3Dmark igen igen...................
Fra : Kim Hansen

Dato : 15-04-01 19:57

Hej.

Nu har jeg været hoppet på vognen med 3Dmark, og det er da
også vældigt sjovt at se hvor stærkt man kan få det til at
køre. Men mit kørte hurtigst med detonator 10.80 ( 3407 )
det var da fint tænkte jeg, det må være den bedste driver,
så den beholder jeg.
Da jeg så begyndte at spille, kørte det ad h´ til, bilspil
var ikke til at styre, Ut & Quake III kørte ikke et hak
bedre. Det var alle mine spil, nogen kørte ikke bedre, andre
dårligere. Jeg måtte tilbage til 6.50 (3258 ) før det kørte
igen. Så er det jeg spørger mig selv og jer, hvad er de
"mange" point så værd?
Jeg læste også for et stykke tid siden, at der var en hvis
kumpel havde en maskine som der gav flere point i 3dmark end
hans, men som kørte dårligere i spil end hans.
Så gælder det i sidste ende ikke om at finde de drivere som
kører bedst på ens egen maskine, end dem der kører bedst i
3dmark?
Ps. Jeg bruger stadig 3dmark, men nu er det nærmest for
sjov.

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Lars Krag

Dato : 15-04-01 20:28

"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dårligere. Jeg måtte tilbage til 6.50 (3258 ) før det kørte
> igen. Så er det jeg spørger mig selv og jer, hvad er de

Der er jo nok en grund til at de drivere stadig er "beta" Men bortset
fra det, så betyder "overgangen" til en ny udgave af directx for det meste,
at når driverne bliver optimeret til den nye version af dx, kommer de spil
der kører på den ældre udgave af dx til at køre dårligere, om end marginalt
med korrekt optimerede drivere. Det var tilfældet med mange spil fra dx5 til
dx6, og fra dx6 til dx7. Jeg bruger stadig Creative´s Fastrax 6.34 drivere,
de kører alle mine spil uden problemer. Ja, jeg får også 300+ 3dmarks mere i
2001 med 10.80 driverne, men de crasher nogle af mine spil, og bortset fra
"påskeægget" i 3dmark2001 er der jo ikke meget spil over den.

> Jeg læste også for et stykke tid siden, at der var en hvis
> kumpel havde en maskine som der gav flere point i 3dmark end
> hans, men som kørte dårligere i spil end hans.

Sikkert, 3dmark tester jo kun én grafik "motor", ikke andet.

> Så gælder det i sidste ende ikke om at finde de drivere som
> kører bedst på ens egen maskine, end dem der kører bedst i
> 3dmark?

Det har jeg vist allerede svaret på ovenover, men ellers er svaret da vist
ret indlysende.

> Ps. Jeg bruger stadig 3dmark, men nu er det nærmest for
> sjov.

Den kan da stadig have en vis interesse ift. at sammenligne forskellige
grafikkorts ydelse, men skal aldrig bruges som et selvstændigt argument for
noget som helst. Tag f.eks. default scoren i 3dmark2001. Det eneste kort i
verden, der kan køre game 4 er Geforce 3, og det resultat tæller med i
scoren med i gennemsnit omkring 400 points (ca 20fps*20). Hvis man trækker
de 400 points fra, så er et GF3 lige pludselig ikke ret meget bedre end et
retail Radeon 64 DDR eller et GF2 Ultra med samme system.

Lars
-9026 3dmark2000(default)
-3959 3dmark2001(default)