Probs m. FX5200
Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 18-11-03 08:55

Hej gruppe

Her i går modtog jeg et fint lille passivt kølet FX5200 kort (creative) i
PCI-udgave. Problemet er så, at når jeg booter så hænger windows lige
øjeblikket før den hopper ud af VGA-mode og skifter til desktop'en (altså
der hvor der står "Starting Windows..." m. en fin blå bjælke i bunden og
hele 16 forskellige farver).

Hvad kan problemet være? Den starter smertefrit i fejlsikret tilstand, men
igen, det er jo også bare VGA den bruger der. Prøvede at installere
creative's drivere mens jeg var i fejlsikret tilstand, uden dog at det
ændrede på noget.

Det er faktisk lidt frustrerende - kan det være et tegn fra de højere magter
om at det er nu at jeg skal skifte til linux for good? ;)

Det resterende system:

- VIA Mini-ITX board m. integreret AGP-grafik (er det det der er problemet?)
og CPU m.m.

- Windows 2000

Lige til sidst: Jeg er udemærket klar over at FX 5200 yder hæsligt, men:
#1 - det var billigt, #2 - jeg skal have taget mig sammen til at lære dx9,
#3 - Mini-ITX-tingen har kun ét PCI-slot og intet AGP-slot, #4 - Passiv
køling

Håber der er nogle guldkorn...

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-11-03 14:49

"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> #3 - Mini-ITX-tingen har kun ét PCI-slot og intet AGP-slot, #4 - Passiv

Har du slået det indbyggede kort fra i bios, har du fjernet alt af drivere
til dit gamle grafikkort ?

Kim Larsen

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 18-11-03 15:15

Kim Larsen wrote:
> "Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Har du slået det indbyggede kort fra i bios, har du fjernet alt af
> drivere til dit gamle grafikkort ?

Slået fra og slået fra, det ved jeg ikke. Men der var et sted hvor man kunne
vælge om den skulle foretrække PCI frem for AGP eller viceversa - udover det
kunne jeg ikke finde noget der virkede interessant.
Men det med driverne det havde jeg ikke tænkt på - de ligger der jo stadig -
og så vidt jeg husker ligger der også en masse andet gejl, der er
installeret til ære for det integrerede grafikkort. Det vil jeg straks prøve
at fjerne, tak! :)

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 19-11-03 09:35

Rasmus Neckelmann wrote:

> [...]
> stadig - og så vidt jeg husker ligger der også en masse andet gejl,
> der er installeret til ære for det integrerede grafikkort. Det vil

Bare lige for at følge op, så VAR det det der var problemet - åbenbart nogle
ret aggresive displaydrivere fra VIA's side.
Og hold op hvor er der IKKE fart over feltet! ;) lidt over 500 points i
3DMark03... Men ok CPU'en er også sløv, meget.

--
mvh Rasmus Neckelmann