Grafikkort gået i stykker?
Fra : MB

Dato : 19-11-03 19:57

Hej

Jeg har et MSI G4 Ti4200-TD som nu er ca. et år gammelt. Nu er det begyndt
med at være uklart i midten af skærmen. Er det grafikkortet der er defekt?
Skærmen er helt ny! Jeg har lige hentet den nyeste driver!

På forhånd tak!

Mvh Martin

Fra : MB

Dato : 19-11-03 19:59

Jeg glemte at skrive at jeg køre 1280*960 85 Hertz og det er en 19" skærm.
Hvis jeg bruger en anden opløsning, er der slet ingen problemer!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-11-03 20:13

"MB" <mbanasik@tiscali.dk> crashed Echelon writing

> Jeg glemte at skrive at jeg køre 1280*960 85 Hertz og det er en 19"
> skærm. Hvis jeg bruger en anden opløsning, er der slet ingen
> problemer!

Udeluk problemet evt. med andet grafikkort eller en anden skærm. Det kan
også være skærmen der har et problem.

Nu skriver du intet om model, men du er sikker på at skærmen sagtens kan
klare den opdateringsfrekvens i den opløsning?

--
Bjarke Andersen

Fra : rob@tiscali.dk

Dato : 20-11-03 02:07

Er nu overbevist om at det er din skærm. En for høj hz vil vise sig som et
sløret udflydende billede eller uklart. Hvordan ser det ud hvis du kører
samme opløsning, men med f.eks, 75 hz?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-11-03 14:58

rob@tiscali.dk crashed Echelon writing

> Er nu overbevist om at det er din skærm. En for høj hz vil vise sig
> som et sløret udflydende billede eller uklart. Hvordan ser det ud hvis
> du kører samme opløsning, men med f.eks, 75 hz?

Narj min skærm fungerer fint, det er MB der har problemet og derfor bør du
også poste under hans indlæg og ikke mit svar til ham.

Desuden så husk at quote det du svarer, det er nemlig altid rart.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Dissing

Dato : 20-11-03 16:41

On Thu, 20 Nov 2003 01:06:55 GMT, rob@tiscali.dk wrote:

>Er nu overbevist om at det er din skærm. En for høj hz vil vise sig som et
>sløret udflydende billede eller uklart.

Præcis det samme kan man sige om et presset grafikkort.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : MB

Dato : 20-11-03 21:36

Den laver det samme, selvom jeg sætter Hz ned. Skærmen er en Medion (sølv).
I manualen står der at den kan køre 85Hz ved 1280*960. Hvis jeg sætter
opløsningen ned synes jeg at den bliver bedre, så kan det være
grafikkortet???

Fra : Jonny Jensen

Dato : 21-11-03 10:27

> [...]
> I manualen står der at den kan køre 85Hz ved 1280*960. Hvis jeg sætter
> opløsningen ned synes jeg at den bliver bedre, så kan det være

Tror godt du kan tilskrive fejlen til skærmen så. Medion har ifølge min
erfaring, en tendens til at overdrive lidt og deres produkter er ikke altid
bedste kvalitet. Jeg havde engang lånt en til et lan (17" godt nok), og her
var højeste opløsning også "udlen" i kanterne, hvorimod 1152x864 virkede
fint, også ved højere hz...

Men som en anden foreslog, prøv evt med et andet grafikkort eller en anden
skærm ;)

Jonny.