Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at lave Billed cdér
Fra : ~~Wing~~

Dato : 20-11-03 23:42

Hej

Nogle her som har forslag til et program som jeg kan bruge til at brænde ca.
200 billeder ned på en cd, som efterfølgende vil starte op af sig selv med
slideshow af billederne.
Det er muligt at jeg stiller spørgsmålet i en forkert gruppe, men kunne ikke
lige finde en mere relevant gruppe at poste i !!!

Med venlig hilsen

Petersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-11-03 00:23

"~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> skrev :

>Det er muligt at jeg stiller spørgsmålet i en forkert gruppe, men kunne ikke
>lige finde en mere relevant gruppe at poste i !

news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom ville være den rigtige gruppe.

Du kan læse om de forskellige nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl

http://usenet.dk/grupper.pl/grupper.pl?get=dk.edb.hardware.drev.cd-rom

--
Knud

Fra : den glade dreng

Dato : 21-11-03 00:26

> news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom ville være den rigtige gruppe.

hmmmm troede mere det var hardware og ikke software den gruppe

Vh

Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-11-03 00:37

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev :

>hmmmm troede mere det var hardware og ikke software den gruppe

Du kunne jo læse gruppens fundats, som jeg henviste til.

Uddrag fra
http://usenet.dk/grupper.pl/grupper.pl?get=dk.edb.hardware.drev.cd-rom

»2. Beskrivelse:
Cd-rom-relaterede emner

3. Fundats:
Gruppen skal bruges til at diskutere alle hardwarerelaterede
spørgsmål vedrørende cd-rom, -brændere og programmer til disse.«
--
Knud

Fra : den glade dreng

Dato : 21-11-03 11:24

> [...]
> Gruppen skal bruges til at diskutere alle hardwarerelaterede
> spørgsmål vedrørende cd-rom, -brændere og programmer til disse.«

DVS alt hvad der har med software at gøre skal stilles der? da alt software
jo nu om stunder kommer via cd og dvd

Burde den så omdøbes til noget mere rigtigt?

Vh

Per

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-11-03 14:12

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> wrote

> DVS alt hvad der har med software at gøre skal stilles der?

Nej.

> da alt software jo nu om stunder kommer via cd og dvd

Den udtalelse er der nok en del der vil give dig ret i, men det har
intet med citatet fra fundatsen at gøre. Læs det igen. Hvis du stadig
er i tvivl om meningen, kan du jo spørge igen. Hvis du vil fluekneppe
om formuleringen så prøv i dk.admin.

Hint: Der står "til disse", ikke "der kommer på CD eller DVD".

Fra : Thomas Corell

Dato : 21-11-03 14:36

Toke Eskildsen wrote:
> [...]
> om formuleringen så prøv i dk.admin.
>
> Hint: Der står "til disse", ikke "der kommer på CD eller DVD".

"Software til disse (cd-drev)" er i mit univers begrænset til drivere,
og cd-brænder software o.lign.

For at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål. Der spørges reelt om
to ting:

- Hvilken software kan man bruge til slideshow
- Hvordan laver man autorun på en CD

Det første vil være off-topic i cd-drev gruppen.

Det andet er Operativsystem specifikt (ikke cd-drev specifikt, da
autorun også kan benyttes på floppydrev, syquestdrev, CF-kort m.m.).

Så jeg vil mene at de(t) oprindelige spørgsmål vil være off-topic i
cd-drev gruppen.

FUT: dk.admin.netikette

--
Don't waste space

Fra : ~~Wing~~

Dato : 21-11-03 01:51

> news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom ville være den rigtige gruppe.
>
> Du kan læse om de forskellige nyhedsgrupper på
> http://usenet.dk/grupper.pl

Til Hr. Knud Gert Ellentoft
Er det muligt at du vil forklare mig meningen med ordet billedsyn i
fundatsen om denne gruppe, jeg siger hermed ikke at den gruppe du henviste
til ikke er bedre til mit spørgsmål. Men det er helt vildt at mit spørgsmål
afstedkommer 4 svar uden reelt indhold på selve spørgsmålet.

Med venlig hilsen
Petersen

3. Fundats:
I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres. Det kan være
elementer omkring det færdige billede som komposition og billedsyn, samt
tekniske emner som udstyr, film, mørkekammerarbejde m.m.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-11-03 02:01

"~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> skrev :

>Til Hr. Knud Gert Ellentoft

Man har da lov til at spørge her, men der kan da heller ikke ske
noget ced, at spørge i en gruppe, hvor der måske er bedre chance
for svar på et specifikt edbspørgsmål.
--
Knud

Fra : WTR

Dato : 21-11-03 10:56

Jeg er enig med "Petersen".

I øvrigt, så synes jeg det er totalt latterligt at henvise spørgsmålet til
en edb gruppe, da spørgsmålet vedrører FOTO, fotoalbum på cd, fotoslideshow,
m.m. Så, "Knud Gert Ellentoft", jeg tror nok lige, at du tager fejl denne
gang.

"Petersen" har rettet spørgsmålet 100% korrekt efter min mening.

/WTR

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-11-03 19:41

"WTR" <worldofnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Petersen" har rettet spørgsmålet 100% korrekt efter min mening.
Jeg ser heller ikke noget problem, men betragter Knuds råd som et
supplement.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : Ragna

Dato : 21-11-03 13:25

Hej Petersen!
Prøv at kigge her: http://www.anixsoft.com/

Jeg har hentet "my slide show" herfra for et par måneder siden. Det er let
at bruge, og det virker udmærket.
Der står, at man har en gratis prøvetid på 30 dage, men reelt har man
mulighed for at bruge programmet 30 gange, før man er nødt til at registrere
sig og betale.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : den glade dreng

Dato : 21-11-03 00:30

"~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> lige finde en mere relevant gruppe at poste i !!!

hejsa

hvis ingen kan hjælpe dig her, så spørg evt i gruppen dk.edb.grafik der er
nogle hajer der inde som ved en masse om grafik, så mon ikke de også ved
lidt om billedsoftware

Vh

Per

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-03 00:36

~~Wing~~ skrev i et indlæg på usenet:
> Det er muligt at jeg stiller spørgsmålet i en forkert gruppe, men
> kunne ikke lige finde en mere relevant gruppe at poste i !!!

Som Knud er inde på så hører det nok mest til i en CDROM-gruppe,
men det har dog været oppe her i gruppen mange gange, så hvis
du søger lidt her i gruppen, så finder du mange forslag.

Bl.a. er der 16/10 en tråd "Slideshow på CD"
og den 26/9 er der en tråd "Fotocd"

Men der er også andre, hvis du søger lidt.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-11-03 09:47

> [...]
ikke
> lige finde en mere relevant gruppe at poste i !!!

Hej!

Den nye version af Adobe Photoshop Album 2.0, der kan købes for et (næsten)
symbolsk beløb (320,-) kan lave VCD'er. Dog ikke SVCD'er.
Derudover har Ulead også lavet et program...Kan ikke huske navnet på det,
men det kan du sikkert hurtigt finde hvis du spørger google :)

Håber det kan bruges.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-03 13:19

Jens Christensen skrev i et indlæg på usenet:
> Derudover har Ulead også lavet et program...Kan ikke huske navnet på
> det, men det kan du sikkert hurtigt finde hvis du spørger google :)

Ulead DVD Picture Show

Kan lave både DVD'er og VCD'er/SVCD'er....

Fra : STEEN KRISTIANSEN

Dato : 21-11-03 10:42

HP memories disc creator software Version 1.0

Det bruger jeg selv , det kan også bruges til dvd så du kan se billederne
poå et fjernesyn

steen

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 21-11-03 16:35

Hvis du har Windows XP er det ikke noget problem. Brug brænderprogrammet som
er indbygget i Windows XP, der giver samtidig mulighed for at lægge billed
fremviseren med på Cd'en.

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 21-11-03 18:00

~~Wing~~ wrote:
> [...]
> Det er muligt at jeg stiller spørgsmålet i en forkert gruppe, men
> kunne ikke lige finde en mere relevant gruppe at poste i !!!

Ulead DVD Pictureshow

Laver både VCD, SVCD og DVD-skiver med slideshows.

Peter

Fra : ~~Wing~~

Dato : 21-11-03 18:45

Hej

Ja nu fik jeg da nogle forslag at arbejde videre med, og det skal i alle
have mange tak for..

Med venlig hilsen

Petersen

Fra : Allan Olesen

Dato : 21-11-03 23:30

"~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> wrote:

>Nogle her som har forslag til et program som jeg kan bruge til at brænde ca.
>200 billeder ned på en cd, som efterfølgende vil starte op af sig selv med
>slideshow af billederne.

Hvis du vil goere det helt simpelt, og det ikke skal bruges i
kommerciel sammenhaeng, kan du jo evt. bare smide en udpakket
kopi af IrfanView paa CD'en. Med de rette command line options
kan man faa den til at starte direkte op i (evt. fuldskaerms-)
slideshow ud fra en liste over billeder.

--
Allan Olesen, Lunderskov.