Strømforsyning til AMD64
Fra : f00ge

Dato : 20-11-03 00:44

Er en 300w PSU nok til at køre en AMD64 3200+?

Der sidder også et GFTi4200 samt 4 HD og et CD-drev.

Fra : Reno Raines

Dato : 20-11-03 09:50

> Er en 300w PSU nok til at køre en AMD64 3200+?
>
> Der sidder også et GFTi4200 samt 4 HD og et CD-drev.

Nej, vil anbefale min. 400 W til den konfiguration - især grundet de 4 HD.

Fra : f00ge

Dato : 20-11-03 14:47

"Reno Raines" <No.Mails@For.Me> wrote:

> Nej, vil anbefale min. 400 W til den konfiguration - især grundet de 4 HD.

Jeg kører en Intel 2533MHz lige nu på den 300w PSU.
Althon64 er jo egentlig kun en 2000MHz. Skulle den bruge mere strøm end den
Intel?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-11-03 15:09

"f00ge" <f00ge@REMOVEgmx.net> crashed Echelon writing

> Jeg kører en Intel 2533MHz lige nu på den 300w PSU.
> Althon64 er jo egentlig kun en 2000MHz. Skulle den bruge mere strøm
> end den Intel?

Hvis jeg læser tech docs korrekt bruger en AMD64 CPU 89W, og en P4 med HT
support anvender 59,3W-61,5W.

--
Bjarke Andersen

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-11-03 18:06

"Reno Raines" <No.Mails@For.Me> skrev i en meddelelse

> Nej, vil anbefale min. 400 W til den konfiguration - især grundet de 4 HD.

Hd'erne er vel næsten det der bruger mindst strøm...

Venligst

Fra : Leony

Dato : 21-11-03 10:26

In news:3fbcf475$0$27371$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Søren Christensen <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> typed:

> Hd'erne er vel næsten det der bruger mindst strøm...

En HD kræver en del strøm for at komme i rotation, hvis man så har 4
stk, så lægger det en del pres på PSU i et kort, men kritisk, øjeblik.
Når den er kommet det så bruger den ikke meget strøm.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/