Familien GIVE ???
Fra : Woody

Dato : 16-11-03 11:54

Er der nogen her der kender til familien Give?
Jørgen Peter Petersen f. 1870 i Give, d.1941-42 fik som politibetjent
omkring 1908 navnet GIVE.

Han var gift med en Ismejeriejerske og fik en søn Axel Give ca 1904, denne
var maskinmester (?) på Finsen Instituttet i en årrække.

Jeg ved ikke om der er nogen efterkommere som stadig har navnet Give?

Jeg er selv "uægte" søn af JP Give, og har fundet en del om hans aner, men
kan ikke finde hans senere data. Jeg var selv 6 eller 7 år da far døde, og
vil gerne høre lidt mere om ham.

Med venlig hilsen Jens Gibe

PS Mon man vil tage anstød af denne forespørgsel.

Fra : Jørgen Kobel

Dato : 16-11-03 12:04

"Woody" <agentnews@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil gerne høre lidt mere om ham.
>
> Med venlig hilsen Jens Gibe
>
> PS Mon man vil tage anstød af denne forespørgsel.

Slå op på www.krak.dk der er 427 med navnet GIVE
Mvh. J.Kobel

Fra : Woody

Dato : 16-11-03 13:49

"Jørgen Kobel" <jkobel@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Woody" <agentnews@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Slå op på www.krak.dk der er 427 med navnet GIVE
> Mvh. J.Kobel

Desværre er der ikke en eneste med navnet Give, men mange med Giver og
Giversen

mvh Jens Gibe

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-11-03 12:17

Sun, 16 Nov 2003 11:54:23 +0100, skrev Woody:

> [...]
>
>Han var gift med en Ismejeriejerske og fik en søn Axel Give ca 1904, denne
>var maskinmester (?) på Finsen Instituttet i en årrække.

Hvad hed denne ismejeriejerske? Hun kan muligvis findes i Dansk
Mejeristat. Jeg har kun bindet med de nøjjejyske amter, men det bind
indeholder også registret til de andre, så prøv lige at komme med
noget mere om hende.

>PS Mon man vil tage anstød af denne forespørgsel.

Øhhh, næh.... hvorfor dog det?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Leif Thor Olsen

Dato : 16-11-03 21:29

Hej Jens.

> [...]

W> men kan ikke finde hans senere data. Jeg var selv 6 eller 7 år da far
W> døde, og vil gerne høre lidt mere om ham.

Du har tidligere spurgt om denne familie, husker jeg.

Hvor døde JP Give?

Når Axel Give har arbejdet på Finseninstituttet, boede han højst
sandsynligt i
Kbh. Har du prøvet at søge efter ham i Kraks vejviser? Hvis han døde i Kbh,
kan
han findes i begravelsesprotokollerne. Både Krak og begr.prot. er på Kbhs.
Stadsarkiv. Hvis du finder datoen for hans død, er der måske mulighed for
at
finde en dødsannonce i en københavneravis, hvem er så de efterladte?

Hos Danmarks Statistik kan jeg se at der fra 0 til to personer der hedder
Give,
og at I er fem der hedder Gibe.

W> PS Mon man vil tage anstød af denne forespørgsel.

Det kan jeg ikke tro, det skulle da være evt. familie, og skulle de melde
sig, så har du dem!

--
Mvh. Leif - leif@nightcall.dk

Fra : Woody

Dato : 18-11-03 13:25

"Leif Thor Olsen" <Leif_Thor_Olsen@nightcall.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jens.

Min fader var gift med en Mejeriejerske: B. Pedersen Give, der i 1938
ifølge "Vejviseren" boede Koldinggade 17 C,3 Og i 1941 boede i: E
Ohlsensgade 11,2 Med hende har han en søn Axel Give
Men fra ca 1929 til hans død i 41-42 boede han med min Moder og jeg på
Frederikssundsvej i et Kælderismejeri.

> Du har tidligere spurgt om denne familie, husker jeg.
Ja, og en flink mand har fundet
> Hvor døde JP Give?
Jeg ved at han døde på K.Kommunehospital, men ikke bestemt hvornår. Det må
have været 1941 måske 1942, men jeg skrev for nogen år siden til KK og de
kunne intet oplyse da de ikke har så gamle arkiver. Jeg mener at huske at
mor og jeg har besøgt hans gravsted på Bispebjerg Kirkegård for mange år
siden.

En flink mand der skrev til mig her fra gruppen har søgt efter ham på
Bispebjerg kirkegård men ikke fundet ham.
Engang i 60-70'erne så jeg i telefonbog fra København at der dengang var
nogen der hed Give, men jeg har ikke forsøgt at sætte mig i forbindelse med
dem, og nu er der ingen I Krak. Politimuseet kender hans Betjentnummer, men
ved ellers intet om ham. Hvis jeg blot kendte hans dødsdato var det nok
ikke så svært at komme videre, men jeg har ingen nulevende familie der kan
huske noget om den tid.