TTT og postdanmark
Fra : Christoffer

Dato : 19-11-03 22:04

Jeg fik TTT EE idag, mand det var spændende og jeg er ikke skuffet efter
hvad
jeg har set. Den er rigtig god, og det bliver spændende at se de nye ekstra
scener.

Desværre er der det samme problem som altid. Ham postdanmark
fætteren der leverer vores post kan ikke finde ud af at pakker som ikke kan
kome ind i brevsprækken ikke skal moses derind med al magt. Hvis bare jeg
kunne gøre det samme med deres LOTR TTT EE, og se deres ansigt når de så den
helt kvadret sammen inde i postkassen Heldigvis sørgede indpakningen for
at den ikke gik i stykker og kun fik en mindre bule.

Men Hvordan er jeres oplevelser med post danmark? Og kan man hænge en seddel
til postbuddet om at han skal ringe på, hvis man venter et brev som man ved
er for stort til ens postkasse? Kan man klage til posten?

Mvh
Christian

Fra : Søren Blom

Dato : 19-11-03 23:10

"Christoffer" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev

> [...]
for
> at den ikke gik i stykker og kun fik en mindre bule.

Hvis din brevsprække ikke er større end at der ikke kan gå en DVD film
igennem i en forret kuvert, så er det faktisk dig der har et problem, for så
overholder din brevsprække ikke de mål som en brevsprække skal idag. Sjovt
nok, så står der ikke noget om det på postdanmark.dk men der er nogen
mindste mål som en brevsprække skal have.

> [...]
seddel
> til postbuddet om at han skal ringe på, hvis man venter et brev som man

Du kan sagtens tillade dig at sætte en seddel op om at postbudet bedes ringe
på, hvis han har noget der ikke kan gå igennem brevskrækken.

>Kan man klage til posten?

Man kan altid klage, spørgsmålet er bare om den bliver modtaget
--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Sune

Dato : 20-11-03 00:51

On Wed, 19 Nov 2003 23:10:17 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

> Sjovt
>nok, så står der ikke noget om det på postdanmark.dk men der er nogen
>mindste mål som en brevsprække skal have.

<http://postdanmark.mondosearch.com/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=97&EXTRA_ARG=&host_id=42&page_id=5046528&query=postkasse+h%C3%B8jde>

Brevindkast minimum højde 3,5 CM, bredde 26-36 CM.
Det er ikke meget.....

....Tjahh jeg havde ikke andet at lave lige nu :P

Mvh
Sune

Fra : thomas t

Dato : 19-11-03 23:11

Christoffer at christoffertheviking@yahoo.dk:

> Hvordan er jeres oplevelser med post danmark?

Blandede, pænt sagt.

> Og kan man hænge en seddel til postbuddet om at han skal ringe på, hvis man
> venter et brev som man ved er for stort til ens postkasse? Kan man klage til
> posten?

Ja til begge dele, meeen .. tror du ikke, dine kræfter er bedre brugt på een
gang for alle at opsætte en større post-åbning? Jeg mener; hvor tit har man
hørt om, at folk får noget varigt godt ud af at klage til myndigheder,
instanser og etater?

Fra : Christoffer

Dato : 19-11-03 23:21

"thomas t" <spam.tomcat@pc.dk> wrote in message
> Christoffer at christoffertheviking@yahoo.dk:

> Ja til begge dele, meeen .. tror du ikke, dine kræfter er bedre brugt på
een
> gang for alle at opsætte en større post-åbning?

Nu skal i lige tænke på at LOTR TTT Extended Edition er en tyk sag og når
den er godt polstret så er jeg sikker på at det er meget få postkasser den
kan gå smertefrit ind i. Og det er ikke kun sket en gang. Jeg oplever altid
at ligemeget hvor stor pakken er skal den absolut moses ned i postkassen,
eller også lader de den sidde halvt inde i postkassen så alle og enhver kan
gå hen og tage den. Da jeg bestilte to DVD'er fra england blev de også
kvadret så coveret på den ene var totalt gået i stykker og cd'en var ridset.

Jeg synes det med sedlen er en god ide så det vil jeg prøve fremover.

Mvh
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 23:44

Jeg har sat en seddel under klappen på min postkasse, om at de ved breve og
pakker der er for store til sprækken, bedes lægge dem på et dertil indrettet
nemt tilgængeligt sted for dem - siden er jeg ikke stødt på problemet.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Seth

Dato : 20-11-03 09:13

"Christoffer" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> er for stort til ens postkasse? Kan man klage til posten?

Sjovt du nævner det!
Min kæreste ventede en kuvert i går og postbudet kom da også til døren.
Skal lige siges at jeg var i bad og afklædt og ikke kunne gå ud, men der så
jeg simpelthen hvordan manden kvadrede den kuvert ind og ud flere gange...
Hvis indholdet havde været andet end en bluse, som hun nu ventede så var det
gået galt!
Jeg kunne desuden også høre hvordan han bandede udenfor, så det endte med at
han trak kuverten ud (efter 3 forsøg) og gik uden at smide en postanmeldelse
ind af brevsprækken.
Jeg gik så til posthuset i går aftes og hørte om der lå en kuvert til hende
og forklarede hvad jeg havde set, hvilket postdamen slet ikke kunne forstå
var sket!
Nu har postbudet lige været her med en undskyldning og en postanmeldelse...
:-/

Jeg holder godt øje, når min TTT EE kommer en af dagene!

Mvh
Bo

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-11-03 10:50

Seth wrote:
> [...]
> var sket!
> Nu har postbudet lige været her med en undskyldning og en postanmeldelse...

Det du har oplevet er desværre helt normalt :( Fuck PostDK.

/David

Fra : JO

Dato : 22-11-03 00:45

On Thu, 20 Nov 2003 10:50:14 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Det du har oplevet er desværre helt normalt :( Fuck PostDK.

Jeg har nu lidt ondt af dem. Det er faneme et dårligt betalt job. Det
er bedre at klage over rige folk ;)

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 22-11-03 10:56

JO's utterance expressed in

> Jeg har nu lidt ondt af dem. Det er faneme et dårligt betalt job. Det
> er bedre at klage over rige folk ;)

Når de har monopol på postleverancerne (de lette) burde
de vel være i stand til at bruge strejke og lign. som en
måde at presse arbejdsgiveren - har de ikke en fagforening?

Jeg kan da huske for en del år siden hvor postarbejderne i
USA gik lidt amok (sån lidt Ribus-agtigt) - i øvrigt ret
sjovt penslet ud i Naked GUn 2½ tror jeg det var...

hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 22-11-03 12:05

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> skrev:

> Når de har monopol på postleverancerne (de lette) burde
> de vel være i stand til at bruge strejke og lign. som en
> måde at presse arbejdsgiveren - har de ikke en fagforening?

Der har skam også være strejker til tider bla. i København. Men min
opfattelse er, at de fleste postbude faktisk er glade for deres job
fordi det er job, der giver en rimelig løn set i forhold til den
nødvendige uddannelse og samtidig er det et job med megen frihed.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 23-11-03 11:20

On 22 Nov 2003 11:04:35 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> [...]
>fordi det er job, der giver en rimelig løn set i forhold til den
>nødvendige uddannelse og samtidig er det et job med megen frihed.

Jeg har arbejdet som postsorterer og mig bekendt er det ca. samme
overenskomst, og jeg fik ikke ret meget over minimumslønnen, hvis ikke
det faktisk netop var minimumslønnen jeg fik. (lige over 80 kr /
timen)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-11-03 15:36

Jesper <jopper@hotmail.com> skrev:

> [...]
> overenskomst, og jeg fik ikke ret meget over minimumslønnen, hvis
> ikke det faktisk netop var minimumslønnen jeg fik. (lige over 80

Der er ikke noget, der hedder minimumsløn i Danmark.

Som nyansat lørdagsafløser (brevomdeling) får man ca. 95-100,-/timen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-11-03 09:33

> [...]

> en seddel til postbuddet om at han skal ringe på, hvis man venter
> et brev som man ved er for stort til ens postkasse? Kan man klage

Ja til begge dele. Hvis det er et generelt problem så bør du nok sende
et klagebrev til dit lokale postkontor for på den måde at gøre ledelsen
opmærksom på problemet. Husk på, at du kommer længere med en høflig og
saglig klage.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-11-03 10:52

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> et klagebrev til dit lokale postkontor for på den måde at gøre ledelsen
> opmærksom på problemet. Husk på, at du kommer længere med en høflig og

Det burde ikke være nødvendigt. Noget af det man betaler for, er
levering til døren. Hvorfor skal en vare så ofte være smadret efter
transporten, smadret i brevsprækken eller slet ikke leveret, selv om man
var hjemme på afleveringstidspunktet? Jeg kender utallige der har
oplevet det, og masser af gange.

/David

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-11-03 12:34

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev:

> Det burde ikke være nødvendigt.

Det er jeg enig i.

> [...]
> selv om man var hjemme på afleveringstidspunktet? Jeg kender
> utallige der har oplevet det, og masser af gange.

Ja der sker sjusk i alt for mange tilfælde. I forhold til det samlede
antal pakker og breve er det dog forsvindende lidt.

Personligt har jeg fornylig selv været ude for en kluddermikkel af et
pakkebud, der havde en pakke fra Harald Nyborg med til mig en fredag.
Uvidst af hvilke årsager var han ikke i stand til at aflevere pakken
til mig (han gad ikke ringe på?). Jeg fik en anmeldelse lørdag men
desværre har mit lokale posthus (emdrupvej) meget begrænset åbent på
hverdage fra 12-17. Jeg brugte reklamationsfunktionen på PostDKs
hjemmeside og efter en uge blev jeg ringet op og fik at vide, at de
kiggede på sagen og naturligvis beklagede meget og ville gøre
pakkecentret opmærksom på problemet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Trier Lund

Dato : 20-11-03 14:01

Kender problemet

Jeg har oplevet lignende situationer med Post Danmark, især med bøger, men
også DVD film.
Fx oplevede jeg, at de propede en bog af samme dimension som biblen ned i
min postkasse.
Dette resulterede i at bogens hjørner blev klemt og bøjet, samt at der kom
ridser i omslaget.
Jeg klagede derfor til Post Danmark og fik efterfølgende en erstatning, der
svarede til to tredjedele af bogens pris + at jeg kunne beholde bogen. Først
måtte bogen dog en tur omkring Post DK (tre uger), hvilket var irriterende,
idet jeg faktisk skulle bruge bogen i mit studieforløb.

Jeg har også fået ødelagt et videobånd - også netop fordi det blev
banket/tævet/presset gennem brevsprækken.

Mht. DVD har jeg været udsat for at DVDæsker i pap har haft bøjemærker.

Jeg kan derfor kun tilslutte mig horden af utilfredse Post Danmark kunder,
desværre har vi jo ikke noget alternativ - hurra for monopoler

Mvh.
Martin

Fra : LA2

Dato : 20-11-03 14:15

Mit postbud har tilsyneladende prøvet at presse min TTT igennem
brevsprækken.
Måtte hente den på posthuset, den er temmelig godt smadret. Det gælder både
den yderste og den inderste emballage.

LA2

Fra : Michael Skov

Dato : 20-11-03 16:14

"Martin Trier Lund" <trierlund@fjern_disse_bogstaverstofanet.dk> skriver:

..............klippe....

>Jeg kan derfor kun tilslutte mig horden af utilfredse Post Danmark kunder,
>desværre har vi jo ikke noget alternativ - hurra for monopoler
>
>Mvh.
>Martin

Jeg må lige protestere
PDK har ikke monopol på pakker og har kun monopol på breve indtil 250 gram.

men ja de er ikke særligt gode til at tilbyde arbejdsvilkår der gør at
deres postbude kan lde deres job (og derved passer på kundens forsendelser)

MU!

(p.s. klag altid skrifteligt til PDK)

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 20-11-03 17:06

Alternativet er så, hvad jeg har oplevet mange gange, at postbudet ikke tør presse selv konvolutter med kun 1 DVD gennem brevsprækken, selvom det godt kunne lade sig gøre. Jeg bor i lejlighed og så går der en dag mere inden man får sét sin yndlingsfilm! Først kommer man hjem og finder sedlen fra postbudet, posthuset har så lukket, så det blir' først næste dag at man kan hente filmen på posthuset. Jeg ville foretrække at der blev presset lidt fra budets side.

Mvh
Jørgen

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-11-03 17:56

Jørgen Jacobsen's utterance expressed in

> [...]
> først næste dag at man kan hente filmen på posthuset. Jeg ville
> foretrække at der blev presset lidt fra budets side.

hmm du hører til de heldige - her gider postgutten for
det meste ikke at spilde sin tid med at udfylde sedlen.
Den får man så dagen efter fra posthuset, men der har
det lukket - og så kan man få sit(n) brev(pakke) to dage
senere. Øv hvor er det surt :( Jeg kan i øvrigt
tilslutte mig dem der har oplevet at vente på en pakke
forgæves. Jeg har prøvet at blive hjemme fra skole
(LOTR:FOTR, Coll.) for at vente - for så at se
pakkepostbilen holde nede i gården og tænke JUBIIII -
og så se den køre videre og få det pokkers lille brev
dagen efter.

SÅ er jeg klar til at smide tunge ting efter dovne
postbude. Jeg kender ikke pakkepostens arbejdsforhold, men
at køre bilen så tæt på huset at han kan række armen ud
og trykke på dørklokken burde ikke være så hårdt igen?

Det er sket mange gange her i området og forklaringen på
posthuset er hver gang at det er nye bude etc.

OT - Jeg fik forleden lørdag en film fra dvdoo sendt
med cyelbud fra De Grønne Bude - hvad skete der lige der?
Er det fordi jeg er en god kunde (det er jeg!) at de
sendte den ekspres til mig da de fik den eller er det ny
politik at de også bringer ud lørdag - men til 80 spir pr.
levering? Det kan da ikke betale sig...

Nå.. slut herfra :)

Fra : SvendeBent

Dato : 20-11-03 23:10

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pakkepostbilen holde nede i gården og tænke JUBIIII -
> og så se den køre videre og få det pokkers lille brev

Ja, det har jeg også oplevet.. Ligepluselig dumper der en anmeldelse af en
pakke fra postdk ind. Man ser så at pakkeposten f.eks. havde været hos en i
går kl. 12. Jeg har mange gange være 100% sikker på jeg har været hjemme,
nogle gange hele dagen. Det er pisse frækt og jeg bliver tosset hver gang de
laver det trik. Jeg gider dog ikke begynde at klage, alt det besvær for
ingen verdens nytte.
Suk. Jeg er godt træt af postdk.

mvh SvendeBent

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-11-03 13:13

SvendeBent's utterance expressed in

> [...]
> bliver tosset hver gang de laver det trik. Jeg gider dog ikke begynde
> at klage, alt det besvær for ingen verdens nytte.

Mundtlige klager bliver fejet af på kontoret og en af mine
venner der arbejder for postdk siger at de skriftlige først
bliver taget seriøst når de ligger i store bunker - da jeg
bor i 2400 NV er der desværre nok ikke så mange andre der
gider klage :( Desuden siger han at "mit" område bliver
brugt som en slags prøvezone for nye bude... jubiiii - Men
når LOTR:TTT forhåbentlig snart dukker op er jeg klar ved
døren med en lasso og et baseballbat!

hilsner!

Fra : JH

Dato : 21-11-03 13:24

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> [...]
> brugt som en slags prøvezone for nye bude... jubiiii - Men
> når LOTR:TTT forhåbentlig snart dukker op er jeg klar ved

Det er da ikke så mærkeligt, at postdk ikke har tid til den slags
småting som, at bringe folks breve/pakker ud.
De er jo travlt optaget af, at uddele strafporto til folk,
som ikke kan finde ud af deres nye bøvlede porto-regler
Også her ignorerer de totalt klager.

JH

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-11-03 13:32

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> escribió

> [...]
> Den får man så dagen efter fra posthuset, men der har
> det lukket - og så kan man få sit(n) brev(pakke) to dage

Hah, det er da ingenting.
Vores postbud kan finde på at lægge store breve ovenpå vores
postkasse, der vel og mærke står ud til offentlig vej. Hvis jeg en
sjælden gang får en varsel om at jeg kan afhente et brev på
posthuset, skal jeg være der lørdag morgen imellem klokken 9 og 10,
da det er eneste tidspunkt på ugen hvor jeg har mulighed for at komme
derned i åbningstiden. På hverdage er det åbent fra 10 til 12 og
lærdage som sagt fra 9 til 10.

Fra : Stampe

Dato : 23-11-03 10:31

On 20 Nov 2003 16:55:35 GMT, "Lars Gjerl?w J?rgensen"
<lgjPURGE@jyde.dk> wrote:

>OT - Jeg fik forleden l?rdag en film fra dvdoo sendt
>med cyelbud fra De Gr?nne Bude - hvad skete der lige der?
>Er det fordi jeg er en god kunde (det er jeg!) at de
>sendte den ekspres til mig da de fik den eller er det ny
>politik at de ogs? bringer ud l?rdag - men til 80 spir pr.
>levering? Det kan da ikke betale sig...

Ditto her - jeg har for et ?jeblik siden hentet TTT hos naboen. DGB
var forbi i g?r l?rdag kl. 22 (sic!) med den. Tidligere har jeg f?et
Hulk p? den m?de - men det var p? en hverdags aften den kom.

Nu vi er ved TTT - er der ikke lige en der p? en forst?elig og
p?dagogisk m?de kan forklare mig hvordan FANDEN jeg f?r Gollum ud af
kassen? Alts? uden at splitte den ad. De to "s?jler" baggrunden har
sp?rrer for de to flamingo stykker og baggrunden er klistret godt
fast, s? jeg tror ikke det er meningen den skal fjernes. Det kan godt
v?re det er meningen at han skal v?re i kassen, men jeg vil alts?
gerne have ham ud at st?. Jeg kunne naturligvis med en kniv/saks
fjerne flamingoklodserne, men det virker ?rlig talt meget besv?rligt.
Der m? v?re en lettere metode.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 23-11-03 12:39

Stampe's utterance expressed in

> Ditto her - jeg har for et ?jeblik siden hentet TTT hos naboen. DGB
> var forbi i g?r l?rdag kl. 22 (sic!) med den. Tidligere har jeg f?et
> Hulk p? den m?de - men det var p? en hverdags aften den kom.

De grønne bude bankede lige på og jeg kunne endelig pakke min
coll. ed. ud :D jubiii

> [...]
> gerne have ham ud at st?. Jeg kunne naturligvis med en kniv/saks
> fjerne flamingoklodserne, men det virker ?rlig talt meget besv?rligt.

lidt besværligt ja... men det er fedt at de gør det så grundigt
synes jeg - var også imponeret over FOTR.

1: åbne bunden af kassen
2: tage figur m. flamingo ud
3: åbne strip (prik med en kniv el. nål el lign.)
4: tage flamingo af
5: tage papir af
6: stille figur under lærredet
7: se filmen :D

hilsner!

Fra : Stampe

Dato : 23-11-03 14:49

Succes - thanks

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-11-03 22:45

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> skrev:

> hmm du hører til de heldige - her gider postgutten for
> det meste ikke at spilde sin tid med at udfylde sedlen.

Jeg formoder du bor i lejlighed? I såfald har pakkeposten ikke nøgle
til opgangen og derfor kan du ikke modtage din anmeldelse før dagen
efter. Det er i øvrigt under alle omstændigheder omdeleren, der
udfylder anmeldelsen.

> [...]
> pakkepostbilen holde nede i gården og tænke JUBIIII -
> og så se den køre videre og få det pokkers lille brev

I et sådant tilfælde bør du klart klage.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 21-11-03 13:32

> [...]
ved
> er for stort til ens postkasse? Kan man klage til posten?

Jeg bor på landet så jeg har ingen problemer haft. Der er (næsten) altid
låst op om dagen så posten lægger altid tingene inde på køkkenbordet

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-11-03 16:57

Christoffer wrote:

> Men Hvordan er jeres oplevelser med post danmark?

Min postmand er god og flink. Desværre er han vist ordblind og kan heller
ikke det det med tal, så finsorteringen står vi selv for.

Men hvis han forvilder sig det rigtige sted hen med en pakke til mig, så
ringer han på, og hvis vi ikke er hjemme så sætter han den lige inde i et
hjørne af garagen.

Jeg er ok tilfreds.

/jim

Fra : Erik

Dato : 21-11-03 21:13

> [...]
> til postbuddet om at han skal ringe på, hvis man venter et brev som man ved
> er for stort til ens postkasse? Kan man klage til posten?

Hos mig kunne brevet med TTT ikke komme igennem brevsprækken (den var pakket godt ind).
Da jeg kom hjem fra arbejde, så jeg til min store forundren at pakken bare havde fået skubbet det ene hjørne ind,
så enhver forbipasserende kunne have snuppet den.
Det var der heldigvis ingen der gjorde, men det kunne da ligeså godt have gået galt.

--
Erik

Fra : Jacob

Dato : 21-11-03 22:54

> [...]
> så enhver forbipasserende kunne have snuppet den.
> Det var der heldigvis ingen der gjorde, men det kunne da ligeså godt have

hos mig lå der en seddel om at jeg kunne hente den på posthuset.. så det var
da ok.. og endda fra dvdpusheren.. og til tiden.. hehe.. og uden de store
skader på æsken..