Fornuftig sammensætning af pc?
Fra : Martin Petersen

Dato : 18-11-03 12:01

Ser dette ikke meget fornuftigt ud?

Daytona GeForce4 Ti4200 / 128 MB / TV-Out 899,00
Soltek ATX Athlon XP / Nvidia nForce2 Chipsæt 605,00
Samsung 1,44MB diskettedrev 125,00
Seagate IDE 80 GB Ultra Dma/100 7200.7 Rpm 599,00
Aopen ATX Miditower kabinet - QF50C - Sølv 345,00
Lite-On CDRW Brænder 52/32/52 IDE Bulk / Sort 285,00
Logitech Optical Wheel Mouse USB 299,00
AMD Athlon Barton 2500+ 1.83 GHz Tray 709,00
Thermaltake Silent Viking 2 / 19 dBa 198,00
Kingston 512 MB DDR RAM 2700 (PC333) 699,00
Logitech Internet Keyboard Hotkeys PS/2 OEM 99,00

Samlet pris: 4.862,00

+ porto/efterkrav: 237,00

Total pris: 5.099,00

Hvis i har nogen forslag til ændringer, må det helst ikke ryge over de 5100
inkl. porto. Den skal ikke overclockes, men blot være klippestabil i alt.

Den er sammensat hos Midt-Data.

- Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-11-03 12:25

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote:

>Ser dette ikke meget fornuftigt ud?

Jo da.

Du kan måske spare diskette drevet, det bruger man næsten ikke idag.

Det er heller ikke det nyeste og hurtigste grafikkort - Hvis du
alligevel ikke er den store spiller, er et bundkort som f.eks
Microstar ATX K7N2G-ILSR nForce2 med on-board grafik måske en bedre
ide.

Du sparer et par hundrede kroner og får samtidig bedre lyd, firewire
og S-ATA med i købet.

<mlr>

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-11-03 12:35

Michael Rasmussen (mic@NO_SPAMdou.dk) skrev følgende:

> Jo da.
>
> Du kan måske spare diskette drevet, det bruger man næsten ikke idag.

Det er desværre en nødvendighed.

> [...]
> alligevel ikke er den store spiller, er et bundkort som f.eks
> Microstar ATX K7N2G-ILSR nForce2 med on-board grafik måske en bedre

Pc'en er til en kammerat, og da jeg selv er yderst tilfreds med dette
grafikkort var det et oplagt valg.

> Du sparer et par hundrede kroner og får samtidig bedre lyd, firewire
> og S-ATA med i købet.

Det irriterer mig også lidt at soltek ikke udnytter soundstorm, men hvad
fa'en. Han skal alligevel kun ha' den sat til et par små pc-højttalere.

- Martin

Fra : JK

Dato : 18-11-03 12:44

On Tue, 18 Nov 2003 12:35:12 +0100, "Martin Petersen"
<knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote:

> [...]
>
>Det irriterer mig også lidt at soltek ikke udnytter soundstorm, men hvad
>fa'en. Han skal alligevel kun ha' den sat til et par små pc-højttalere.

Ja, men så køb et andet nforce2 kort. Jeg mener også, at soltek
FRN2R-L har soundstorm.

Jeg ville købe en harddisk med 8 Mbyte cache.

hilsen

John

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-11-03 12:50

JK (junk@mailzone.com) skrev følgende:

> Ja, men så køb et andet nforce2 kort. Jeg mener også, at soltek
> FRN2R-L har soundstorm.

Det er et SL-75FRN2-L .... Ifølge Midt-Data med AC'97 6 Channel audio.

> Jeg ville købe en harddisk med 8 Mbyte cache.

Men så ryger vi over 5100...

- Martin

Fra : JK

Dato : 18-11-03 13:55

On Tue, 18 Nov 2003 12:49:41 +0100, "Martin Petersen"
<knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote:

>Det er et SL-75FRN2-L .... Ifølge Midt-Data med AC'97 6 Channel audio.

Jeg skrev jo heller ikke det, men SL-75FRN2-RL ! det har bedre lyd.

mvh

John

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-11-03 15:04

> Jeg skrev jo heller ikke det, men SL-75FRN2-RL ! det har bedre lyd.

Det har ifølge Midtdata "Realtek ALC650 6-channel audio"... Så kan det
være ligemeget. Han får ikke brug for S-ATA.

- Martin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-11-03 13:14

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> Ser dette ikke meget fornuftigt ud?
>
> Seagate IDE 80 GB Ultra Dma/100 7200.7 Rpm 599,00

Her ville jeg vælge en Maxtor DiamondMax Plus 9 80 Gb UDMA 133/ 7220 Rpm/ 8
ms/ 2 Mb til 599,-
Mit valg er baseret på mit kendskab til Maxtor's produkter, service og
stabilitet, samt at man kan styre støjen fra deres HD med et simpelt lille
program.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374608027

> Thermaltake Silent Viking 2 / 19 dBa 198,00

En Arctic Cooler Cooper Silent 2 TC til 175,- køler bedre, er temp. styret
med et støjniveua på 12-27 Db. TT's kølerer også ganske udmærket, men støjer
mere end opgivet på deres side, <19 Db..
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724957904

Ellers har du sammensat en ganske udmærket maskine som JEG gerne ville have
at lege med.
Desuden har du også valgt det rigtige chipset hvis du skulle finde på at
overclocke

Lige en ting til, prøv at kigge lidt på Midt-Data's færdig samlede pc'er, du
kan muligvis finde en med nogenlunde samme konfig. som den du beskriver her,
men til billigere penge, de er gode til at sammensætte maskiner til et hvert
behov, har selv lige købt en billigt hos dem som jeg ikke kunne samle selv
billigere.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 18-11-03 13:45

Laziter [9440] wrote:

> Mit valg er baseret på mit kendskab til Maxtor's produkter, service og
> stabilitet, samt at man kan styre støjen fra deres HD med et simpelt
> [...]

Gider du smide et link til dette program?

Mvh
Anders

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-11-03 13:53

"Anders Faber Nielsen" <[f-a-b]@io.dk> skrev i en meddelelse

> Gider du smide et link til dette program?

Jeps her er det:
http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/olh_adp.php?p_faqid=1200

Mvh
Benjamin

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-11-03 14:03

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net> skrev i en meddelelse

> "Anders Faber Nielsen" <[f-a-b]@io.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps her er det:

http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/olh_adp.php?p_faqid=1200

Sådan et program har både ibm/hitachi, Western Digital, Seagate og sikkert
flere hd fabrikanter.

Det er ikke noget specielt for maxtor.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-11-03 14:07

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3fba188c$0$27460$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Sådan et program har både ibm/hitachi, Western Digital, Seagate og sikkert
> flere hd fabrikanter.
>
> Det er ikke noget specielt for maxtor.

Ja det har andre sikkert også, men det var ikke kun det der gjorde at mit
valg faldt på Maxtor

Mvh
Benjamin

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-11-03 14:30

> [...]
> meddelelse news:3fba188c$0$27460$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ja det har andre sikkert også, men det var ikke kun det der gjorde at mit

Måske ikke, men det er væsentligt, at fremhæve at andre fabrikanter tilbyder
et tilsvarende program.
Hvis man ikke gør det kan det jo være, at et produkt bliver købt på et
forkert grundlag.

Det underlige er nu at jeg ikke kan finde WD's AM program.
Det er ikke på deres side, tror jeg ikke.
Men det eksisterer tilsyneladende.

Fra : Leony

Dato : 18-11-03 14:57

In news:3fba0d0a$0$29356$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Laziter [9440] <laziter@NOSPAMgamebox.net> typed:

> Her ville jeg vælge en Maxtor DiamondMax Plus 9 80 Gb UDMA 133/ 7220
> Rpm/ 8 ms/ 2 Mb til 599,-

Maxtor bliver bare så pokkers varme.
Min Maxtor var 51 grader, med køler er temp 32 grader.
Seagate er ca. 32 uden køling (hvis man skal tro posts i drev-gruppen).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-11-03 13:20

> [...]
5100
> inkl. porto. Den skal ikke overclockes, men blot være klippestabil i alt.

Køleren Silent Viking 2 er ikke den bedste i det prisleje.
Men hvis der ikke skal OC'es betyder det mindre.
Harddisken burde måske være en hurtigere model.
Men som du selv siger skrider budgettet, hvis det skal være en anden.
Lite-On er som altid et fund til prisen.
Tror som sådan systemet er ganske godt sammensat.
Når du siger at der ikke skal OC'es.

Sidst men ikke mindst vil jeg da ikke snyde dig for min oplevelse med midt
data.

Se her:
http://shorterlink.com/?1CQ8A2
http://shorterlink.com/?L48TQI
Begge indlæg der er linket til er forfattet af mig.

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-11-03 13:28

Martin Johansson (martin.johansson[REMOVE]@12move.dk) skrev følgende:
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Køleren Silent Viking 2 er ikke den bedste i det prisleje.

Har du et alternativ?

> Lite-On er som altid et fund til prisen.

Ja, det virker altid.

> Sidst men ikke mindst vil jeg da ikke snyde dig for min oplevelse med
> midt data.
>
> Se her:
> http://shorterlink.com/?1CQ8A2
> http://shorterlink.com/?L48TQI

Der er næsten altid nogen der er blevet snydt... Jeg er også blevet tørret
af SHG, men midt-data har serviceret mig 100% mange gange, så jeg tør godt
smide mine penge der.

- Martin

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-11-03 13:49

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> Har du et alternativ?

Thermaltake er generelt ikke verdens bedste.
Men SilentBoost køleren har fået god kritik.
Jeg var lige ved selv at købe den.
Men forelskede mig i Thermalright SLK-900 i stedet.

Se her for priser
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637949
Den er lidt dyrere, men den skulle også være markant bedre.

> [...]
> af SHG, men midt-data har serviceret mig 100% mange gange, så jeg tør godt

Ok.
På baggrund af min erfaring, vil jeg ønske dig held og lykke hvis noget går
i stykker.
Midt data får aldrig mig som kunde igen.
Jeg ser meget frem til at få min sag mod Midt data afgjort i retten.