KabelTVwebspeed- Er det ikke en god løsnin~
Fra : _paul

Dato : 16-11-03 00:36

Hvis jeg har forstået det rigtigt får man ubegrænset forbrug med 256K downloadhastighed
for 239 mdl.
Så det er den løsning jeg tror ville passe en lowbudget enspænder som jeg.

Men kan jeg nu forvente maks. hastighed hele tiden, -eller er det kun udenfor
myldretid???

Og hvis der er nedbrud, får man så ordentlig information om forventet varighed??

Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 09:15

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så det er den løsning jeg tror ville passe en lowbudget enspænder som jeg.
>
> Men kan jeg nu forvente maks. hastighed hele tiden, -eller er det kun

Det kører fint døgnet rundt. Hvertfald her.

> Og hvis der er nedbrud, får man så ordentlig information om forventet
varighed??

Nej.
Jeg har oplevet 2 x hvor det ikke virkede, de sagde
de ville ta' en rum tid, men det virkede igen efter 1 time...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-11-03 10:07

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> writes:

> Og hvis der er nedbrud, får man så ordentlig information om
> forventet varighed??

Et klart og utvetydigt NEJ!

Der har været et par perioder, hvor det har været meget slemt, og man
kan ikke få noget som helst at vide, kun at de arbejder på problemet
og det forventes løst hurtigst muligt. Oven i købet er det på en
telefonsvarer, som efter alm. lukketid bliver sat over til den
almindelige telefonsvarer. Her får man så at vide, at man kan ringe i
morgen eller se på hjemmesiden. Hvor der i øvrigt heller aldrig står
noget.

Det skal så siges, at jeg klagede over de 3 uger hvor det havde været
helt slemt og fik alle pengene tilbage for perioden.

Men ellers har vi været udemærket tilfredse med webspeed. Vi har vel
haft det i 3 år nu.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : ea

Dato : 16-11-03 11:12

en bekendt har haft det i godt 1 år, der har været 2 nedbrud som
varede 1 uge før de fik ordnet det , på trods af adskillinge
telefonopkald. Ud over det har det kørt fint, hele døgnet.

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 17-11-03 00:35

"ea" <wuoshi@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> en bekendt har haft det i godt 1 år, der har været 2 nedbrud som
> varede 1 uge før de fik ordnet det , på trods af adskillinge
> telefonopkald. Ud over det har det kørt fint, hele døgnet.

Hvad havde du forventet til de priser?

Fra : _paul

Dato : 17-11-03 09:22

_paul wrote:
> Men kan jeg nu forvente maks. hastighed hele tiden, -eller er det kun udenfor
> myldretid???
>
> Og hvis der er nedbrud, får man så ordentlig information om forventet varighed??

Tak for de meget informative svar.
Nu kan jeg se at jeg skal bevare en alternativ mulighed for at komme på internet, -ved
siden af webspeed. For eksempel en 56K modem på telefonlinien. Men jeg har oplevet i en
anden sammenhæng at Windows XP altid prøver sådan en forbindelse først, uanset om der er
en brugbar adsl ved siden af. Så man er nødt til at fjerne dial-upforbindelsen helt fra
systemet for at have adsl i fred.....

Fra : Olesen

Dato : 17-11-03 19:22

> Tak for de meget informative svar.
> Nu kan jeg se at jeg skal bevare en alternativ mulighed for at komme på
internet, -ved
> siden af webspeed. For eksempel en 56K modem på telefonlinien.

Vil du virkelig beholde en 56k linje frem for 100% webspeed ?

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 17-11-03 19:30

Olesen wrote:
> Nu kan jeg se at jeg skal bevare en alternativ mulighed for at komme på
> internet, ved siden af webspeed. For eksempel en 56K modem på telefonlinien.

> Vil du virkelig beholde en 56k linje frem for 100% webspeed ?

Hvad er det ved "alternativ mulighed" du ikke forstår?

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 17-11-03 19:27

_paul wrote:
> _paul wrote:
> have adsl i fred.....

Webspeed er ikke ADSL. Det er internet igennem KabelTv'et.

/Jan

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 18-11-03 17:09

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> [...]
uanset om der er
> en brugbar adsl ved siden af. Så man er nødt til at fjerne

Det problem har jeg ikke med Windows XP og en analog forbindelse, så det var
sikkert et konfigurationsproblem på den maskine.

/Anders

Fra : Morten Davidsen

Dato : 20-11-03 23:17

Svaret findes ved at gå ind i >

Internet Explorer > Funktioner > Internet Indstillinger > Forbindelser > ...
Vælg "ring aldrig op til en forbindelse" .. så skulle det funke med
Webspeeds "Wannabe ADSL" .. og hvis du sætter den til "brug altid standard
forbindelsen" beder den dig ringe op med modem ...

/MD