|
| WebSpeed hos TDC ? Fra : Preben J |
Dato : 16-11-03 17:39 |
|
Hej og sorry hvis det er forkert adresse
Jeg sidder med en XP-maskine som er på WebSpeed og der er hul igennem via
modem så pc-en er tildelt en TDC-IP-adresse. Men der er ikke hul igennem i
hverken Browser eller nyhedsgrupper og alt er dobbeltchecket utallige gange,
men hul igennem er der ikke!
Jeg vil så spørge jer om det kan tænkes at det måske er hos TDC der er
"lukket" af for et eller andet, eller om fejlen kan være overset på egen PC
?
Mvh.
Preben J.
| |
Niels Teglsbo (16-11-2003)
| Kommentar Fra : Niels Teglsbo |
Dato : 16-11-03 19:56 |
|
"Preben J" <no@spam.wanted> wrote:
> Jeg sidder med en XP-maskine som er på WebSpeed og der er hul igennem via
> modem så pc-en er tildelt en TDC-IP-adresse.
Hul igennem til hvad med hvad? Hvad er IP-adressen?
> Jeg vil så spørge jer om det kan tænkes at det måske er hos TDC der er
> "lukket" af for et eller andet, eller om fejlen kan være overset på egen PC?
De lukker af hvis maskinen ikke er blevet registreret hos dem.
For at registrere en anden maskine, skal man slukke modemet, fjerne
strømmen, sætte strømmen i og tænde igen. Så får man en privat IP-adresse
og en DNS-server, der peger alt til deres registreringsside, når man har
været inde på den får man en rigtig internet-IP-adresse med DHCP, min
starter med 80, de uddeler også adresser med 62 først, jeg ved ikke lige om
der er andre områder.
--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo
| |
Preben J (16-11-2003)
| Kommentar Fra : Preben J |
Dato : 16-11-03 20:21 |
|
"Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:9lhfrv88el89qhuu9u7fciiui6cbrnpqnl@news.inet.tele.dk...
> "Preben J" <no@spam.wanted> wrote:
>
> Hul igennem til hvad med hvad? Hvad er IP-adressen?
Hul igennem med et Motorola-USB-modem og IP-adressen begynder med 80
> De lukker af hvis maskinen ikke er blevet registreret hos dem.
Maskinen/kunden er registreret hos TDC. Det er opstået efter at XP er blevet
geninstalleret på en nypartitioneret/formateret harddisk Ville man kunne få
en IP-adresse hvis der var lukket af for en ?
PC-en er så meget på nettet igennem dette hersens Motorola-USB-modem så den
har en TDC IP-adresse, men det jeg kom til at tænke på er om der var
mulighed for at der kunne være fejl på linien så det altså også var det
eneste der skete. Altså ikke rigtigt "hul" igennem, hvis i forstår ?
Mvh.
Preben J.
| |
Kasper Bergh (16-11-2003)
| Kommentar Fra : Kasper Bergh |
Dato : 16-11-03 20:41 |
|
"Preben J" <no@spam.wanted> wrote in message
news:3fb7ce2e$0$69939$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > De lukker af hvis maskinen ikke er blevet registreret hos dem.
> Maskinen/kunden er registreret hos TDC. Det er opstået efter at XP er
blevet
> geninstalleret på en nypartitioneret/formateret harddisk Ville man kunne
få
> en IP-adresse hvis der var lukket af for en ?
Nej. Så ville du få en IP tildelt af den interne DHCP server i modemmet. Det
ville i så fald være 192.168.100.11
> PC-en er så meget på nettet igennem dette hersens Motorola-USB-modem så
den
> har en TDC IP-adresse, men det jeg kom til at tænke på er om der var
> mulighed for at der kunne være fejl på linien så det altså også var det
> eneste der skete. Altså ikke rigtigt "hul" igennem, hvis i forstår ?
En chance men den er meget lille. Og når problemet er opstået lige efter en
formattering/geninstalation så er det 99.5% sikkert at problemet er på din
computer. Det er simpel logik.
mvh
/Kasper
| |
Niels Teglsbo (16-11-2003)
| Kommentar Fra : Niels Teglsbo |
Dato : 16-11-03 21:27 |
|
"Preben J" <no@spam.wanted> wrote:
> PC-en er så meget på nettet igennem dette hersens Motorola-USB-modem så den
> har en TDC IP-adresse, men det jeg kom til at tænke på er om der var
> mulighed for at der kunne være fejl på linien så det altså også var det
> eneste der skete. Altså ikke rigtigt "hul" igennem, hvis i forstår ?
Kan du pinge den IP-adresse?
Kan du pinge default gateway? Den kan ses med ipconfig, ellers er det
sikkert IP-adressen med 1 i stedet for sidste byte.
Kan du se http://192.168.100.1/ ?
--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo
| |
Jan Petersen (16-11-2003)
| Kommentar Fra : Jan Petersen |
Dato : 16-11-03 21:42 |
|
Den Sun, 16 Nov 2003 20:21:19 +0100, "Preben J" <no@spam.wanted> skrev:
>Det er opstået efter at XP er blevet
>geninstalleret på en nypartitioneret/formateret harddisk
Dér har du problemet. Modemet opfatter det som en ny maskine der ikke er
"registreret". Sluk modemet (ved at tage strømmen) og tænd det igen.
Start din browser og gå på en tilfældig hjemmeside. Nu skulle TDC-Kabels
registreringsside gerne dukke op og der sletter du den "gamle"
registrering og starter forfra med kundenummer og password.
--
mvh JP
| |
Niels Teglsbo (16-11-2003)
| Kommentar Fra : Niels Teglsbo |
Dato : 16-11-03 21:49 |
|
Jan Petersen <janpeter@post4.tele.dk> wrote:
> Dér har du problemet. Modemet opfatter det som en ny maskine der ikke er
> "registreret". Sluk modemet (ved at tage strømmen) og tænd det igen.
> [...]
Man skal lige huske at sætte modemet på standby inden man tager strømmen,
ellers tror det bare det er en strømafbrydelse og kræver heldigvis ikke ny
registrering.
--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo
| |
Jan Petersen (16-11-2003)
| Kommentar Fra : Jan Petersen |
Dato : 16-11-03 23:10 |
|
Den Sun, 16 Nov 2003 21:49:09 +0100, Niels@fabel.dk (Niels Teglsbo)
skrev:
>Man skal lige huske at sætte modemet på standby inden man tager strømmen,
>ellers tror det bare det er en strømafbrydelse og kræver heldigvis ikke ny
>registrering.
Det er ligegyldigt og ja, jeg kender det ret godt, jeg installerede en
ny PC igår hos en Webspeedbruger.
--
mvh JP
| |
Niels Teglsbo (17-11-2003)
| Kommentar Fra : Niels Teglsbo |
Dato : 17-11-03 00:36 |
|
Jan Petersen <janpeter@post4.tele.dk> wrote:
> Det er ligegyldigt og ja, jeg kender det ret godt, jeg installerede en
> ny PC igår hos en Webspeedbruger.
Ok, ved ikke om det måske er anderledes med ethernet, men jeg vil undlade
at afprøve det.
--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo
| |
Per Moreau (16-11-2003)
| Kommentar Fra : Per Moreau |
Dato : 16-11-03 23:47 |
|
"Preben J" <no@spam.wanted> wrote in
news:3fb7a838$0$69971$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Hej og sorry hvis det er forkert adresse
>
> Jeg sidder med en XP-maskine som er på WebSpeed og der er hul igennem
> via modem så pc-en er tildelt en TDC-IP-adresse. Men der er ikke hul
> igennem i hverken Browser eller nyhedsgrupper og alt er
dobbeltchecket
> utallige gange, men hul igennem er der ikke!
>
> Jeg vil så spørge jer om det kan tænkes at det måske er hos TDC der
er
> "lukket" af for et eller andet, eller om fejlen kan være overset på
> egen PC ?
>
> Mvh.
> Preben J.
>
>
Har du husket at være inde på Webspeeds aktiverings hjemmeside ?
Efter jeg havde sat min fars computer op med ny HD, WinXP osv
var jeg lige nød til at ind på den aktiveringssite før hans web
virkede igen.
Jeg brugte dengang http://webspeed.dk/onlineregistrering
Mvh
Per M.
| |
Preben J (17-11-2003)
| Kommentar Fra : Preben J |
Dato : 17-11-03 00:40 |
|
"Jan Petersen" <janpeter@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:a1ofrvsb84s4tqjv73ip4h8njrkoaq51nb@news2.tele.dk...
> Den Sun, 16 Nov 2003 20:21:19 +0100, "Preben J" <no@spam.wanted> skrev:
>
> >Det er opstået efter at XP er blevet
> >geninstalleret på en nypartitioneret/formateret harddisk
>
> Dér har du problemet. Modemet opfatter det som en ny maskine der ikke er
> "registreret". Sluk modemet (ved at tage strømmen) og tænd det igen.
> Start din browser og gå på en tilfældig hjemmeside. Nu skulle TDC-Kabels
> registreringsside gerne dukke op og der sletter du den "gamle"
> registrering og starter forfra med kundenummer og password.
Tak, Jan og alle i andre.... det var lige hvad der skulle til
Mvh.
Preben J.
| |
|
|