action ved tab
Fra : Chrístian Jørgensen

Dato : 15-11-03 23:57

Jeg har en form hvor jeg indtaster et tlf, når jeg tabulere
videre vil jeg gerne have at der kommer et navn frem. Navnet skal
hentes fra en mysql db, jeg kan godt få hentet navnet frem,
problemet er at det skal fremkomme ved tabulering ?

Håber der er nogen der er lidt klogere end mig, hi hi

m.v.h Christian Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Delfs

Dato : 16-11-03 11:53

"Chrístian Jørgensen" <spam@toftemark.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> hentes fra en mysql db, jeg kan godt få hentet navnet frem,
> problemet er at det skal fremkomme ved tabulering ?

Hvis du skal opdatere et statisk html-element skal du have fat i noget
clientside, fx javascript.
Dit spørgsmål er dog noget kringlet - hvordan henter du navnet? hvor skal
det vises?

--
Mvh. Jonas Delfs
Freelance webprogrammør: http://delfs.dk

Fra : kim isaksen

Dato : 21-11-03 13:20

"Chrístian Jørgensen" <spam@toftemark.net> wrote in message
> [...]
> problemet er at det skal fremkomme ved tabulering ?
>
> Håber der er nogen der er lidt klogere end mig, hi hi

Du kan overveje at kalde en javascript function. onblur="getMember(this)"

Dette burde virke i IE, og kan sikkert 'bøjes' med en try / catch.
Det kræver så en side php der hedder xmlquery der behandler sql og
returnerer endten error eller opslaget.

Alternativt kan man lave et hack med en hidden iframe du bruger til at sende
værdier til, derefter behandler du data og sender dem tilbage til
parent.document. Men det er vist den grimme måde at gøre det på :)

<Script type="text/javascript">
function getMember(mSrc) {
sql="select * FROM members where name like='%" + mSrc.value + "%'";\n";
retVal=xmlFire(sql)
if(retVal) {
mSrc.value=retVal;
}
}

function xmlFire(sql){
xmlhttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP")
xmlhttp.Open( "GET", 'xmlquery.php?query='+escape(sql), false);
xmlhttp.Send();
result = xmlhttp.responseText;
if(result=="error"){
alert(result);