sessions
Fra : Mickey

Dato : 15-04-01 18:07

Jeg har lige et par spørgsmål ang. sessions som jeg ikke syns jeg kan finde
besvaret på php.net/sessions

1. hvor sikre er sessions ? - kan de bruges som login-password ting ?
2. er der nogen grænser for mængden af data der kan gemmes i session
variabler ?
3. hva sker der hvis man bruger session variabler og brugeren _ikke_ har
cookies slået til ? (og man ikke sende SID med i linket)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 15-04-01 21:58

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse

[klip]
> 3. hva sker der hvis man bruger session variabler og brugeren _ikke_ har
> cookies slået til ? (og man ikke sende SID med i linket)
[/klip]

Hej Mickey,

http://www.dk.php.net/manual/en/ref.session.php

Citat
The <?=SID?> is not necessary, if --enable-trans-sid was used to compile
PHP.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Mickey

Dato : 15-04-01 23:57

"Tonni Aagesen" <newsSPAM_ME_NOTpost@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Citat
> The <?=SID?> is not necessary, if --enable-trans-sid was used to compile

ja, det svarer jo ikke på mit spørgsmål ? (og det er fra den side jeg
henviser til!)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 16-04-01 04:38

> ja, det svarer jo ikke på mit spørgsmål ? (og det er fra den side jeg
> henviser til!)

Nåeh ok, jeg havde forstået det sådan, at du ville vide, hvordan man kan
bruge session-variabler, selv om brugeren har slået cookies fra

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 16-04-01 02:50

In article <9bcgtl$sk4$1@egon.worldonline.dk>, Mickey wrote:

> 1. hvor sikre er sessions ? - kan de bruges som login-password ting ?

Indholdet af en session ligger på serveren - det er rart i sig selv. Man
refererer så til sessionen vha et unikt id, som i princippet kan gættes
- eller opsnuppes. Men over HTTP kan man nok ikke opnå noget der er mere
sikkert end sessions. Jeg ved ikke om der er en gevinst ved fx cookie-
based sessions over HTTPS i forhold til cookie-less sessions.

> 2. er der nogen grænser for mængden af data der kan gemmes i session
> variabler ?

Ikke hvad jeg ved af. Men jeg ville nok ikke gemme råbilleder og større
fotoalbums i sessions

> 3. hva sker der hvis man bruger session variabler og brugeren _ikke_ har
> cookies slået til ? (og man ikke sende SID med i linket)

Ja, så har man 'tabt' sessionen - og en ny session startes.

/tlk

Fra : Mickey

Dato : 16-04-01 16:45

"Thomas L. Kjeldsen" <tlk@tigerdyr.lyngbol.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så har man 'tabt' sessionen - og en ny session startes.

og skal altså f.eks. logge ind igen ? (eller, kan ikke logge ind)

- så mangler jeg bare at få lortet til at virke...

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 17-04-01 13:46

In article <9bf0fj$f6p$1@egon.worldonline.dk>, Mickey wrote:

> og skal altså f.eks. logge ind igen ? (eller, kan ikke logge ind)

Ja, det kommer an på din kode.

> - så mangler jeg bare at få lortet til at virke...

mvh Thomas