tag en stor gamel hund til sig ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-11-03 19:52

vores vagthund i Italien er gået hænd og er blevet lidt gamel 10-11 år
den så ofte omtalte manar jeg har tabt linken og han har fået gigt
over bagbenne .... nhu har jeg så fået det måske sindsyge ide at han
skal flytte op til mig i str havelse når mit hus er kommet op at stå
også leve sit sidste år måske 2 ved mig også skal han flytte ind i
stuen - da de er meget væk fra huset i Italien ....så den enste der er
der for ham er hans selskabs hund barto en lille bastard + vagt /
havemanden ........... men tænke tænke han er skidt han lægge sig til
at sove ude i regnen selv om han har ondt i ryggen .....så han skal
enten passe godt eller så skal han aflives .....sådan er det jo når
man har haft en go hund i mange år og den ikke kan mere så skal man
også lade den lov til at få fred hvis den har ondt ...

men kære godt folk er det synd at flytte ham ??? han kender jo ikke
andet + han skal stadigt lukkes lidt af hvis der er fremmed fordi han
bider sgu hvis der kommer nogen ind og jeg sover - han er jo stor som
satan .... men ellers godheden slev jeg vil jo ha en valp magen til
.... tænke tænke ...
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-11-03 21:11

> [...]
> bider sgu hvis der kommer nogen ind og jeg sover - han er jo stor som
> satan .... men ellers godheden slev jeg vil jo ha en valp magen til

HEjsa Bo

JEg syntes at da hvis du har mod på det og er villig tila t hegne ind så han
ikke kan komme til at skade fremmede mennesker, så skal du da tage den gamle
dreng hjem til dig og give ham et par gode år nu hvor han har tjent jer godt
i 10 år

MArtin

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-11-03 21:45

On Sat, 15 Nov 2003 21:11:03 +0100, "Martin Larsen"
<martin0larsen@mail.dk> wrote:

Hej martin :)

>JEg syntes at da hvis du har mod på det og er villig tila t hegne ind så han
>ikke kan komme til at skade fremmede mennesker,

jamen det er et most .... han har altid været lukket af når der kom
fremmed ....også har han fået lov til at hilse på ham med mundkurv på
når han så var rolig så røg den af .... hwa har han bidt 3 mennesker
or so .......... de har alle vadet ind slev om der var skiltet osv.

>så skal du da tage den gamle
>dreng hjem til dig og give ham et par gode år nu hvor han har tjent jer godt
>i 10 år

han er fanme en dejlig hund det lover jeg dig .... så kan han få lidt
luxsus på sine gamle dage ....så han i det mindste kan vælge om han
vil være ude eller inde ...så må jeg jo slæbe ham ind hvis han lægger
sig i regnen !!!

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-11-03 22:04

> [...]
> luxsus på sine gamle dage ....så han i det mindste kan vælge om han
> vil være ude eller inde ...så må jeg jo slæbe ham ind hvis han lægger

HEjsa

Bo Du kan roligt tage den hund hjem til dig. Du lyder som du er meget
glad for den og at den vil få det godt, så jeg syntes at du skulel gøre det.

Mvh Martin

-- der aldrig har set racen "live" --

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-11-03 19:10

On Sat, 15 Nov 2003 22:03:47 +0100, "Martin Larsen"
> [...]

>glad for den og at den vil få det godt, så jeg syntes at du skulel gøre det.

jamen det jeg meget jeg ville under nogen omstændigheder tage ham ud
af det enste miljø han kender hvis der var nogen der kunne passe ham
hver dag og jeg mener PASSE og ikke bare tilse og fodre ham ... men nu
for vi at se jeg sider i Afrika nu kommer hjem den 5-12 og der ville
de så gerne have mig sos til Italien men nu er dte sådan jeg holder
altså JUl sammne med min famille så jeg tager der ned med det første
fly jeg kan få efter JUL også ser vi .....

han har jo f,eks aldrig været i snor ude og gå osv han har altid haft
1½ tønde land han passer på så der er jo ikke meget med mine 1212 kwm
... men han skal jo på alleder doms hjem hvis det er også kan jeg well
tage ham med til stranden ....( 200 meter )...... men nu ser vi lige
hvad vi finder ud af når jeg er dernede insistere jeg ja så for jeg
ham sgu da :)
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 15-11-03 22:18

On Sat, 15 Nov 2003 20:44:45 GMT, Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net>
wrote:

> [...]
>når han så var rolig så røg den af .... hwa har han bidt 3 mennesker
>or so .......... de har alle vadet ind slev om der var skiltet osv.

Så tak! - tør du fortælle det i denne gruppe? Nu har du om lidt en
række dyrevenner på halsen som mener han skal aflives.......

Det synes jeg også du skal, selvom det jo nok ikke bliver mange år..

> [...]
>luxsus på sine gamle dage ....så han i det mindste kan vælge om han
>vil være ude eller inde ...så må jeg jo slæbe ham ind hvis han lægger

Du har en dejlig måde at fortælle om din kærlighed til dine hunde

Hvad er det for en slags race/type? - bare nysgerrig.

Mvh
Søren

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-11-03 22:24

"Søren Lausten-Hansen" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Så tak! - tør du fortælle det i denne gruppe? Nu har du om lidt en
> række dyrevenner på halsen som mener han skal aflives.......

Hvorfor har han det?
Vi (eller jeg) er jo ikke så dum ikke at vide at nogen hunde bliver brugt
som arbejds-hunde. Det er da for hundens bedste den får mundkurv på, eller
er det ikke det vi skal reagere på? Skal vi reagere på at hunden gør det den
er trænet til, går på fremmede der går ind på grunden?
Jeg er slet ikke med her...???

Rinnie

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-11-03 22:36

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message
[klip]
> [...]
den
> er trænet til, går på fremmede der går ind på grunden?

Rinnie - sådan nogle indlæg vil der altid komme i kølvandet på sådan en
diskussion, som vi netop har haft i den anden tråd. Folk, der kommer med den
slags fejlplacede, hjemmebryggede formodninger om, hvad andre nu måtte mene
om et givent emne på baggrund af, hvad de netop (har troet, de har) læst om
andres holdninger.

Jeg tror vist bare, det er bedst at lade den slags kommentarer passere.

Og til Bo: Jeg er enig med hovedparten af dem, der har givet deres mening
til kende. Du vil gøre en sidste god gerning for en gammel trofast ven ved
at tage ham hjem og passe på ham, sådan som han har brugt sit liv til at
passe på andre.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 15-11-03 23:12

On Sat, 15 Nov 2003 22:23:31 +0100, "Rinnie Ilsøe"
> [...]

>er det ikke det vi skal reagere på? Skal vi reagere på at hunden gør det den
>er trænet til, går på fremmede der går ind på grunden?

Jeg prøver at gøre opmærksom på, at her har vi et eksempel på det jeg
tidligere har prøvet at fortælle dem som er meget hurtige til at dømme
'aflivning' når en hund har bidt en person, nemlig at der godt kan
sidde et menneske i den anden ende som er meget glad for hunden.

(Jeg husker flere indlæg som mente at indhegning eller andre
forholdsregner ikke var tilstrækkelige, hunden skulle aflives
alligevel, ja faktisk selv DKK mente det i en given sag).

Mvh
Søren.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-11-03 19:25

On Sat, 15 Nov 2003 21:17:33 GMT, slh@DELETEcity.dk (Søren
Lausten-Hansen) wrote:

>Så tak! - tør du fortælle det i denne gruppe? Nu har du om lidt en
>række dyrevenner på halsen som mener han skal aflives.......

de kan bare komme
hvis man vader ind på en afhegnet grund hvor der er hunde der gør så -
der har man jo som udgangs punkt slet ikke noget at gøre ..... noget
andet er hvis hunden er i det fri og løber hænd og bider en det må sgu
ikke ske !!!

>Det synes jeg også du skal, selvom det jo nok ikke bliver mange år..

jamen sådan bliver det nok også men først til foråret ... han kommer
på en hjemme side han er bare suveren jeg er 190 cm høj han er lige
så¨ høj når han står på bagbenne også er det bare muskeler :_)
også er han bare rar .... selv om min lille hårdeløse hypper aktive
satan SKREG af angst første gang hun så ham

>Du har en dejlig måde at fortælle om din kærlighed til dine hunde

sig det ikke til nogen men som tommelfinger regl forettrækker jeg dem
frem for mennesker

>Hvad er det for en slags race/type? - bare nysgerrig.

jeg havde en link men den er væk den heder jeg ikke stave men det
lyder ma na manaer .....

også har jeg en mexikansk hårdløs hjemme i Kbh....hun er også en perle
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 16-11-03 22:01

>jeg havde en link men den er væk den heder jeg ikke stave men det
>lyder ma na manaer .....

Maremma? På billedet ligner den de kæmpestore hyrdehunde jeg har set i
Spanien, bortset fra at de spanske hyrdehunde har sorte snuder
(ligesom min schæfer).

>også har jeg en mexikansk hårdløs hjemme i Kbh....hun er også en perle

Ja, ja, hende kender vi skam godt

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-11-03 22:49

On Sun, 16 Nov 2003 21:01:12 GMT, slh@DELETEcity.dk (Søren
Lausten-Hansen) wrote:

>Maremma?

det kan godt være der var en der sendte mig et link i sind tid men det
er blevet væk med en hd død de findes i flere forskelige udgaver de
amerikanske er ikke så store så har de nogen i tjekoslovakiet som
hæren har brugt siden 1927 også er der den italienske ( det ersådan
en)

> På billedet ligner den de kæmpestore hyrdehunde jeg har set i
>Spanien, bortset fra at de spanske hyrdehunde har sorte snuder
>(ligesom min schæfer).

jamen den har sort snude !!!

>Ja, ja, hende kender vi skam godt

ja hun har jo været indvoldveret i mangt en debat i denne gruppe ;)
min lille perle ..........

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 16-11-03 23:30

>jamen den har sort snude !!!

Så er det måske sådan nogen de har i Spanien. De lignede lidt til en
schæfer med ørerne nede, bare mega meget større, og gråhvide i farven
bortset fra den sorte snude, og lidt anderledes pels, nærmest mere
ulden.

Det var noget af en oplevelse den morgen jeg kørte ind i den lille by
i Navarra og en fåreflok kom imod mig, med et par hyrder og deres
hunde forrest. Jeg måtte holde stille og inden jeg så mig om var der
får overalt, på alle sider af bilen. Det rykkede og duvede i bilen fra
fårene som gik op ad den. Med mellemrum kom flere hyrder med hunde
inde i fåreflokken. Omkring fem minutter tror jeg det tog før det
flokken var forbi, afsluttet også med et par hyrder og hunde.
Det er et syn jeg sent glemmer.

Mvh
Søren

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-11-03 21:20

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Jeg må indrømme jeg er lidt dobbelt med det, men det hele kommer jo bund og
grund an på hvad han er mest knyttet til... Stedet og personerne i Italien
eller dig. Hvad tror du?

Rinnie

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-11-03 21:48

On Sat, 15 Nov 2003 21:20:18 +0100, "Rinnie Ilsøe"
> [...]

>grund an på hvad han er mest knyttet til... Stedet og personerne i Italien

han burde jo blive i Italien sagen er bare at om sommeren er min onkel
i portugal også arbejder han dele af vinteren i dk nogen gange andre
gang i andre lande ........ de er der max 3 mdr af gangen og har sgu
nået en alder hvor han altså ikke bare kan tøffe rundt og være
vagthund .... der skal være nogen der kan passe ham lidt ... men det
er også synd og flytte ham ... men han er meget glad for mig også på
en mere vovset måde ind man normalt finde ved en vagthund - det er jo
nogen formidable hunde manaren ..... det er som at ha sin egen is
bjørn
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-11-03 22:08

> [...]
> en mere vovset måde ind man normalt finde ved en vagthund - det er jo
> nogen formidable hunde manaren ..... det er som at ha sin egen is

Du er selv opmærksom på problem-stillingerne både når det gælder for og
imod, så mit bedste råd er at du skal lytte til dig selv og stole på at du
tar' den rigtige beslutning. Det er dig der kender hunden og situationen.
Det er jo nok bare ikke den type hun man slipper fri i (hunde)skoven osv. Er
hunden vandt til at gå frit og kunne løbe ude? vil du kunne gi' den det
samme? Hvad med evt. naboer, er der nogen der der ville kunne blive
irriteret over gøen? (Tænker på om du bor' i lejlighed).

Hvis du selv mener du kan gi' ham nogen gode sidste år, så synes jeg du skal
klø på og få ham hjem!

Rinnie

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-11-03 19:20

On Sat, 15 Nov 2003 22:07:51 +0100, "Rinnie Ilsøe"

> [...]
>tar' den rigtige beslutning. Det er dig der kender hunden og situationen.

jamen det gør jeg jo .... men nu skal jeg være dernede i 2-3 uger
primært for at scanne og lave grafik ..... men så vil jeg lige føle
ham an .... det værste bliver den dag hvor han ikke kan rejse sig mere
p.gr gigt ....så skal man jo også have format til at side med ham
imens han for en indsovsnings sprøjte og det er ..... ja det vil være
psyikisk hårdt ved mig .... vores andre hunde har på nær en der blev
kørt ned heldigtvis altid soven ind ......nahh Bene seneten Bella hun
gik sgu over drukkende sig eller så faldt hun i vandet og ku ikke
rejse sig p.gr gigt .... det er jo fanme det med at have hund man
køber sig sikkert den største glæde man kan få sikkert efter at få
børn..... men er man heldig så vare den 12-16-17 år

> [...]
>samme? Hvad med evt. naboer, er der nogen der der ville kunne blive
>irriteret over gøen? (Tænker på om du bor' i lejlighed).

jamen det bliver jo på landet det her .... den bette ski` hun galper
jo op hvis der kommer en myg .... men selve min grund bliver
hegnet ind med hjorte hegn også bliver der støbt en 30-40 cm ned i
jorden så de ikke kan grave sig ud ..... dte er selvføligt klart at en
indbruds tyv f.eks der kravler igenem hegn over osv har et Øhh ret
stort problem ..... men så er man sgu da også for dum som tyv hvis man
gør det ??

>Hvis du selv mener du kan gi' ham nogen gode sidste år, så synes jeg du skal
>klø på og få ham hjem!

dte mener jeg at jeg kan hvis han bare ikke bliver sær af at flytte
.... men som skrevet andet steds så er grunden til at flytte ham at jeg
kan passe ham på en måde som der ellers ikke er andre der kan !
mht tid.....
--

Mv.
Bo M Mogensen