"Vort sogns historie" - register til bogen
Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 15-11-03 12:45

"Vort sogns historie" kan læses her
www.statsbiblioteket.dk/digibooks/index.html

Jeg har lavet en indholdsfortegnelse til bogen,
se
http://www14.brinkster.com/tdalsgaard/vortsognshistorie.htm

Mvh
Thorkild

Fra http://www.lokallit.dk/digital/digit.htm

Vort sogns historie
Værket er ikke blevet afsluttet,
idet forlaget ophører før værket
var færdigredigeret.
Det er ikke lykkedes Statsbiblioteket
på noget tidspunkt at afgøre om dette eksemplar
omfatter alt, hvad der faktisk er udkommet.
I den elektroniske version kan der i øjeblikket
kun bladres i de enkelte bind.
En egentlig søgefacilitet er under udvikling.

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 15-11-03 22:10

> "Vort sogns historie" kan læses her
> www.statsbiblioteket.dk/digibooks/index.html
>
> Jeg har lavet en indholdsfortegnelse til bogen,
> [...]

God idé med en indholdsfortegnelse. Jeg sender dig et forslag til
forbedring: En alfabetisk oversigt i et regneark med henvisning til de
enkelte bind - lige til at lægge ind på din hjemmeside.

mvh
Ole

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 16-11-03 10:22

> [...]
til de
> enkelte bind - lige til at lægge ind på din hjemmeside.

Jeg har tilføjet alfabetisk oversigt efter Ole Gyldenløves gode
forslag.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Norma Nielsen

Dato : 16-11-03 10:51

Fint lavet, nu er det hele mere overskueligt - tak for det gode initiativ
Norma

Fra : erik

Dato : 16-11-03 11:15

Dækker "Vort sogns historie" hele landet?

vh
Erik

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 16-11-03 12:06

>"erik" wrote in message
> Dækker "Vort sogns historie" hele landet?

Fra Dis-Nyt 7-2003 AUGUST 2003:
http://www.dis-danmark.dk/dis-nyt/DIS-Nyt%207-2003.pdf
3. Værket "Vort sogns Historie" online tilgængelig
I årene 1950-58 (ca.) blev udgivet en serie bøger under titlen "Vort
Sogns Historie". Med hovedvægten på sognets gårde og husmandssteder
blev hvert sogn beskrevet. I bøgerne er der billeder af gårdene og
husmandsstederne samt en beskrivelse af det enkelte steds avl og
besætning. Ikke alle er dog med i de enkelte sogne, da det kostede
penge at komme med i bøgerne.
Mest interessant set med slægtsforskerøjne er nok opremsningen af
ejerfamiliernes medlemmer og medtagelsen af centrale
personoplysninger (fødested, alder o.l.). Det blev også oplyst, hvem
de havde overtaget stedet efter og hvornår. Værket blev aldrig
færdigudgivet, og præges af mange huller. Det dækker kun dele af
Jylland.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Elsebeth Kristiansen

Dato : 17-11-03 22:30

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> wrote in message
> Jylland.
>
> Hej Thorkild.
Er der noget bestemt man skal downloade for at se denne tekst. Jeg får
kun en blank side.

mvh E. Kristiansen

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 21-11-03 18:13

> Er der noget bestemt man skal downloade for at se denne tekst. Jeg
får
> kun en blank side.

http://www14.brinkster.com/tdalsgaard/vortsognshistorie.htm
har jeg angivet at der skal bruges en speciel plugin:
"For at kunne læse on-linebogen skal din browser have installeret et
specielt plug-in (1.75 Mb)."

http://www.lizardtech.com/plugins/index.php

Når siden er fremme, skal du trykke på den store bred knap
"I Agree, Continue to autoinstall"
og så går resten af sig selv.

Mvh
Thorkild Dalsgaard