Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 300D - driftsproblemer
Fra : wedebo

Dato : 17-11-03 12:31

Jeg oplever gentagne gange, at kameraet ligesom ikke vil "fremkalde" et
billede, og den røde lampe ved LCD-skærmen bliver ved med at blinke. For i
det hele taget at komme videre, må jeg tage batteriet ud af kameraet og
starte forfra!
Er der andre der har oplevet samme fejl, eller bør jeg reklamere til
forhandleren?
Det sker i alle indstillinger i det automatiske område, med stor
billedstørrelse i JPEG.
Kan det skyldes at jeg bruger cf-kort type 1 ?
Knud

Fra : rosenauer.dk

Dato : 17-11-03 12:47

Hej du!

Du kan evt. prøve at opgradere din firmware - jeg ved der er kommet en nyere
end den (mit) kameraet ankom med. www.canoneos.com

Mvh,

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : wedebo

Dato : 17-11-03 14:16

Tak for rådet, nu har jeg installeret ver. 1.1.1, og umiddelbart ser det ud
til at have hjulpet. Jeg har taget serier på 4 billeder i rap, uden at lade
den "fremkalde" færdigt, altså rigtigt belastet systemet, og det gik godt.
Så der må være mere i den opdatering end det der er beskrevet på canoneos
hjemmesiden.
Forøvrigt er jeg imponeret over dine billeder fra Radio100FM-åbningsshowet.
Var der meget lys? For det ser ikke ud som om du har haft blitz på?
Hilsen og tak igen, Knud

Fra : rosenauer.dk

Dato : 17-11-03 14:41

Hej Knud!

Mange tak for dine kommentarer/ros og er glad for at det hjalp at flashe
firmwaren :)

Mht. radio100FM'en - så havde jeg skam blitz på - i alt fald på en del af
billederne. Det var forholdsvis lyst indtil omkring kl. 17 - omend at det
var temmelig overskyet i lørdags. Men er man tæt nok på virker scenelyset
faktisk ganske fornuftigt til lejligheden. Havde dog kun plads blandt
pøblen, så det var desværre ikke så optimalt som muligt =)

Skal dog en tur til noget Tim Christensen-halløj i aften, så monstro ikke
der kommer nogle gode billeder ud af det også.. =) .. følg gerne med på
http://rosenauer.dk .

Med venlig hilsen

Martin Rosenauer

Fra : Michael Holm

Dato : 17-11-03 16:00

Hvad er det for noget "Tom Christensen" halløj? - Vil måske også gerne tage
nogle billeder

Og Øhhh - Hvem er Tom Christensen?

--Michael

Fra : Rasmus Hansen [9000]

Dato : 17-11-03 17:03

Michael Holm wrote:
> Hvad er det for noget "Tom Christensen" halløj? - Vil måske også gerne tage
> nogle billeder

Hmm nu skriver han godt nok Tim Christensen, og mon ikke det så er ham
fra Dizzy Miss Lizzy og Nikolaj og Julie og alt det der.

Se evt. http://www.timchristensen.dk/

Eller http://www.tomkristensen.com/ hvis det er ham du gerne vil vide
noget om

Mvh Rasmus

Fra : Listen

Dato : 17-11-03 18:00

Michael Holm wrote:
> Hvad er det for noget "Tom Christensen" halløj? - Vil måske også gerne
> tage nogle billeder
>
> Og Øhhh - Hvem er Tom Christensen?

P3 arrangere lukket koncert med Tim i aften, så må det jo være det der
hentydes til.

Hilsen
Kim

Fra : rosenauer.dk

Dato : 17-11-03 22:37

Jep - og det var sgu rigtig rigtig godt :) .. den bliver dog vist på Boogie
på et eller andet tidspunkt i denne uge og sendes på P3 fredag.

http://rosenauer.dk/photography.php?gallery=Music/Tim%20Christensen/20031117%20-%20Radiohuset,%20Copenhagen

Mvh,

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Knud Bonke

Dato : 05-12-03 19:15

Hej igen
Jeg ved ikke om tråden er for gammel, men alligevel:
Trods opgradering af firmware, kan jeg stadig få kameraet til at gå i baglås, især når det har været slukket på afbryderen (ikke
automatisk), og jeg starter op igen, med indstilling "4 skud"
MEN i går købte jeg et type II cf-kort (SanDisk) og det har gjort kameraet perfekt!!!!!!!!!!!
Alle steder kan man læse at kameraet er beregnet til type I og II.
Jeg vil meget gerne vide om andre har oplevet det samme. Det er ikke lige sagen at sende det til reparation og undvære kameraet i 5
uger, for bare at få det igen med en regning og en kommentar, om at man ikke kan finde nogen fejl!
Hilsen Knud

Fra : Deaster

Dato : 05-12-03 20:38

"Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sagen at sende det til reparation og undvære kameraet i 5
> uger, for bare at få det igen med en regning og en kommentar, om at man

Et type 2 kort ikke kun Microdrives ?

Deaster

Fra : Knud Bonke

Dato : 06-12-03 05:24

Hej Deaster
Det hedder "SanDisk ultra II", 256MB, og kostede 740,- kr. hos www.proconsult.dk
Knud

: Et type 2 kort ikke kun Microdrives ?

: Mvh
: Deaster

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-12-03 10:52

Deaster skrev:

> Et type 2 kort ikke kun Microdrives ?

Jo. 'Sandisk ULTRA II' har ikke noget med typen at gøre, men er bare et
udtryk for at Sandisk ikke tænkte sig om da de kaldte en serie ULTRA,
for hvad skal man så kalde det der (nødvendigvis) kommer bagefter? - det
blev til 'ultra II' :-/

mvh

Jesper Brunholm

PS: Deaster - kan du ikke overveje at klippe det du ikke svarer på væk -
det gør det noget lettere at læse indlægget

Fra : Deaster

Dato : 06-12-03 21:34

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse >

> [...]
> udtryk for at Sandisk ikke tænkte sig om da de kaldte en serie ULTRA,
> for hvad skal man så kalde det der (nødvendigvis) kommer bagefter? - det

Ahhh.

> PS: Deaster - kan du ikke overveje at klippe det du ikke svarer på væk -
> det gør det noget lettere at læse indlægget

Jo sagtens, jeg var vist lidt doven.

Deaster