Stop, hvad er det?
Fra : Per

Dato : 20-11-03 10:47

Hej
Hvad menes når der i standarder tales om hovedform og der beskrives noget
der kaldes "stop"?

--
MVH Per
Billede af Molly: http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968

Fra : Battlefield´s

Dato : 20-11-03 12:11

"Per" <per.dk@mailBox.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvad menes når der i standarder tales om hovedform og der beskrives noget
> [...]

Hej Per
I Tom Horners bog: Rundt i ringen,(1976) beskrives stop således:
"pandeafsats mellem for- og baghoved."
Hilsen Vibeke

Fra : Per

Dato : 20-11-03 13:06

On Thu, 20 Nov 2003 12:10:59 +0100, Battlefield´s wrote:

> [...]
>
> Hej Per
> I Tom Horners bog: Rundt i ringen,(1976) beskrives stop således:

Tak, jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere det.
Det lyder som noget der kan fortolkes rimeligt bredt at have "moderat stop"

Fra : Battlefield´s

Dato : 20-11-03 13:11

> Tak, jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere det.
> Det lyder som noget der kan fortolkes rimeligt bredt at have "moderat
> [...]

Hej
Ja, moderat stop er: ikke for meget og ikke for lidt )
Hunden skal altså ikke hverken ligne en Boxer eller en Bullterrier.
De fleste jagthunde har moderat stop, så de ikke beskadiger øjenbrynene for
meget under jagt i tæt krat.
Vibeke

Hilsen Vibeke

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-11-03 13:35

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Hunden skal altså ikke hverken ligne en Boxer eller en Bullterrier.
> De fleste jagthunde har moderat stop, så de ikke beskadiger øjenbrynene

Og flatter ingen (idéelt set) ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Joker

Dato : 20-11-03 14:04

On Thu, 20 Nov 2003 13:10:38 +0100, Battlefield´s wrote:

> [...]
> Hunden skal altså ikke hverken ligne en Boxer eller en Bullterrier.
> De fleste jagthunde har moderat stop, så de ikke beskadiger øjenbrynene for

Håber så at hun falder ind i den rigtige kategori - jeg syn´s jo i hvert
fald hun er perfekt
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=30400

MVH Per

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-03 01:24

Thu, 20 Nov 2003 13:06:12 +0100, Per wrote:

>Tak, jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere det.
>Det lyder som noget der kan fortolkes rimeligt bredt at have "moderat stop"

Det er der, hvor næseroden støder ind sammen med panden.
F.eks. ___|
x--- Moderat stop: ___/
x---
Krydset skal forestille den sorte næsetip.
Collien har f.eks. næsten intet stop.

--
Mvh Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Bevar naturen...Sylt en rotte.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-11-03 08:36

<x Vuf x> wrote in message

> [...]
> x--- Moderat stop: ___/
> x---
> Krydset skal forestille den sorte næsetip.

Heller ikke flatten
Her kan man se forskellen:
http://www.flatcoated-retrievers.com/ og
http://www.cat-and-dog-world.com/english.htm