Pære til mikrokort-læser
Fra : erik

Dato : 16-11-03 11:26

hej,

Pæren til min NCR mikrokortlæser er sprunget. Det er en 13,8V 25W halogen
med refektor. Det er en noget "skæv" størrelse som jeg ikke lige kunne finde
nogen steder. Jeg fandt en 12v 20W og den virker for så vidt godt nok, men
den er meget svag. 12v pærer kan også fås som 35 og 50w.

Er der nogen som har prøvet 12v i 35 eller 50w?

Hvor kan man købe de originale pærer?

vh
Erik

DK: ret min spam-sikret email ved svar
EN: edit my spam secured email on reply

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 16-11-03 11:46

Da pæren i min mikrokort-læser stod af fandt jeg en ny pære hos
fotohandleren. Diverse belysningsbutikker anede ikke hvad det var for en
afbrændt pære som jeg stod og viste dem, men en af dem foreslog at jeg
spurgte fotohandleren inde ved side af - og der var bid. Den kostede vist
omkring 100-120 kr.

- Jesper (http://familien-holgersen.dk)

Fra : Michael Schneiders

Dato : 16-11-03 12:01

Hej Erik

Du skal passe på med at sætte en 35 eller 50 w i da det ikke er sikkert at
transformatoren kan klare det (se evt. mærkat på transformatoren).

Med Venlig Hilsen
Michael Schneiders
www.villestofte.dk

Fra : KaNi

Dato : 17-11-03 22:10

Hej Erik

Hvis du ikke skulle have heldet med dig hos den lokale fotohandler, kan
du prøve: http://www.mikrodan.dk/marked/marked.htm

De sælger og reparerer mikrokortlæsere, bl.a. for LAK

Med venlig hilsen

KaNi

http://www.kandu.dk/

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-11-03 23:54

> [...]
> den er meget svag. 12v pærer kan også fås som 35 og 50w.
>
> Er der nogen som har prøvet 12v i 35 eller 50w?

Hvilken type fatning sidder der, normal eller med stift?
Tyk eller tynd fatning?

Mvh.Bodil - Vildbjerg El-center.

Fra : erik

Dato : 18-11-03 16:37

Der sidder to stifter i enden.

vh
Erik

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb95178$0$9736$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-11-03 19:07

Tue, 18 Nov 2003 16:36:41 +0100, skrev erik:

>Der sidder to stifter i enden.

Ufff, forhåbentlig da ikke tegnestifter!!!!!

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-11-03 11:02

"erik" <NOSPAM_epv@get2net.dk> skrev Sun, 16 Nov 2003 11:25:32 +0100

>Hvor kan man købe de originale pærer?

Pærerne i kortlæsere er ofte typer det ikke normalvis lagerføres her i
landet.

Men i stedet for at rende fra forhandler til forhandler så prøv at gå
ind på siden: http://catalog.myosram.com/

Der er alt hvad hjertet kan begære - og mere til.

Find den rigtige pære, print siden ud, og gå til din lokale
el-installatør. Med det korrekte bestillingsnummer er det en smal sag
for ham at bestille pæren hjem (der kan dog godt være en vis
leveringstid).

Hvis du vælger: "Light for Photo, Film, TV, Stage and Optics"
Og derefter: "Halogen Lamps, Low Voltage"

Så er du sansynligvis godt på vej.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 19-11-03 12:02

Arne Feldborg skrev:

>Men i stedet for at rende fra forhandler til forhandler så prøv at gå
>ind på siden: http://catalog.myosram.com/

Du bliver nu sendt videre til Microsoft, hvor du kan hente Internet
Explorer.

www.aner.dk/

Fra : erik

Dato : 19-11-03 20:11

Tak for alle jeres tips og foreslag, der indirekte ledte mig frem til
nedenstående løsning.

Efter anbefaling fra en elektriker har jeg valgt 4 stk. 12v/35W i Bauhaus
til kr. 80 - altså kr. 20 pr. stk. Efter elektrikerens mening var det
unødvendigt at betale 150-200 for en originalpære, når de kan fås for 20. De
billige holder måske lidt kortere, men slet ikke noget der berettiger den
store prisforskel.

Tiden må vise om han harde ret.

vh
Erik