Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
ATI 9800 PRO....ØV! Benchmarks sucks - hva~
Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 14:37

Øv, øv og atter øv!
Nu skulle alt bare være så godt. Fik mit Gigabyte Radeon 9800 Pro 128 mb i
dag i stedet for mit GeForce Ti4200.
Før havde jeg en 3DMark03 score på 1587.....og hvad fik jeg ud af at
skifte???? 2127!!!!! Det kan sgu da ikke passe?!?!?!?
Hvad gør jeg forkert?
Har installeret Cat. 3.9

Mit system:

Epox 8 KRA2+
Barton XP 2500+
2x512 mb Performance RAM, PC3200
Gigabyte Radeon 9800 Pro 128 mb.

Al hjælp værdsættes!!!

Michael, Fyn
(husk at rette min mailadresse)

Fra : JK

Dato : 18-11-03 14:53

On Tue, 18 Nov 2003 14:36:56 +0100, "Michael, Fyn"
<skotte2snabela.mail.dk> wrote:

> [...]
>Før havde jeg en 3DMark03 score på 1587.....og hvad fik jeg ud af at
>skifte???? 2127!!!!! Det kan sgu da ikke passe?!?!?!?

Ved ikke, men på www.tweak.dk under benchmarks, vis alle scores, kan
jeg da finde over 6000 i 3DMarks03 med omtrent samme hardware som din.

Måske 4-in-one drivere fra viatech.com til dit KT600 bundkort
Hvad med directx opdatering ? af OS

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 15:02

4in1 driverne er installeret. Det samme er sidste nye version af DirectX.
Win XP, som i øvrigt er en ren installation er osse opdateret.

Fra : BorreBoy

Dato : 18-11-03 15:51

"Michael, Fyn" <skotte2snabela.mail.dk> skrev i en meddelelse
> 4in1 driverne er installeret. Det samme er sidste nye version af DirectX.
> Win XP, som i øvrigt er en ren installation er osse opdateret.

Er et en ren installation af XP EFTER du har sat det nye kort i?

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 18-11-03 15:53

Hej Michael

Der er med garanti stadig rester tilbage af Nvidia drivere.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 16:41

Det er en REN installation efter at ATI kortet er sat i.

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> skrev i en
meddelelse news:3fba3245$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 18-11-03 17:59

> Det er en REN installation efter at ATI kortet er sat i.

Jeg skal lige have skåret det ud i pap. Du har formateret computeren, og
derefter sat dit ATI kort i, reloaded din software og installeret Cat. 3.X?

Et tillægsspørgsmål: Hvordan kører det i krævende spil?

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 18:17

Ja, lige præcist. Kortet kører skam fint nok, men jeg er i tvivl om,
hvorvidt jeg kunne få en betydeligt bedre ydelse, eftersom mine benchmarks
lige nu er så dårlige.
Er her ikke en venlig nørd på Fyn, som vil tjene noget cola e.l. ved at
komme og kigge på det?

meddelelse news:3fba4fde$0$151$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 18-11-03 18:47

> [...]
> lige nu er så dårlige.
> Er her ikke en venlig nørd på Fyn, som vil tjene noget cola e.l. ved at

Hvis dine spil kører fint, så se stort på 3Dmark.

Hvilke spil kører du via kortet?

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 19:09

Jeg spiller Generals Zero Hour, MOH, Battlefield 1942 f.eks.
Tjah.....hvad er godt? Fanden skulle da stå i at "nøjes", når jeg nu har
ofret så mange penge på et grafikkort, hvis det kan blive meget bedre ved
enten at sætte det "rigtigt" op, eller hvad der nu kan være galt. Har du
msn? Modtager gerne opkald der, hvis du gider. (gælder også for andre, der
kan have gode råd)
Min msn: skotte(snabela)mail.dk

meddelelse news:3fba5b02$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-11-03 19:59

> [...]
>
> "Michael, Fyn" <skotte2snabela.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis dine spil kører fint, så se stort på 3Dmark.

Det er så ikke så smart.
3DMark tester directx ydelse.
Ergo kører 3DMark dårligt, gør ens DirectX baserede spil det også.

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-11-03 20:02

> [...]
> lige nu er så dårlige.
> Er her ikke en venlig nørd på Fyn, som vil tjene noget cola e.l. ved at

Har du tjekket at det kører med den rette hastighed?
Det kan du se når du har submitted din 3DMark score.

Du kan evt se her:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=1121216

Det står under core clock og memory clock.

DirectX 9.0b er også installeret eller?
Windows er fuldt opdateret?
Ydelsen kan forsvinde mange steder.

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 20:18

Har da fundet en fejl nu: 3DMark finder min Barton 2500+ som en AMD Duron
1800
Prøver lige at finde ud af, hvorfor den gør det!

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3fba6c94$0$27358$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 18-11-03 20:23

Michael, Fyn wrote:
> Har da fundet en fejl nu: 3DMark finder min Barton 2500+ som en AMD
> Duron 1800
> Prøver lige at finde ud af, hvorfor den gør det!

Kører en 2500+ ikke med 1833 MHz? Det kan være derfor den måske finder frem
til de 1800 MHz - hvorfor er så en anden ting...

Er du btw. ikke venlig at skrive /under/ det du svarer på?

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 20:36

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
frem
> til de 1800 MHz - hvorfor er så en anden ting...
>
> Er du btw. ikke venlig at skrive /under/ det du svarer på?

Så virker det vist.
Min 3DMark er nu på 5420, så om ikke andet, er det da bedre end før. Nu skal
jeg bare finde ud af, hvordan jeg får mest muligt ud af det.
Takker mange gange for hjælpen herinde.

Mvh.
Michael

Fra : Kay

Dato : 18-11-03 20:56

Michael, Fyn wrote to everybody in dk.edb.hardware.grafikkort :

> Så virker det vist.
> Min 3DMark er nu på 5420, så om ikke andet, er det da bedre end før.
> Nu skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg får mest muligt ud af det.
> Takker mange gange for hjælpen herinde.

Hvad gjorde du? Satte bios til default?

Kay?

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 21:19

"Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gjorde du? Satte bios til default?
>
> Kay?

Aner det faktisk ikke. Afinstallerede alle drivere, begyndte forfra og lige
pludselig virkede det.

Mvh.
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 21:56

>Aner det faktisk ikke. Afinstallerede alle drivere, begyndte forfra og lige
>pludselig virkede det.
>
>Mvh.
>Michael

Jeg har også et radeon 9800pro kort, og scorer også ca. 6000... men
husk at sætte direct3d ydelsen til ydeevne frem for kvalitet når du
kører 3dmark... Btw. jeg bruger omega driverne, og jeg synes de kører
ret ok :)

/ole bak
*Indsæt selv @ ved svar på e-mail*

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 22:55

"Ole (8900)" <ole.l.bak#mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> husk at sætte direct3d ydelsen til ydeevne frem for kvalitet når du
> kører 3dmark... Btw. jeg bruger omega driverne, og jeg synes de kører

Hvad er det for driverne og hvor finder jeg dem henne?

Mvh.
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 23:25

Hvad har du iøvrigt sat din core og memory clock til?

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 08:40

On Tue, 18 Nov 2003 23:24:37 +0100, "Michael, Fyn"
<skotte2snabela.mail.dk> wrote:

>Hvad har du iøvrigt sat din core og memory clock til?

Driverne kan du finde her: http://www.omegacorner.com/index_ati.html
Jeg kører 438 - 351.... Og den er aldrig crashet med det :)