om emnet. I stedet
synes du så at andre skal bruge tid på, for din skyld, at gentage hvad
der allerede er skrevet én gang?

Det er nok ikke den holdning der giver folk mest lyst til at hjælpe dig.

>Min erfaring siger mig, at alt for lange tråde
>ofte udvandes, og mister dermed sin interesse.

Ja, de udvandes sommetider. Det er normalt fordi det interessante
allerede står tidligt i tråden. Du skal bare lige læse det.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Olesen

Dato : 22-11-03 17:51

"Jesper Dybdal" <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ikke tiden til at læse de eksisterende indlæg om emnet.

Var ikke klar over, emnet allerede var i fuld gang
da jeg postede min undren.

> I stedet
> synes du så at andre skal bruge tid på, for din skyld, at gentage hvad
> der allerede er skrevet én gang?

Egentlig ikke.
-og det undrer mig egentlig heller ikke,
at der ikke var een eller anden, i en tilsyneladende
ganske lang tråd, som ku' bidrage med
en kort og logisk opsummering.
Det evnede du åbenbart heller ikke...

> Det er nok ikke den holdning der giver folk mest lyst til at hjælpe dig.

Holdning ?
Jeg stillede, uvidende om, en lign. tråd var i fuld gang,
et simpelt spørgsmål, som du og dine indbildte ligesindede
så angreb ganske hurtigt. Så hvis 'folk', forhåbentlig
fåtallet, er af sådanne angrebslystne typer, så
er det næppe i denne gruppe, hjælpen ønskes
søgt fremover.

> Ja, de udvandes sommetider. Det er normalt fordi det interessante
> allerede står tidligt i tråden. Du skal bare lige læse det.

Interessante ?
Synes immervæk det virker lidt tarveligt, sådan
totalt set...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-11-03 18:22

> Holdning ?
> Jeg stillede, uvidende om, en lign. tråd var i fuld gang,

Det er netop det at du stiller et spørgsmål uvidende om at der allerede er
en diskussion i gang der er en kritisabel holdning. Man læser en gruppe
igennem inden man spørger, så simpelt er det.
Newsgroups burde være read-only i mindst en uge...

> Så hvis 'folk', forhåbentlig
> fåtallet, er af sådanne angrebslystne typer, så
> er det næppe i denne gruppe, hjælpen ønskes
> søgt fremover.

Lad være med at forsøge at få det til at ligne de andres skyld... Det er dig
der har brudt de uskrevne regler. Hvis du ikke kan lide de uskrevne regler,
så er usenet nok ikke et sted for dig.
Man sidder heller ikke og skriger op i en kirke. Man følger etiketten eller
finder et andet sted at være.

Fra : Olesen

Dato : 23-11-03 08:59

> Det er netop det at du stiller et spørgsmål uvidende om at der allerede er
> en diskussion i gang der er en kritisabel holdning.

Pjat.
Hvad mærkeligt er der i at skrive
et indlæg, når man ikke er klar
over den (eller lign.) måske
allerede kører ?
Kan man sige, visse mennsker
handler i god tro...

> Man læser en gruppe
> igennem inden man spørger, så simpelt er det.

Nej.
Hvis man sku' bruge dên taktik,
så ku' man sidde her 24 timer i døgnet.

> Lad være med at forsøge at få det til at ligne de andres skyld... Det er
dig
> der har brudt de uskrevne regler.

'uskrevne reglerø..hehe.
Er det nogen du har sat ?
Det er iøvrigt ikke de andres skyld,
jeg skrev indlægget, så du skal
gøre dig lidt mere umage...

> Hvis du ikke kan lide de uskrevne regler,
> så er usenet nok ikke et sted for dig.

Jeg vil nyde at skide på dine uskrevne regler,
for hvis det ikke er tilladt (iflg. dig og dine 'venner'),
at skrive et indlæg, uden at skimme resten af indlæggene,
og man der evt. overser, en lign. tråd er igang,
så er det vidst dig, som har misforstået noget ganske basalt.

> Man sidder heller ikke og skriger op i en kirke. Man følger etiketten
eller
> finder et andet sted at være.

Nu kunne 1 forskel jo være, at der kun er 1 præst
i en kirke, her i gruppen sidder der åbenbart op
til flere ypperstepræster og blævrer.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-03 11:11

Olesen skrev:

>Pjat.

Det er ikke pjat.

Er din vision af en velfungerende debatgruppe én der er fyldt med
50 forskellige spørgsmål om det samme? Det er ikke min.

>Hvad mærkeligt er der i at skrive
>et indlæg, når man ikke er klar
>over den (eller lign.) måske
>allerede kører ?

Der er det galt at man så ikke har gidet læse de indlæg der
allerede er skrevet.

>Kan man sige, visse mennsker handler i god tro...

Ja, men god tro kan ikke undskylde hvad som helst, og god tro der
følges op af stædighed og påståelighed, bliver ikke vurderet helt
på samme måde som god tro der følges op af et "Ups" og "et
"Undskyld".

>Nej.

Nu har du fået en hel del forklaringer på hvordan en debatgruppe
fungerer bedst. De er skrevet af mange af dem der kan give
fornftige svar her i gruppen. Det er naturligvis dit frie valg om
du vil følge rådene eller ej.

Du skal ikke svar e på dennemail af hensyn til mig. Jeg vil
nemlig ikke læse flere af dine indlæg.

--
Bertel

Fra : Olesen

Dato : 23-11-03 15:04

> Det er ikke pjat.

Jeg synes det er pjat.

> Er din vision af en velfungerende debatgruppe én der er fyldt med
> 50 forskellige spørgsmål om det samme? Det er ikke min.

En velfungerende og tolerant nyhedsgruppe er een,
hvor man må forvente, der stille spørgsmål som
måske har været debatteret før, ja.
Se evt. de evige overskrifter i dk.fritid.foto
"hvilket camera". Det er dukket op ufattelig
mange gange, og har det ikke folks interesse,
så springer man blot videre. Det fungerer dêr,
men mit Tiscali indlæg falder åbenbart ikke
i samme gode jord.

> Der er det galt at man så ikke har gidet læse de indlæg der
> allerede er skrevet.

Hvis man ikke kendte det på pågældende tidspunkt
indlægget blev skrevet, hvad så ?

> [...]
> følges op af stædighed og påståelighed, bliver ikke vurderet helt
> på samme måde som god tro der følges op af et "Ups" og "et

Du ber' ligefrem folk, som stadig handlede i go tro,
og ikke på noget tidspunkt har forsøgt at være
hverken stædig eller påståelig, at falde på knæ
og be' om forladelse..hehe..aldrig i livet da..

> Nu har du fået en hel del forklaringer på hvordan en debatgruppe
> fungerer bedst.

Bedst..efter hvilke kriterier ??

> De er skrevet af mange af dem der kan give
> fornftige svar her i gruppen.

Men det lykkedes ikke helt for dem
iforb.m. mit indlæg.

> Det er naturligvis dit frie valg om
> du vil følge rådene eller ej.

Klart.

> Du skal ikke svar e på dennemail af hensyn til mig. Jeg vil
> nemlig ikke læse flere af dine indlæg.

Og så er vi nået dertil, hvor du siger tak
for denne gang, i håb om at efterlade
mig med en grimmer smag i munden..

Et typiskt sidste krampetrækning, når
man har skidt i nælderne på et tidligt tidspunkt.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-11-03 15:58

> Hvis man ikke kendte det på pågældende tidspunkt
> indlægget blev skrevet, hvad så ?

Så undskylder man når man opdager at man har stillet et redundant spørgsmål

> Bedst..efter hvilke kriterier ??

Efter de fælles kriterier, skabt af folk der har været her 10-20 år i
gennemsnit

> Men det lykkedes ikke helt for dem
> iforb.m. mit indlæg.

Nej, for de svar var allerede givet, men du gad ikke læse dem

> Et typiskt sidste krampetrækning, når
> man har skidt i nælderne på et tidligt tidspunkt.

Nej, grunden er nok snarere at Bertel har set fjolser som dig lidt for mange
gange til at gide at blive ved med at diskutere. Jeg er eks. også blevet
træt af at forsøge at fortælle SF'ere at der skal være balance mellem
indtægt og udgift i en finanslov. Det betyder ikke at det er forkert.

Fra : Olesen

Dato : 23-11-03 16:19

> Så undskylder man når man opdager at man har stillet et redundant
spørgsmål

Kunne man gøre. Jeg ville ha' nøjes med at lade sagen ligge,
hvis ikke folk konstant pressede på efter en undskyldning.

> Efter de fælles kriterier, skabt af folk der har været her 10-20 år i
> gennemsnit

Jeg har været på nettet 7 år og føler
ingen trang til at gi' nogen som helst
en undskyldning når den overhovedet
ikke er på sin plads. Måske
det er dig, som ikke kan acceptere,
bagerbrødet ikke er 105% ens fra dag til dag ??

> Nej, for de svar var allerede givet, men du gad ikke læse dem

Anede ikke det existerede på det tidspunkt.
Noget kører i ring for dig.

> Nej, grunden er nok snarere at Bertel har set fjolser som dig lidt for
mange
> gange til at gide at blive ved med at diskutere.

Jeg går ikke så forfærdelig meget op i 'bertels'
erfaringer med sine omgivelser, men alligevel
fair nok, man har sit synspunkt, og heldigt for
andre, folk sjældent kommer længere med det, end dertil..,
og JEG behøver iøvrigt ikke kalde andre et fjols.
Det er dêr forskellen på en seriøs og
knabt så seriøs debat starter...og du er ikke
begyndt på noget som helst endnu.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 11:34

Olesen wrote:

> Hvis man sku' bruge dên taktik,
> så ku' man sidde her 24 timer i døgnet.

Nej, du skal bare så emnet på de sidste 20 tråde inden du skriver. Det
tager ½ minut.
ALLE andre kan fint gøre det, hvorfor kan du ikke?

/ Michael

Fra : Olesen

Dato : 23-11-03 15:05

"mich(a)el007.dk" <"mich(a)el007.dk"> skrev i en meddelelse

> ALLE andre kan fint gøre det, hvorfor kan du ikke?

Fordi jeg ikke burde ha' skrevet et ellers
velment indlæg, for derefter at blive
bombarderet af dem, som måske
ikke havde noget fornuftigt at
skrive i den "gamle" tråd..

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-11-03 15:59

> Fordi jeg ikke burde ha' skrevet et ellers
> velment indlæg, for derefter at blive
> bombarderet

Dvs du er enig i at du har fejlet, men mener ikke du skal straffes?

Fra : Olesen

Dato : 23-11-03 16:21

> Dvs du er enig i at du har fejlet, men mener ikke du skal straffes?

Nu kan jeg ikke se, noget som helst i en nyhedsgruppe
en søndag eftermiddag kan opleves som en direkte straf,
og nej, jeg har ikke fejlet, men måske været upræcis
i visse pernittengryns øjne, da jeg postede mit indlæg,
som jeg iøvrigt ikke fortryder overhovedet.

Fra : Thomas Corell

Dato : 24-11-03 00:55

Olesen wrote:

> og nej, jeg har ikke fejlet, men måske været upræcis
> i visse pernittengryns øjne, da jeg postede mit indlæg,
> som jeg iøvrigt ikke fortryder overhovedet.

Så du foventer at alle dem der har svaret, i en anden tråd, skal de
gentage deres svar i den tråd du starter. Fordi du ikke gider at læse
1-2 døgn tilbage ?

Hvis du nu kigger på den tråd du selv har startet, hvor mange indlæg er
der så, som er relevant i forhold til dit oplæg ?

Kan godt være du selv mener at du ikke har begået nogen fejl, men du har
forfejlet i den måde du søgte et svar.

--
Don't waste space

Fra : Olesen

Dato : 24-11-03 16:49

"Thomas Corell" <inthe.NOSPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Så du foventer at alle dem der har svaret, i en anden tråd, skal de
> gentage deres svar i den tråd du starter. Fordi du ikke gider at læse
> 1-2 døgn tilbage ?

Jeg forventede ikke noget som helst, kunne jeg
i sagens natur ikke, og da slet ikke, hvis folk
havde brugt al deres krudt andetsteds.
Så pr. automatiq ku' jeg ikke forvente en disse.

> Hvis du nu kigger på den tråd du selv har startet, hvor mange indlæg er
> der så, som er relevant i forhold til dit oplæg ?

Den kørte jo af sporet, ved første kommentar
jeg fik, så det blir' jo mere begrænset efterhånden..

> Kan godt være du selv mener at du ikke har begået nogen fejl, men du har
> forfejlet i den måde du søgte et svar.

Atter nej.

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 17:19

Olesen wrote:

> Atter nej.

Så du mener du har spurgt rigtigt i starten af denne tråd?

Fra : Olesen

Dato : 24-11-03 17:33

> Så du mener du har spurgt rigtigt i starten af denne tråd?

Ja.
Og vil du vide hvorfor, så er du velkommen til at læse
1-2 dages tråd tilbage....

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-11-03 17:38

> Og vil du vide hvorfor, så er du velkommen til at læse
> 1-2 dages tråd tilbage....

Det har jeg ikke tid til. Kan du ikke gøre det og lige skrive et
opsummerende svar?

Fra : Olesen

Dato : 24-11-03 17:49

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det har jeg ikke tid til. Kan du ikke gøre det og lige skrive et
> opsummerende svar?

Da du ikke er ny-ankommen læser, men har
bidraget væsentlig med indholdet i DENNE tråd,
så bør det ikke være nødvendigt, thi du allerede
kender dens indhold...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-11-03 17:57

> Da du ikke er ny-ankommen læser, men har
> bidraget væsentlig med indholdet i DENNE tråd,
> så bør det ikke være nødvendigt, thi du allerede
> kender dens indhold...

Men du ville gerne have gjort det hvis jeg var nyankommen?

Fra : Olesen

Dato : 24-11-03 18:03

> Men du ville gerne have gjort det hvis jeg var nyankommen?

Hvis du var nyankommen, og havde spurgt hvad tråden handlede om,
så var det ikke utænkeligt jeg kort ville nævne hvor vi var
kommet til, hvis vi da egentlig er komme nogle steder...

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 17:46

Olesen wrote:

> Ja.
> Og vil du vide hvorfor, så er du velkommen til at læse
> 1-2 dages tråd tilbage....

Har skam læst det hele. Men mindes dog ikke at tråden handler om dit
spørgsmål.
Men nej det er selvfølgelig ikke din fejl. Det er ALLE dem der er uenig
med dig.
Du mener vel stadig at du er det eneste der ikke har lavet fejl.

Fra : Olesen

Dato : 24-11-03 18:01

> Har skam læst det hele. Men mindes dog ikke at tråden handler om dit
> spørgsmål.

Det behøver du ikke skamme dig over.

> Men nej det er selvfølgelig ikke din fejl. Det er ALLE dem der er uenig
> med dig.

Ja, for i god tro stillede jeg et spørgsmål, som
alle andre åbenbart havde en mening om, uden
at lade mig vide den, men istedet begyndte
at brokke sig over, jeg ikke gad læse flere hundrede
tråde tilbage (een nævnte noget med 106), for
at få klart lys over sagen.
Så alt i alt var min handling ikke noget
man for den sags skyld kunne kalde for en 'fejl'.

> Du mener vel stadig at du er det eneste der ikke har lavet fejl.

'vel stadig' ?
Jeg holder ved mit udgangspunkt, ja.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-11-03 15:55

> Jeg vil nyde at skide på dine uskrevne regler,

Det er ikke mine, det er vores regler.
Jeg tror du skal gå i read-only mode et par måneder hvis du har interesse i
at opføre dig ordentligt.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 22-11-03 18:26

"uvidende", ja, fordi, som du selv skrev:

"..., og jeg ikke har tiden
til at rode efter gamle postings ..."

Det lyder for mig fuldstændig som om du selv skriver at du var uvidende
netop fordi du ikke gad bruge en smule af din egen tid, men hellere
ville bruge nogle andres tid.

Det er almindelig anerkendt at ordentlig opførsel på Usenet, og for den
sags alle andre steder hvor man beder folk om hjælp, indebærer at man
først gør sig et minimum af umage for lede efter oplysningerne selv.

Det kan sagtens være ok at du kommer til at dumme dig og overse at
svaret på dit spørgsmål sådan set allerede er der: men når du så
forsøger at forsvare din opførsel med at du ikke havde tid, så bliver de
mennesker som du bad om at bruge (spilde) tid på sagen, naturligvis
irriterede på dig.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Olesen

Dato : 23-11-03 09:07

> [...]
>
> Det lyder for mig fuldstændig som om du selv skriver at du var uvidende
> netop fordi du ikke gad bruge en smule af din egen tid, men hellere

Ej sandt.
Hvordan det klinker i dine øren skal jeg heldigvis
ikke kommentere, blot konstatere, at jeg stillede
et spørgsmål direkte, uden at orke at gå
alle gruppens tråde igennem for at tilfredsstille
din potentiele 'polititrang', - men nu fik du
heldigvis muligheden for at banke folk i hovedet.
Glædelig jul.

> Det er almindelig anerkendt at ordentlig opførsel på Usenet, og for den
> sags alle andre steder hvor man beder folk om hjælp, indebærer at man
> først gør sig et minimum af umage for lede efter oplysningerne selv.

Den blir' lidt tynd nu, ikke ?

> [...]
> forsøger at forsvare din opførsel med at du ikke havde tid, så bliver de
> mennesker som du bad om at bruge (spilde) tid på sagen, naturligvis

1) Jeg har ikke dummet mig. Blot skrevet et indlæg, som var interessant
for netpolitiets angrebsafdeling.

2) Det er dumt at svine andre til, blot fodi de har overset en igangværende
tråd, ja.

3) Jeg forsvarer ikke min "opførsel" med tiden, konstaterer blot,
jeg har andet at lave end rode gamle tråde igennem, selvom
man kunne finde svar dêr, og man vidste det existerede..

4) Du tar' helt fejl, hvis du mener, det folk evt. kunne tænke
sig at svare mig på, blir' kaldt for "tidsspilde". Det kan du
i sagens natur ikke afgøre.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-11-03 15:44

Olesen wrote:
> 1) Jeg har ikke dummet mig.

Jov du har.

1. Så skriver du om noget som der er en ongoing tråd på, noget du brude have
undersøgt inden du satte dig til at skrive.

Det er så hvad det er, enkelt flinke folk fortæller dig det.

2. Du fare så i flint over at de fortæller dig det, og har en totalt arrogant
holdning

Så bliver du upopulær ved de folk som gerne vil hjælpe dig.

3. Så vedbliver du med at fastholde at du ikke har gjort noget galt

Accepter at noget skete - og se så at komme videre, du har nu lært noget, kan
du ikke lide lugten i bageriet - så smut!

> 3) Jeg forsvarer ikke min "opførsel" med tiden, konstaterer blot,
> jeg har andet at lave end rode gamle tråde igennem, selvom
> man kunne finde svar dêr, og man vidste det existerede..

Og hermed fortæller du endnu engang at du mener din tid er vigtigere end vores
tid - det får du nok ikke mange "venner" af.

--
Morten!

Fra : Olesen

Dato : 23-11-03 16:00

"Morten Kjaer Nielsen" <usenet.20031120@spam.gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnbs1ht1.ui6.usenet.20031120@flaf.gummiand.dk...

> Jov du har.

Naj jeg har ej.

> 1. Så skriver du om noget som der er en ongoing tråd på, noget du brude
have
> undersøgt inden du satte dig til at skrive.

Vrøvl igen. Med dên indstilling du har til alle
de tråde du åbenbart 200% følger med i, så
må du forvente den kan tages op i en ny. Sådan er dêt.
Men jeg kan da godt se, det må ærgre dig, ikke
af få credit for dên også...

> Det er så hvad det er, enkelt flinke folk fortæller dig det.

De er ikke flinke. De er en gang kværulanter.

> 2. Du fare så i flint over at de fortæller dig det, og har en totalt
arrogant
> holdning

Ikke sandt. Jeg forsvarer mig blot mod netpolitiet,
som så småt er igang igen. Min holdning er langt
fra arrogant, men må klart opfattes sådan af dem,
som ikke dennegang fik held af deres 'irettesætten'
på en iøvrigt overfladisk måde.

> Så bliver du upopulær ved de folk som gerne vil hjælpe dig.

...gerne vil hjælpe ? Synes du er helt ved siden af.
Jeg er ikke blevet hjulpet, blot forsøgt "sat på plads"
af visse personager med en form for mindreværkskomplekser.

> 3. Så vedbliver du med at fastholde at du ikke har gjort noget galt

og.....?

> Accepter at noget skete - og se så at komme videre, du har nu lært noget,
kan
> du ikke lide lugten i bageriet - så smut!

Jeg elsker både duften og brødet, men at
visse svende mener de skal bestemme
hvad der skal i ovnen, bryder jeg mig ikke om !

> Og hermed fortæller du endnu engang at du mener din tid er vigtigere end
vores
> tid - det får du nok ikke mange "venner" af.

Igen, jeg anede ikke der var en tråd igang. Derfor skrev
jeg indlægget. At jeg så efterfølgende ikke gider løbe
+106 indlæg igennem kan ha' noget at gøre med, man
har mistet interessen, eller har fået bedre svar på sit
spørgsmål andetsteds, måske endda på en ganske kort
og præcis måde.
Det var ikke mig, som påduttede andre,
at de SKULLE besvare mit spørgsmål, eller
ligefrem 'bruge deres kostbare tid' på at yde
sær-service. Langt mindre ku' gøre det, men
alligevel begynder folk at bruge tid på at vise
'deres ret'.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 21:31

Olesen wrote:
> Igen, jeg anede ikke der var en tråd igang. Derfor skrev
> jeg indlægget.

Så når arto lukker for tdc kunder, så mener du at alle der har spørgsmål
til det skal oprette en tråd, og ikke se om andre har hørt om det samme??
Så kan der jo hurtigt komme +10 tråde, fordi folk ikke gider ofre ½
minut på at læse emnet på de sidste 10-20 tråde.

Fra : Olesen

Dato : 24-11-03 16:47

"mich(a)el007.dk" <"mich(a)el007.dk"> skrev i en meddelelse

> Så når arto lukker for tdc kunder, så mener du at alle der har spørgsmål
> til det skal oprette en tråd, og ikke se om andre har hørt om det samme??

Jeg er åbenbart den eneste, som synes det ville
være helt fair at poste igen, så ja.

> Så kan der jo hurtigt komme +10 tråde, fordi folk ikke gider ofre ½
> minut på at læse emnet på de sidste 10-20 tråde.

Sådan et skrækscenarier KUNNE opstå, ja.

Fra : Thomas Corell

Dato : 24-11-03 01:02

Olesen wrote:

> Min holdning er langt
> fra arrogant, men må klart opfattes sådan af dem,
> som ikke dennegang fik held af deres 'irettesætten'
> på en iøvrigt overfladisk måde.

Du vil ikke bruge få minutter det tager at skimme 1-2 døgn bagud i
gruppen, men kræver at alle andre skal bruge tid på at gentage deres
indlæg i den tråd du opretter.

Det er da et skoleeksempel på arrogance.

--
Don't waste space

Fra : Olesen

Dato : 24-11-03 16:51

> Du vil ikke bruge få minutter det tager at skimme 1-2 døgn bagud i
> gruppen, men kræver at alle andre skal bruge tid på at gentage deres
> indlæg i den tråd du opretter.

Jeg hverken kræver eller forventer noget.
Jeg hverken krævede eller forventede noget.

> Det er da et skoleeksempel på arrogance.

Nej det er det da ved gud ikke.
Du har blot stemplet et par etiketter
på min ryg, diskret men sikkert, og
det er dêt, der er din udgangspunkt fra
nu af, og det kan jeg ikke bruge til noget.

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 24-11-03 17:39

On 2003-11-24, Olesen <olesen@jubiipost.dk> wrote:

> Nej det er det da ved gud ikke.
> Du har blot stemplet et par etiketter
> på min ryg, diskret men sikkert, og
> det er dêt, der er din udgangspunkt fra
> nu af, og det kan jeg ikke bruge til noget.

I mine oejne styrker du blot Thomas pointe.
Jeg finder det ogsaa mystisk at du hellere vil lave
en ny traad, som alle skal bruge lidt tid paa at laese, istedet
for lige at bruge et oejeblik paa at se om dit spoergsmaal kunne
vaere besvaret/belyst andetsteds i gruppen(det er det).

Kort sagt; at spilde mange menneskers tid, fordi man ikke gider
bruge 30 sekunder af sin egen, aabenbart meget (mere), kostbare tid
er i mine oejne arrogant.

--
Mvh.
Theis M. Moensted

Fra : Olesen

Dato : 24-11-03 17:57

"Theis M. Mønsted" <inthenews@tmm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for lige at bruge et oejeblik paa at se om dit spoergsmaal kunne
> vaere besvaret/belyst andetsteds i gruppen(det er det).

Jeg har ikke bedt nogle om at læse min tråd, ejheller
besvare indholdet af samme.

Og hvad mystisk er der i at lave en ny tråd,
når man ikke anede existensen af en,
for de uvidende, allerede igangværende ?

> Kort sagt; at spilde mange menneskers tid, fordi man ikke gider
> bruge 30 sekunder af sin egen, aabenbart meget (mere), kostbare tid
> er i mine oejne arrogant.

Du postulerer jeg spilder andres tid. Håber
sandelig folk, uden din og min hjælp, stadig
forstår at administrere deres egen tid.

Jeg har aldrig nævnt min tid er mere kostbar
end andres, det er noget DU på din arrogante
og nedladende facon har formået at få draget
ind i 'debatten', fordi det passer i dit kram
at få det til at lyde, som om jeg behøver
særbehandling, og dermed gør krav
på noget som (selvfølgelig) er helt
uopnåelig. Du behøver ikke nævne
værdien af hverken min eller andres tid,
da det næppe er noget du magter.

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 18:13

Olesen wrote:
> Og hvad mystisk er der i at lave en ny tråd,
> når man ikke anede existensen af en,
> for de uvidende, allerede igangværende ?

det mystiske er den arogante holdning at man ikke gider bruge ½ minut
for at se om en tråd var igang.

Fra : Olesen

Dato : 24-11-03 18:15

> det mystiske er den arogante holdning at man ikke gider bruge ½ minut
> for at se om en tråd var igang.

Kan ikke se det arrogante (et efterhånden
iøvrigt lettere slidt ord), i at poste en ny tråd,
uden død og pine at ha' løbet alt hvad der
findes af tråde igennem.

Dit syn på sagen er faktisk kvælende for
demokratiet på et vist niveau....

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 18:57

Olesen wrote:

> Kan ikke se det arrogante (et efterhånden
> iøvrigt lettere slidt ord), i at poste en ny tråd,
> uden død og pine at ha' løbet alt hvad der
> findes af tråde igennem.

Du skal bare bruge ½minut på at læse emnet på de 20 sidste tråde, andet
har jeg aldrig skrevet.
Har man ikke et ½ minut til det, vil jeg kalde det for en arrogant holdning.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 24-11-03 20:53

Olesen wrote:
> Dit syn på sagen er faktisk kvælende for
> demokratiet på et vist niveau....

Råber du op om CENSUR som det næste, og så sammenligner nogen med Hitler?

(Hov, nu tabte jeg vist tråden

--
Morten!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-11-03 10:11

Morten Kjaer Nielsen <usenet.20031120@spam.gummiand.dk> writes:

> (Hov, nu tabte jeg vist tråden

Ved du hvem, der også tabte tråden? Ved du det? Hva?

Det gjorde HITLER!
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 24-11-03 19:53

On 2003-11-24, Olesen <olesen@jubiipost.dk> wrote:

> "Theis M. Mønsted" <inthenews@tmm.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad mystisk er der i at lave en ny tråd,
> når man ikke anede existensen af en,
> for de uvidende, allerede igangværende ?

Jamen altsaa, jeg ville bare mene, at du lige kunne have brugt
et par sekunder paa at kigge lidt tilbage i gruppen, men saadan er vi
saa forskellige.
Jeg bryder mig ikke om at spilde min tid, men jeg ville bryde mig endnu
mindre om at spilde andres.

> Du postulerer jeg spilder andres tid. Håber
> sandelig folk, uden din og min hjælp, stadig
> forstår at administrere deres egen tid.

Ja det maa vi da haabe.

> [...]
> på noget som (selvfølgelig) er helt
> uopnåelig. Du behøver ikke nævne
> værdien af hverken min eller andres tid,

Nej du har ikke naevnt at din tid er mere kostbar en andres,
du illustrerer det bare.

Jeg maa tilstaa at jeg ikke kan se hvor jeg er nedladende
og arrogant, men jeg er sikker paa at du hellere end gerne vil uddybe det.

--
Mvh.
Theis M. Moensted

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-03 11:33

Olesen skrev:

>Så er jeg heldigvis een af dem, som bevidst
>undgår normal kotume, og istedet påny
>går direkte til kernen, og undgår
>kilometerlange tråde, hvor alle alligevel
>har mistet jordforbindelsen.

Synes du at denne tråd har meget jordforbindelse indtil videre?

--
Bertel

Fra : Olesen

Dato : 22-11-03 17:44

> Synes du at denne tråd har meget jordforbindelse indtil videre?

Den mistede sin uskyld, efter mit allerførste indlæg....

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-03 17:57

I news:3fbf926b$0$27462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
Olesen følgende:

[ ... ]
> Den mistede sin uskyld, efter mit allerførste indlæg....

Det tror jeg da gerne når du ikke engang gider gøre dig den smule
ulejlighed det er at skimme de øvrige tråde for at se om det evt.
spørgsmål allerede skulle være blevet besvaret.

http://sdanet.dk/ - potal for evangelisk adventisme
*** *Helt ny og revideret udgave* ***

Fra : Olesen

Dato : 23-11-03 08:51