Kvaliteten på denne sovepose (tilbud i føt~
Fra : kunstner5.com

Dato : 17-11-03 03:06

Hej Alle.
Jeg skal til Sydamerika (Argentina, Bolivia og en smule Brasilien og Chile)
om et par måneder.

Jeg har fundet en sovepose i denne uges Føtex katalog til 400 kr.
Jeg tager ud og køber den når de åbner mandag, men der er jo returret, så
vil lige høre et par meninger før jeg bryder pakningen og kryber ned i den.
Forhåbenligt kan nogen af jer hjælpe mig

Prisen passer ret godt til mit stramme budget! Jeg kan se den kan gå ned
til -11 grader, og jeg tror det er nok- selv til det sydlige Argentina. Jeg
skal med IKKE bruge en sovepose, der skal presses voldsomt
temperaturmæssigt, for jeg kommer mest til at være i varmen, og vil for det
meste sove indendøre. Jeg skal med andre ord ikke ud at trekke, og sove i
telt i sneklædte landskaber..

Den leveres også i "kompressionsetui". Jeg håber den kan pakkes tæt sammen,
for jeg orker ikke at slæbe rundt på et eller andet stort monstrum af en
sovepose - men det må jeg jo lige selv vurdere, når jeg ser den i butikken.

Alt ser ok ud for mig, men hvad siger I? Er det et dårligt
billig-supermarkeds køb? Jeg har ingen erfaring med køb af sovepose - har
altid bare haft en halvskidt en, som har fungeret udemærket på diverse
teltture med FDF

Jeg har lagt et affotograferet billede op her (dårlig kvalitet):
www.kunstner5.com/helpme/sovepose.jpg
I teorien skulle der også være et bedre pdf-billede på føtex hjemmeside, men
i skrivende stund virker linket ikke:
http://www.foetex.dk/Internet/Fotex/Fotex.nsf/webBrochures/F8674966B47445F1C1256DC90043EE73/$File/side34.pdf

Håber at nogen kan hjælpe. Er meget spændt på at se om jeg får fat i en, og
om den duer.

Hilsen
Claus Jungersen
--------------------
www.kunstner5.com

Fra : max

Dato : 17-11-03 11:43

> Hej Alle.
> Jeg skal til Sydamerika (Argentina, Bolivia og en smule Brasilien og Chile)
> om et par måneder.
<snip>
> Håber at nogen kan hjælpe. Er meget spændt på at se om jeg får fat i en, og
> [...]

Hej Claus,
Den er sikkert udemærket, men det ser du straks nede
i supermarkedet - er størrelsen og vægten ok det er op
dig, du skal slæbe rundt på den..
Jeg opgav soveposer for mange år siden, holder mig til
varme lande eller sover inden døre når jeg er i bjergene.
Så et dynebetræk er jeg kommet frem til fungerer bedst,
kan bruges mange steder og fylder lidt.
En anden ting der fungerer for mig, køb lokalt så får du
noget der passer til forholdende, sælg det eller forær det
væk når du ikke har brug for det mere.
Tøj så lidt som muligt og tynde stoffer der lige er til at skylle
op og tørrer på kort tid. Jeans er tunge, vanskelige at vaske
og er en evighed om at tørre.. -max-

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-11-03 15:17

In an article of 17 Nov 2003 kunstner5.com wrote:

> [...]

> meste sove indendøre. Jeg skal med andre ord ikke ud at trekke, og sove i

Jeg har engang ladet mig fortælle, at man sjældent skal stole på de
temperaturer, der er anført for soveposer, medmindre det er deciderede
specialforretninger inden for området, såsom f.eks. Spejder Sport.

Det er sikkert en udmærket sovepose. Jeg kender en del spejder (dvs. børn),
der har North Field-soveposer. Før efterårsferien havde Føtex også en North
Field-sovepose på tilbud, der også var anført med nogle temperaturevner i
stil med dem for denne sovepose. Men om komforttemperaturen også var -11,
ved jeg ikke, men det kan meget vel have været fuldstændig den samme model
sovepose. Men i efterårsferiens kolde nætter, hvor duggen på teltene var
frossen, når vi lagde børnene i seng, havde børnene det koldt og sagde, at
de have frosset om natten. Og to af dem sov i en sådan North
Field-sovepose.

Hvad dine behov er, ved jeg ikke. Det ved du nok bedre end jeg.

Men skulle jeg af sted og havde behov for en sovepose, der kunne klare
nogle frostgrader, så tror jeg ikke andet end, at jeg ikke vil turde satse
på, at den omtalte sovepose kan klare mere end et sted mellem 0 og 5
graders frost.

Derudover kommer det også meget an på dig. Nogen mennesker er meget
mere kuldskære end andre. Så opfattelsen af komfort kan variere meget.

--
Uffe Holst

Fra : Chr. L.

Dato : 18-11-03 22:22

"kunstner5.com" <kunstner5@_FJERN_kunstner5.com> wrote in message
> [...]
>
> Håber at nogen kan hjælpe. Er meget spændt på at se om jeg får fat i en,

Jeg har brugt en Poncholiner som sovepose/tæppe...det har fungeret fint i
både USA (hvor jeg campede ude et par gange),Mexico, samt DK , dog har
jeg sovet i telt/indendøre hvergang samt haft en form for madras...den kan
trykkes og foldes sammen til næsten ingenting...og vejer ikke ret meget.

http://www.onlinesalg.dk/webshop2/main.asp?Varegr1id=8732&Varegr2id=14304

chr.