Min hvalp bider for sjov
Fra : Steff Steffensen

Dato : 15-11-03 11:08

hej. Vi har lige købt et gadekryds med 50 forskellige svenske gårdhunde. Den
bider mig tit for at få opmærksomhed, den er hvist 5 md. Men vi er 4 i
familien, og den får rigtig meget opmærksomhed, vi leger og kæler og nusser
den og alt det der. Men alligevel bider den. Er det fordi dens tænder klør
eller hvad? Hvad kan jeg gøre for at den holder op. Den gør det nemlig mest
med mig.

Fra : Holm

Dato : 15-11-03 12:48

"Steff Steffensen" <no_spam@shit.dk> skrev i en meddelelse
> hej. Vi har lige købt et gadekryds med 50 forskellige svenske gårdhunde.
Den
> bider mig tit for at få opmærksomhed, den er hvist 5 md.

Hej Steff

Alle hvalpe/unghunde "bider"...nogen mere end andre!
Giv hunden noget andet at bide i , legeting , kødben , mm og afled den så
hver gang den bider i jer....tag legetøjet frem og giv den det , leg med den
og sig Nej hvis den alligevel bider i jer.

Det plejer at hjælpe ret hurtigt.

Hilsen Holm

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-11-03 18:47

Hejsa

> [...]
> den og alt det der. Men alligevel bider den. Er det fordi dens tænder klør
> eller hvad? Hvad kan jeg gøre for at den holder op. Den gør det nemlig

Nøj hvor jeg kender det, eller måske skulle jeg sige kan huske det. Vi har
en Dansk/Svensk gårdhund, og da han var lille, gjorde han det samme, og
sjovt nok var det også mig det gik mest ud over.
Jeg fik at vide af min hundetræner, er det er fordi det er dig, den ser som
den øverste i hierakiet, og skal ha' din opmærksomhed.
Endvidre fik jeg at vide, at du med din håndryg skal skubbe den væk, og
samtidig sige NEJ.

Dengang Nicki var lille, hang han tit efter mig i mit bukseben, nøj hvor var
det træls, men det hjalp helt bestemt med at skubbe ham væk.

Held og lykke med den, og også tillykke med den

Mange gårdhunde hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk