Tiscali.dk - advarsel
Fra : Andreas Markussen

Dato : 18-11-03 17:42

Jeg har været kunde hos tiscali nu i 2 år, men jeg oplevede at deres
oppetid faldt til noget jeg ikke kunne bruge til noget.
(Den var nede 3-4 gange på en måned, og 2-3 dage af gangen)

Så jeg flyttede til en anden udbyder, men tiscali bliver ved med at
send regninger til mig, selvom jeg har en kvitering fra dem hvor der
står at de har modtaget min opsigelse.

Når man kontakter dem kan man aldrig komme i gennem. Jeg sidder pt. i
en telefonkø og har siddet der i 71 minutter..

Når man får "betalingspåmindelser" der er forkerte, bliver de afsendt
fra devnull@tiscali.dk med andre ord, de afsender med falsk addresse.

Så jeg har ingen mulighed for at kontakte tiscali. Mit råd til dig er
derfor at du ikke engang overvejer at bruge tiscali som
internetudbyder.

mhv

Andreas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-11-03 18:11

Andreas Markussen skrev:

>Så jeg flyttede til en anden udbyder, men tiscali bliver ved med at
>send regninger til mig, selvom jeg har en kvitering fra dem hvor der
>står at de har modtaget min opsigelse.

Så hold op med at kontakte dem. Det har du ikke pligt til.

Send dem ét svar i et brev. Du skal have kopi af brevet, og du
skal sende det på posthuset og få en kvittering for afsendelsen.
Skriv i brevet noget med at du ikke kan anerkende deres krav, og
at du har en kvittering fra dem på at du har sagt retmæssigt op.
Slut af med at du ikke vil foretage dig yderligere i anledning af
evtuelle nye opkrævninger.

Sådan reagerer man korrekt på forkerte opkrævninger. Kopi og
kvittering er ens bevis for at man har prøvet at gøre firmaet
opmærksom på fejlen så man ikke senere kan bebrejdes at man lod
dem svæve i en vildfarelse.

Man har ikke pligt til at overbevise hver eneste medarbejder som
de måtte plante ved en tilfældig telefon, om at man har sagt op.

--
Bertel

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-11-03 20:40

Andreas Markussen skrev:

> Når man får "betalingspåmindelser" der er forkerte, bliver de
> afsendt fra devnull@tiscali.dk med andre ord, de afsender med
> falsk addresse.

Ja, det er møgirriterende!

// Klaus

Fra : John Sahl

Dato : 19-11-03 00:27

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Ja, det er møgirriterende!

Det er da bedre end en adresse som virker, men aldrig besvares.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-11-03 08:29

John Sahl skrev:

> Det er da bedre end en adresse som virker, men aldrig besvares.

Hvodden det? Jeg synes det er en frækhed at sende en email med en
returadresse som øjensynligt smider alt ud ubeset.

// Klaus

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-11-03 08:47

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> writes:

>Hvodden det? Jeg synes det er en frækhed at sende en email med en
>returadresse som øjensynligt smider alt ud ubeset.

Hvis der står "SVAR IKKE PÅ DENNE MAIL", er det okay. Det gør
snart sagt hovedparten af de webbutikker, jeg benytter mig af.

Hvis der ikke står noget i den retning, er det skidt. Det er
måske endda årsagen til nogle af de problemer, Tiscali har
med at svare på folks henvendelser: de bliver simpelthen væk.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-11-03 09:14

Klaus Ellegaard skrev:

> Hvis der står "SVAR IKKE PÅ DENNE MAIL", er det okay. Det gør
> snart sagt hovedparten af de webbutikker, jeg benytter mig af.

Det står der ikke noget om i Tiscalis email (sagt med et vist
forbehold, for mailen er sendt i HTML og kun HTML, så det ser
mildest talt grimt ud og er svært at læse i en textmodus-klient).

> Hvis der ikke står noget i den retning, er det skidt. Det er
> måske endda årsagen til nogle af de problemer, Tiscali har
> med at svare på folks henvendelser: de bliver simpelthen væk.

Det skulle ikke undre mig.

// Klaus

Fra : Michael Legart

Dato : 19-11-03 09:39

On 2003-11-19, Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote:

> Det står der ikke noget om i Tiscalis email (sagt med et vist
> forbehold, for mailen er sendt i HTML og kun HTML, så det ser
> mildest talt grimt ud og er svært at læse i en textmodus-klient).

Sendt i HTML? (???)

Mails om manglende betaling sendes med

hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-11-03 10:00

Michael Legart skrev:

> Sendt i HTML? (???)
>
> Mails om manglende betaling sendes med

Det er muligt. Den sidste mail jeg har fået derfra omhandlede
"Information om ændring af internetabonnement", og den var sendt
i ren HTML.

// Klaus

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 19-11-03 11:05

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> Det er muligt. Den sidste mail jeg har fået derfra omhandlede
> "Information om ændring af internetabonnement", og den var sendt
> i ren HTML.

Jeg tog den op igår med den rigtige person, det er svjv ikke normalt, men må
være en svipser.

--
Morten!

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-11-03 11:15

Morten Kjaer Nielsen skrev:

> Jeg tog den op igår med den rigtige person, det er svjv ikke
> normalt, men må være en svipser.

Ku' I så ikke osse overveje at bruge en gyldig emailadresse, så man
rent faktisk kan svare på henvendelsen? Eller i det mindste inkludere
en svaradresse i selve mailen.

// Klaus

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 19-11-03 14:21

On Wed, 19 Nov 2003 09:00:05 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup
<klaus@seistrup.dk> wrote:

>Den sidste mail jeg har fået derfra omhandlede
>"Information om ændring af internetabonnement", og den var sendt
>i ren HTML.
Den fik jeg også, og svarede at jeg godt ville have disse oplysninger
i en læselig form.
Men det er da ikke så underligt at jeg ikke har fået svar, hvis mailen
aldrig er nået frem.
Stod der noget epokegørende i den mail?

mvh kmo

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-11-03 15:14

Hej kristian mikael de freitas olesen, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere:

> Stod der noget epokegørende i den mail?

Den såkaldte A-nummerspærring forsvinder fra 15. december.

Ellers var der henvisning til hele teksten med:

Ændringer for Tiscali Net:
<http://www.tiscali.dk/help/modem-isdn/terms/article.jsp?content=105281>

Generelle betingelser:
<http://www.tiscali.dk/help/modem-isdn/terms/article.jsp?content=105124>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-11-03 00:11

Kristian Mikael de Freitas Olesen skrev:

> Stod der noget epokegørende i den mail?

Aner det ikke, den var skrevet i ren HTML - det gider jeg ikke at
bruge tid på at dechifrere, og da slet ikke når brevet ikke har
gyldig afsender- eller svaradresse.

// Klaus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-11-03 14:14

Hvad er der galt med devnull@tiscali.dk?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-11-03 15:33

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Hvad er der galt med devnull@tiscali.dk?

Tror du at der er nogen der læser post sendt til den adresse?

// Klaus

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-11-03 15:45

On Sat, 22 Nov 2003 14:33:16 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Tror du at der er nogen der læser post sendt til den adresse?

Sikkert ikke - men det er stadigt en valid mail adresse.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-11-03 16:22

Jesper Skriver skrev:

> Sikkert ikke - men det er stadigt en valid mail adresse.

Teknisk set er den "valid", men jeg vil tøve med at kalde den gyldig
hvis al post der sendes til den ryger i bitspanden. Efter min mening
er det uforskammet at sende en mail der ikke kan svares på, og som
ikke indeholder skyggen af en brugbar afsenderadresse.

// Klaus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-11-03 17:54

> Teknisk set er den "valid", men jeg vil tøve med at kalde den gyldig
> hvis al post der sendes til den ryger i bitspanden.

Mener du at mail til en adresse skal læses før adressen bliver gyldig?

> Efter min mening
> er det uforskammet at sende en mail der ikke kan svares på, og som
> ikke indeholder skyggen af en brugbar afsenderadresse.

Aha

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-11-03 20:05

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Mener du at mail til en adresse skal læses før adressen bliver
> gyldig?

Jeg mener at hvis breve sendt til adressen ikke læses, men smides
direkte ud, er adressen funktionelt ubrugelig.

// Klaus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-11-03 16:09

> Jeg mener at hvis breve sendt til adressen ikke læses, men smides
> direkte ud, er adressen funktionelt ubrugelig.

Ja, den er jo ikke meget værd, men den er skam gyldig nok.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-11-03 16:58

> Ja, den er jo ikke meget værd, men den er skam gyldig nok.

Gyldig har andre betydninger end "teknisk gyldig" eller "gyldig i
følge RFC dit-og-dat".

// Klaus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-11-03 23:50

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Mener du at mail til en adresse skal læses før adressen bliver gyldig?

Tekniskset, så er den gyldig hvis den kan modtages af en mailserver der
husere domænet.
I praktisk så kan man ikke kalde den regtigt gyldig, hvis den automatisk
sendes direkte til /dev/null .

Det mindeste de kan gøre, det er at afvise modtagelse af mailen, så afsender
får besked om at den ikke kan nå frem.
Jeg ved ikke hvad Tiscali gør med den adr.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-11-03 00:07

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Tekniskset, så er den gyldig hvis den kan modtages af en mailserver der
> husere domænet.

Korrekt. Det er den eneste distinktion man praktisk talt kan anvende.

> I praktisk så kan man ikke kalde den regtigt gyldig, hvis den automatisk
> sendes direkte til /dev/null .

Hvorfor ikke?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-11-03 07:20

> Hvorfor ikke?

Fordi den ubeset sendes til /dev/null , altså den afleveres, men smides så
ud igen, uden at afsender får besked om det.

Og sådan en adresse bruger et seriøst firma ikke som afsender på mail der
sendes ud af huset,,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-11-03 07:31

> Og sådan en adresse bruger et seriøst firma ikke som afsender på mail der
> sendes ud af huset,,

Snakker vi seriøsitet eller gyldighed her? Lad venligst være med at lægge
betydninger i mine udtalelser som aldrig har været der.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-11-03 19:04

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Snakker vi seriøsitet eller gyldighed her? Lad venligst være med at lægge
> betydninger i mine udtalelser som aldrig har været der.

Vi blev enig om at teknisk så er det en gyldig e-mail adr. såframt Tiscali
har en mailserver der tager imod mailen.

Jeg tilføjer så at det er useriøst at sende med en teknisk gyldig adr. men
som ryger ubeset i /dev/null . Jeg forsøger ikke at lægge noget i dine
udtaleler som jeg ikke læser dem som. Det er min udtagelse at Tiscali er
useriøs hvis de sender mail ud, med en afsender adr. der sendes ubeset til
/dev/null .

Jeg ved ikke om vi kan blive enig om at det er en teknisk gyldig adr. og at
det er useriøst at bruge den, sådan som det er blevet oplyst at de gør?

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 25-11-03 00:09

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
>
>Korrekt. Det er den eneste distinktion man praktisk talt kan anvende.

Når det drejer sig om at beslutte om man skal sende et brev til en
adresse, så kan man passende anvende en distinktion der går ud på at
vurdere om nogen læser ens udgydelser.

Du har da ret i at "teknisk set" er den gyldig. Men om en adresse er
gyldig i den "teknisk set"-forstand er da fuldstændig ligegyldigt og
irrelevant i sådan ca. enhver sammenhæng. En "gyldig" afsenderadresse
er, i en brugbar forstand, en adresse man kan sende et svar til med
forventning om at det bliver læst af en relevant person.

Jeg har normalt megen respekt for dine kompetente og hjælpsomme svar,
Martin - men her er du da ude på et absurd ordkløverisk overdrev.

Jeg finder det i øvrigt aldeles uforskammet at sende e-post til sine
kunder med en afsenderadresse der er et sort hul - faktisk langt mere
uforskammet end at bruge en adresse der bouncer, for så får man dog at
vide at ens post ikke er kommet frem til nogen.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-11-03 08:07

"Jesper Dybdal" <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> skrev i en meddelelse
> En "gyldig" afsenderadresse
> er, i en brugbar forstand, en adresse man kan sende et svar til med
> forventning om at det bliver læst af en relevant person.

Min sproglige opfattelse af ordet gyldig er væsentligt snævrere.. Det er
ikke et teknisk issue men et rent sprogligt. Jeg mener ikke man kan gradbøje
ordet gyldig i den forstand.

Det er så en helt anden snak.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-11-03 00:11

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

[devnull]

> Jeg ved ikke hvad Tiscali gør med den adr.

Indtil NytSystem rullede ind i maj 2002, var der ikke filtre på
postkasserne. (Efter er der kommet ret gode brugerbetjente filtre. Jeg
lavede et fiktivt eksempel for at vise det til HKH på et tidspunkt, se
evt. <http://stegen.dk/temp/mail1.gif>.

Men man kunne i det mindste viderestille mails, hvorfor man så kunne
viderestille typiske spamadresser/-domæner/-etc. til devnull-adressen.

Om den udelukkende blev oprettet derfor, ved jeg ikke. Men vi var
lykkelige for den.

Selv efter de brugerbetjente filtre kom, har jeg af gammel vane
oprettet adskillige filtre, der viderestiller til deres devnull. Dette
uanset man derefter har kunnet vælge et "Hvis 'det og det' - så 'slet
fra server'".

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Michael Legart

Dato : 19-11-03 09:38

On 2003-11-19, Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> Hvis der ikke står noget i den retning, er det skidt. Det er
> måske endda årsagen til nogle af de problemer, Tiscali har
> med at svare på folks henvendelser: de bliver simpelthen væk.

Der staar klart og tydeligt i slutningen af mailen, hvad man skal
goere, hvis man har spoergsmaal til mailen.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 19-11-03 14:22

On Wed, 19 Nov 2003 08:37:37 +0000 (UTC), Michael Legart
<legart@daarligstil.dk> wrote:

>Der staar klart og tydeligt i slutningen af mailen, hvad man skal
>goere, hvis man har spoergsmaal til mailen.
Det er jo meget godt, hvis man ikke kan læse den.

mvh kmo

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-11-03 05:04

> Når man kontakter dem kan man aldrig komme i gennem. Jeg sidder pt. i
> en telefonkø og har siddet der i 71 minutter..

Hvornår ringer du?
Jeg har haft kontakt med dem et par gange de sidste dage. Kundeservice
svarer efter ca. 5 min. i kø (kl. 10), og support efter 12 min. (kl. 11.30).

> Så jeg har ingen mulighed for at kontakte tiscali.

Ring til dem om formiddagen. Jeg kender ikke noget til de aktuelle svartider
om eftermiddagen, men da jeg prøvede om eftermiddagen sidst (nov/dec 2002),
var de da godt nok ca. 45 min. om at svare telefonen.

--
Mvh. Jesper