Gravid?
Fra : Niels Jensen

Dato : 17-11-03 08:48

Hejsa...

Jeg ville høre om der var mulighed for at min kæreste kunne være blevet
gravid, af at jeg har ligget ved siden af hende med eregeret lem, som er
blevet gnedet uden på...!! Hovedet har måske lige præcies været inde et par
gange.... Jeg har nemlig hørt at der kommer noget smørelse, som der kan være
sædceller i.... Hun skal vist have sin mens. her inden for en uge...

Burde man for at være sikker tage en fortrydelses pille? Og kan der ske
noget ved at tage sådan en, hvis hun ikke er gravid..?

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig.

Mvh. Niels Jensen

PS: Svar venligst i forumet, da min mail for tiden ikke virker.

Fra : Allan Bach

Dato : 17-11-03 11:48

Hun kan godt være gravid!

I presperm som det kaldes, findes også sædceller der kan gøre hende gravid,
så en udløsning er altså ikke nødvendig for at der kommer sæd!
En fortrydelsespille er en mulighed, men husk at denne skal tages senest 72
timer efter sammenlejet!
I sådanne tvivlsspørgsmål er det altid en god ide at ringe til apoteket og
høre hvordan man skal forholde sig! De ved hvad der skal gøres!

Husk at man kun må bruge denne metode en gang i hver cyklus (men man børe
selvfølgelig helt undgå det da fortrydelsespillen ikke er 100% sikker!) og
at din kæreste bør få fortaget en graviditetstest efter 3 uger!

Mvh.

Allan

Fra : Niels Jensen

Dato : 17-11-03 14:20

Men, jeg mener når nu det er så tæt på at hun skal have hendes mens. er
chancen så særlig stor?

Fra : Allan Bach

Dato : 17-11-03 14:56

Næ, det er den jo egentlig ikke... Men det er noget af en chance at tage -
Hvis det var mig og det er indenfor 72 timer tror jeg nu stadig at jeg ville
overveje fortrydelsespillen!