mavesyre
Fra : Jørgen

Dato : 21-11-03 06:38

Min hund lider af for meget mavesyre,
kan det være maden, eller at der bliver
røget i hundens omgivelser.
kan man give nogen for det ?

Jørgen

Fra : bjergskoven

Dato : 21-11-03 19:22

"Jørgen" <oz7aik@mail.dkx> skrev i en meddelelse
news:3fbda4f8$0$29393$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Min hund lider af for meget mavesyre,
> kan det være maden, eller at der bliver
> røget i hundens omgivelser.
> kan man give nogen for det ?
>
> Jørgen

Hej Jørgen

Hvordan har du fundet ud af at din hund har for meget mavesyre ?

Hvad får den at spise ?

Røg i omgivelserne kan ikke give hunden for meget mavesyre,men det kan da
genere på andre måder.
Til mennesker kan man give syreneutraliserende midler, eller endda
antibiotisk behandling. Jeg har ikke hørt om denne behandlingsmåde til
hunde.

Hilsen

Merete

Fra : Jørgen

Dato : 22-11-03 06:32

Hej

Han for tørfoder.
Nogen morgener kaster har han gul slim op.

Jørgen

Fra : Line

Dato : 22-11-03 09:12

Jørgen wrote:

> Nogen morgener kaster har han gul slim op.

Hejsa. Jørgen.

Hvor gammel er hunden? Begge vores hunde gjorde det "trick" fra 1 års
alderen (måske en tilfældighed...); den store voksede fra det da han var 2,
den lille er 20 mdr. nu, og hun gør det sjældnere og sjældnere, så vi regner
også med, at hun er færdig med det snart.
Vi løser bare problemet med at give hende en lille smule mad, før det
tiddspunkt, hvor hun normalt kaster op - hun gør det næsten på klokkeslet
Når hun først har fået lidt mad i maven, kaster hun ikke op.
Så måske skal du bare ½ time før op om morgenen og give vapsen en håndfuld
foder eller en skive franskbrød?

Mvh. Line

Fra : bjergskoven

Dato : 22-11-03 18:17

> Han for tørfoder.
> Nogen morgener kaster har han gul slim op.
>
> Jørgen

Hej Jørgen

Det er normalt at hunde kaster lidt (gult) slim op engang imellem. Det
betyder ikke at den producerer for meget mavesyre, men blot at der er et
eller andet element i mavesækken som den vil have op. Det kan være noget den
har spist i haven, en pind, en sten eller lign.
Det er ikke noget du behøver at bekymre dig om, medmindre hunden virker syg,
at den ikke vil spise eller på anden måde virker til ikke at have det godt.

Hilsen

Merete

Fra : Gorm

Dato : 23-11-03 21:46

"bjergskoven" <info@bjergskoven.dk> wrote in message news:<3fbf99f6$0$29337$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> at den ikke vil spise eller på anden måde virker til ikke at have det godt.

Hej Merete / info@bjergskoven.dk

Jeg har bemærket at du har skrevet mange svar på google nettet. Jeg
kan se at du ikke er dyrlæge. Er det ikke lidt useriøst at forenkle
hundes sygdomme til de svar du giver? Jeg synes din etisk er på et
meget lavt niveau, når du giver din egne "gode lommeråd" på nettet, i
stedet for at henvise til en dyrlæge... Stakkels hunde!

Gorm

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-11-03 21:57

> [...]
> meget lavt niveau, når du giver din egne "gode lommeråd" på nettet, i
> stedet for at henvise til en dyrlæge... Stakkels hunde!

Hej Gorm

Skulle der så til alle spørgsmål herinde laves et standard svar :

"Jeg henviser dig til at tage kontakt til din dyrlæge

Mvh xxx"

Det kunne jo oxo være at Merete havde en vis viden om hunde og udtalte sig
fordi at hun ved hvad hun taler om ( Skal så lige siges at jeg ikek kender
Merete på nogen måde). En enkelt søgning på google på bjergskoven viser at
Merete har tilknytning til Kennel Bjergskoven som ser ud til at være en
fornuftig og ansvarsfuld kennel, så man må gå udfra at Merete har en
temmelig indgående viden om hunde

Mvh MArtin

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-11-03 01:00

"Gorm" <gormvlaursen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget lavt niveau, når du giver din egne "gode lommeråd" på nettet, i
> stedet for at henvise til en dyrlæge... Stakkels hunde!

Hej Gorm

Så kommer hun vist ikke til at føle sig ensom. For så er vi mange herinde,
hvis etik befinder sig på et meget lavt plan.
Hvad var der i øvrigt galt med indlægget ???.

M.V.H.....Benny..