Køb af PC?
Fra : Frank Sørensen

Dato : 18-11-03 12:59

Jeg har fundet nedenstående tilbud til en kammerat der gerne vil have ny pc
og har 6.000 at gøre godt med. Hvad siger I til indholdet af den?

Mvh Frank Sørensen

Processor AMD Barton 2800+
Bundkort AsRock K7S8X Rev. 3, Sis746FX,
Ram 512MB, DDR-SDRAM PC3200
Grafik ATI Radeon 9600Pro m. 128MB DDR Ram, Tv-out og DVI
Harddisk 80GB Maxtor 9+ Fluid 7200Rpm
Netkort 10/100Mbit Onboard
Lydkort 5.1 Channels AC97 lydkort
Speaker Tilvalg
Diskdrev 1,44MB 3,5"
Cddrev LiteOn CD/RW 48/12/48
Keyboard Tilvalg
Mus Tilvalg
Kabinet 300W Midi ATX, 2x USB i front.
Screen 17" LG 702B m. 3 års onsite garanti
Garanti 2 års reklamationsret
Leveringstid 2- 5 dage
Pris uden moms 4.476 kr.
Pris med moms 5.595 kr.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-11-03 13:11

"Frank Sørensen" <frank2@tdc*REMOVE*adsl.dk> wrote:

>Jeg har fundet nedenstående tilbud til en kammerat der gerne vil have ny pc
>og har 6.000 at gøre godt med. Hvad siger I til indholdet af den?

> Processor AMD Barton 2800+
> Bundkort AsRock K7S8X Rev. 3, Sis746FX,

Sis chipset og nærmest ukendt bundkort fabrikant

Måske et godt køb ?!?!

Men jeg turde ikke - Foretrækker helt klart et Via eller NVidia
baseret bundkort fra ASUS / MSI / Gigabye / Soltek.

Hvis økonomien er et problem så spar hellere lidt på CPU'en...

<mlr>

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 19-11-03 01:30

> ...nærmest ukendt bundkort fabrikant

AsRock er ASUS' lavprismærke.

Mvh Rune

Fra : Fortza

Dato : 19-11-03 21:16

Hmmmm........AsRock er et Asus "lavprismærke" som iøvrigt hedder et OEM
produkt........prøv at få Asus til at sige det, istedet for at skabe et
"løst" rygte - tror næppe de kan genkende.

Fra : JK

Dato : 18-11-03 14:10

On Tue, 18 Nov 2003 12:59:07 +0100, "Frank Sørensen"
> [...]

>Jeg har fundet nedenstående tilbud til en kammerat der gerne vil have ny pc
>og har 6.000 at gøre godt med. Hvad siger I til indholdet af den?

asrock er et low-cost mærke uden oc-muligheder. Desuden sis chipset.
der fås billige nforce2 bundkort med soundstorm lyd

Hvad med asus a7n8x-x til 605 kr. ?

men jeg kan da godt se, at 279 kr. for det asrock kort ......

> Ram 512MB, DDR-SDRAM PC3200
> Grafik ATI Radeon 9600Pro m. 128MB DDR Ram, Tv-out og DVI
> Harddisk 80GB Maxtor 9+ Fluid 7200Rpm
> Netkort 10/100Mbit Onboard
> Lydkort 5.1 Channels AC97 lydkort
bundkortet har da også ac97 lyd.
> Speaker Tilvalg
> Diskdrev 1,44MB 3,5"
> Cddrev LiteOn CD/RW 48/12/48
> Keyboard Tilvalg
> Mus Tilvalg
> Kabinet 300W Midi ATX, 2x USB i front.
> Screen 17" LG 702B m. 3 års onsite garanti
utrolig billig skærm ! kender den ikke. Men den lave pris skyldes vel
lcd skærmenes popularitet
> Garanti 2 års reklamationsret
> Leveringstid 2- 5 dage
> Pris uden moms 4.476 kr.
> Pris med moms 5.595 kr.

Der skal nok spilles, hvad ?

Ville lige købe en harddisk med 8 Mb cache.

Hvis man kan få en ulåst barton 2500+ og kombinerer med det asus
bundkort, så kan det sagtens løbe fra asrock+2800+
prisen bliver omtrent ens. Alene med fsb-OC på 200/166 har man 20 %,
uden at ændre multiplier.

mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-03 16:11

In article <4r5krvcsqpmlo6hu1uib0n31fhr6dnspq9@4ax.com>,
junk@mailzone.com says...
> asrock er et low-cost mærke uden oc-muligheder. Desuden sis chipset.

Hvorfor OverClocke ?

Man belaster systemet ekstra hårdt og det er der ingen grund til...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : arc@na

Dato : 18-11-03 18:31

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in

> Hvorfor OverClocke ?
> Man belaster systemet ekstra hårdt og det er der ingen grund til...

Jamen det er en sport, Jesper!

Læs og grin: http://www.overclockers.com/articles580/

arc@na
Lær at citere: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-11-03 19:04

In article <3fba5756$0$30080$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
this.is@n.invalid.adress.com says...
> Jamen det er en sport, Jesper!

Derfor skal folk ikke nedhegle andres valg af OC-grunde.

Fra : arc@na

Dato : 19-11-03 20:47

> Derfor skal folk ikke nedhegle andres valg af OC-grunde.

Hvem nedhegler?

arc@na
Overclocker's Wife: "I can't sleep - the earplugs
were sucked from my ears and flew into your computer"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-11-03 17:12

In article <3fbbc89a$0$30086$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
this.is@n.invalid.adress.com says...
> Hvem nedhegler?

"asrock er et low-cost mærke uden oc-muligheder."

1. Hvad er der i vejen med low-cost?
2. Hvad er der ivejen med manglende OC-muligheder?

Hvis manden ikke vil OverClocke, så har han ikke noget at bruge OC-
mulighederne til. Hvorfor anbefaler alle at købe hardware efter OC-
mulighederne (med undtagelse af folk i dk.edb.hardware.server) ?
Fordi de er pubertets-drenge der sidder og fedter med deres "seje"
PC'ere eller fordi de er seriøse PC-brugere der ønsker en god, solid og
stabil PC der får arbejdet lavet _hver_ dag?

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 19-11-03 01:28

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In article <4r5krvcsqpmlo6hu1uib0n31fhr6dnspq9@4ax.com>,
> junk@mailzone.com says...
>
> Hvorfor OverClocke ?
>
> Man belaster systemet ekstra hårdt og det er der ingen grund til...

Åhh, jo. Gratis ekstra performance er da en MEGET god grund.

Jeg har altid clocket alt hvad jeg har kunnet få fingre i, og har aldrig
brændt noget af derved.
Husk på at hardware-producenterne ofte kunstigt begrænser deres produkter
for at få et bredere produktsortiment. De begrænsede produkter har oftest
langt større potentiale, end den hastighed de har fra fabriken, hvorimod
top-modeller sjældent kan clockes nævneværdigt.

Mvh Rune

Fra : arc@na

Dato : 19-11-03 02:02

"Rune Skou Larsen" <tazlyold@hotmail.com> wrote in news:3fbab908$0$268
$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net:

> Åhh, jo. Gratis ekstra performance er da en MEGET god grund.

Jesper er ligelad med 20% ydelse fra eller til. Ikke Jesper?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-11-03 19:03

In article <3fbac0eb$0$30079$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
this.is@n.invalid.adress.com says...
> Jesper er ligelad med 20% ydelse fra eller til. Ikke Jesper?

20% er ikke noget man kan mærke. "Forbedringen" bunder i placebo-
effekt.

Jeg har prøvet at overclacke mit grafikkort, fordi en bekendt sagde at
"det gav helt vildt". Jeg mærkede aldrig en sk*d til den ektra ydelse.

Ydelsesforbedringen skal op hvor det batter noget, dvs. tæt på 100%
ekstra, før det kan mærkes - alt andet er indbildning.

Fra : Rado

Dato : 19-11-03 20:32

On Tue, 18 Nov 2003 14:10:18 +0100, JK <junk@mailzone.com> wrote:

>asrock er et low-cost mærke uden oc-muligheder.

Lavpris ja, men bestemt ikke uden OC muligheder. Faktisk reklamerer de
med deres "Hybrid Booster" der skulle give sikker OC:

http://www.asrock.com/news/hybrid-booster.htm

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Reno Raines

Dato : 18-11-03 17:28

> Processor AMD Barton 2800+
> Bundkort AsRock K7S8X Rev. 3, Sis746FX,

Vil også foretrække et nforce2-baseret board.

> Ram 512MB, DDR-SDRAM PC3200

Du er med på at Barton 2800 normalt ikke kommer over 166Mhz i FSB? Så evt.
kan du nøjes med PC2700.

> Grafik ATI Radeon 9600Pro m. 128MB DDR Ram, Tv-out og DVI

Evt. opspore et brugt ATi9500 Pro - det er hurtigere end 9600Pro.

> Harddisk 80GB Maxtor 9+ Fluid 7200Rpm

Vælg en med 8 Mb Cache - især hvis det er til dit systemdrev.

> Kabinet 300W Midi ATX, 2x USB i front.

Ville vælge en større PSU, min. 350W.

Fra : Fortza

Dato : 18-11-03 21:04

Hej. Du kan tilbyde ham min kr. 4.900,00 ekskl. skærm.

Jeg har en MEGET ny maskine (på nær kabinet) som jeg vil sælge grundet
flytning - stadig garanti.

Den består af følgende :

Kabinet : Chieftec Dragon Black
Motherboard : Jetway KT600 8x AGP med USB 2.0
CPU : AMD XP2500+ Barthon
Køler : Vandkøling af CPU, Aqua. Alm. medfølger.
RAM : VM Data RAM 2 x 512 DDR333 PC2700
Harddisk : WD 80 Gb. 7200 RPM, 8 Mb. Cashe
Grafikkort : Geforce FX5600 m/256 Mb. DDR RAM
Netkort : D-Link 10/100
Lyd : On-Board
CD-ROM : Aopen 52x
CDR/W : Liteon 40x12x48x med Burn-proof
Floppy : Samsung
USB : 1 USB 1.0 hub i front med plads til 4xUSB
Keyboard : Logitech Internet Navigator, Hvid
Mus : Logitech S48 pilot+ m/scroll, PS/2

Hilsen, Fortza
web@adr.dk

Henvendelser kun til min mail

Fra : arc@na

Dato : 18-11-03 22:27

"Fortza" <web@adr.dk> wrote in news:bpdu0c$lp8$1@news.cybercity.dk:

> Hej. Du kan tilbyde ham min kr. 4.900,00 ekskl. skærm.

Køb og salg hører IKKE hjemme her - du kan poste i
news:dk.marked.privat.edb.pc, som er beregnet til det samme.
Denne gruppe er beregnet til at diskutere hardware-problemer, ikke til at
sælge sin gamle PC.

Og du har vist allerede fået det at vide én gang, nemlig i
<news:uivkrv8iih684k534orj2iiicmltfigb3o@4ax.com> - så er det ikke særlig
smart at sætte den til salg i dk.edb.hardware en gang til.

XFUT dk.admin.netikette (dvs. at svar på denne artikel kun kan ses i