Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
forskel på geforce grafikkortene
Fra : jan

Dato : 20-11-03 21:30

Hej, jeg overvejer at købe et nyere grafikkort et brugt måske.
jeg har lige nu et Geforce4 440MX med 64 mb ddr-ram. tv-out.

mit system er.
Pentium4 1,5Ghz (den første model socket 478)
2x256mb ddr ram pc2100
soltek mobo. via chip et eller andet. (det understøtter ikke agp8. Det er
lidtsmå gammel fra 2001-2)

jeg vil høre, hvis jeg overvejer at købe et Geforce3 ti200/500 eller et
geforce4 ti4200, vil jeg så kunne mærke forskel ? (i spil) ...
- kun de nævte modeller har interresse da jeg har tænkt mig at købe det
brugt, og spare lidt penge der. Har ikke rigtigt råd til et "nyt" gfx fra
butikker lige nu.

på forhånd tak.

Fra : SA

Dato : 20-11-03 21:39

> jeg vil høre, hvis jeg overvejer at købe et Geforce3 ti200/500 eller et
> geforce4 ti4200, vil jeg så kunne mærke forskel ? (i spil) ...

Du vil få understøttelse af dx8 med disse kort (gf4mx er kun dx7).
Jeg vil anbefale dig et gf4 ti kort, da du også vil opleve en mærkbar
hastighedsforbedring med dette kort + brugtprisen er fordelagtig.

Fra : Nic

Dato : 21-11-03 10:33

> Du vil få understøttelse af dx8 med disse kort (gf4mx er kun dx7).
> Jeg vil anbefale dig et gf4 ti kort, da du også vil opleve en mærkbar
> hastighedsforbedring med dette kort + brugtprisen er fordelagtig.

Jeg kan ikke være mere enig. Køb et ti4200 - selv nyprisen er fordelagtig (Ca. 800,-)

Fra : JK

Dato : 21-11-03 09:37

On Thu, 20 Nov 2003 21:29:55 +0100, "jan" <jantran@REMOVEtdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>- kun de nævte modeller har interresse da jeg har tænkt mig at købe det
>brugt, og spare lidt penge der. Har ikke rigtigt råd til et "nyt" gfx fra

Selv et geforce2 ti 64 Mb DDR vil være meget bedre end dit nuværende.
Jeg mener forskellen bl.a. ligger i at dit kort ikke har 128 bit i
hardware delen.

Jeg købte lige et geforce2 ti 64 Mb DDR på www.demoshop.dk for 290 kr.
Det er til min nevø. Det er bedre end mine radeon 9200 LE.
Men demoshoppen er ret rippet lige nu.

mvh

John

Fra : phg1

Dato : 21-11-03 18:13

"jan" skrev d. 20-11-03 21:30 dette indlæg :
> [...]
> butikker lige nu.
>
> på forhånd tak.
>
> kan ikke være mere enig med de andre mx kortene er en gang
opreklameret lort.

http://www.kandu.dk/