Radeon 9800 Pro....hvilken driver???
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 11:08

Så er mit Radeon 9800 Pro bestilt og kommer i morgen.
Jeg har hørt at flere har haft problemer med Catalyst 3.9, er de løst? Eller
skal jeg installere en anden version?

På forhånd tak.

Michael, Fyn
Husk at rette min mail adresse

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 17-11-03 15:00

"Michael" <skottesnabelamail.dk> skrev i en meddelelse
> Så er mit Radeon 9800 Pro bestilt og kommer i morgen.
> Jeg har hørt at flere har haft problemer med Catalyst 3.9, er de løst?
> [...]
Min opfattelse er, at de fleste brugere (incl. mig selv) kører med Cat. 3.7

Ingen problemer herfra.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Zulu

Dato : 17-11-03 17:37

Morten Holberg Nielsen wrote:
> "Michael" <skottesnabelamail.dk> skrev i en meddelelse

> Min opfattelse er, at de fleste brugere (incl. mig selv) kører med
> Cat. 3.7

Hvad skulle der være i vejen med 3.9??
Jeg kører selv med den i Omegas version, og jeg har ikke oplevet nogen
problemer.

Zulu

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 17-11-03 18:48

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse

> Hvad skulle der være i vejen med 3.9??
> Jeg kører selv med den i Omegas version, og jeg har ikke oplevet nogen
> problemer.

Jeg siger ikke der er noget i vejen med dem.

Alt jeg siger er, at det er min opfattelse at de fleste kører med Cat. 3.7
driverne. Min opfattelse er baseret på læsning på diverse boards og
lignende. Ergo må de være dem der er mindst problemer med. Jeg har selv kørt
med Cat. 3.9 men performance var en tand bedre med Cat. 3.7 så jeg skiftede.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 18-11-03 04:33

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> wrote in message

> [...]
kørt
> med Cat. 3.9 men performance var en tand bedre med Cat. 3.7 så jeg

Catalyst 3.7 har desværre bare en del flere bugs end 3.8 og 3.9. Bl.a. den
irriterende "16 bit bug" i OpenGL, som medfører grafikfejl i Call of Duty i
forbindelse med den motion blur effekt der kommer, når man rystes af et
granatnedslag. Som nævnt i mit andet indlæg i tråden kan Call of Duty
relaterede problemer i reglen løses ved at slå "fast writes" fra.
---
Anders

Fra : Zulu

Dato : 21-11-03 18:53

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb909db$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
kørt
> med Cat. 3.9 men performance var en tand bedre med Cat. 3.7 så jeg

ATI har lige smidt en ny driver til download som skulle fixe bl.a. fejlen i
Call of Duty.
Hent den her:
http://www.ati.com/support/infobase/4291.html

Zulu

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 18-11-03 04:28

"Michael" <skottesnabelamail.dk> wrote in message
> Så er mit Radeon 9800 Pro bestilt og kommer i morgen.
> Jeg har hørt at flere har haft problemer med Catalyst 3.9, er de løst?
> [...]

Ingen problemer her. Der er et kendt problem med spillet Call of Duty, men
langt de fleste (inklusive undertegnede!) har løst det ved at slå "fast
writes" fra under SMARTGART options. I terorien burde deaktivering af fast
writes medøre et vist ydelsetab, men tilsyneladende har det kun en minimal
indflydelse på ydelsen i netop Call of Duty. Læs Firingsquads artikel her:
http://firingsquad.com/hardware/call_of_duty_ati/default.asp.
---
Mvh
Anders

Fra : ct

Dato : 19-11-03 10:37

3.8 og 3.9 fucker også c&c generals up, har downgraded til 3.7 kører nu uden
probs.

claus

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 19-11-03 12:28

"ct" <no@way.se> wrote in message
> 3.8 og 3.9 fucker også c&c generals up, har downgraded til 3.7 kører nu
uden
> probs.

Hvilke problemer oplevede du?
---
Anders

Fra : ct

Dato : 21-11-03 09:27

en skærm fyldt med mystiske farver, derefter nogengange sort skærm, og så
frøs spillet