det ryger fra min computer (Cpu)!
Fra : torben

Dato : 17-11-03 10:48

Hej

Jeg har lige fået en AMD Thoroughbred 2000+ processor. Jeg har i
forvejen en amd duron 1100 mhz i min computer. Da jeg ville bytte dem,
begyndte det at ryge et eller andet sted omkring cpu'en.....og det
virkede ikke. Noget lort tænkte jeg, og satte den gamle cpu i igen ,
men ingenting virkede alligevel. Hvad er der sket og hvordan kommer
jeg videre?

mvh

Torben

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 17-11-03 11:11

"torben" <tcj@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virkede ikke. Noget lort tænkte jeg, og satte den gamle cpu i igen ,
> men ingenting virkede alligevel. Hvad er der sket og hvordan kommer

Av, det lyder ikke godt. Måske er en komponent på dit motherboard blev
overbelastet, og brændte af. Kig godt på motherboardet og se om du kan finde
noget der ser svedent ud. Hvis ja, skal du nok have nyt mb. Det gode
spørgsmpl er så om din nye CPU osse vil brænde et ombyttet mb. Det tror jeg
dog ikke - har ikke hørt sådanne historier før.

Se også efter om selve CPU-kernen er beskadiget (knækkede hjørner fx) - det
kan ske, hvis man ikke er så rutineret i at sætte køler på.

Du har selvfølgeligt haft en tilstrækkelig køler på, ikke? Athlon og duron
cpuer brænder af efter få sekunder, hvis de kører uden køler.

Mvh Rune

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-11-03 12:16

torben <tcj@ka-net.dk> skrev....

> Da jeg ville bytte dem,
> begyndte det at ryge et eller andet sted omkring cpu'en.....

Det er røgen der får elektriske komponenter til at virker. Når den
slipper ud virker de ihvertfald ikke mere.

--
Kent Oldhøj

Fra : cenia

Dato : 17-11-03 12:48

....LOL...

Jeg tror det har et eller andet med motherboardet at gøre.Jeg har bestilt et
nyt, ECS-K7VMM1.2A 1 stk. ECS K7VMM Socket A PC133/2100 KM266, VGA, LYD,
LAN , fra PRC-data.

Spørgsmålet er om den vil gøre det samme med det, eller om cpu'erne også er
futtet af, for så begynder dette at blive et dyr fornøjelse.

-Torben

Fra : S0ren Hegelund Herma~

Dato : 17-11-03 13:10

torben <tcj@ka-net.dk> writes:

> [...]

>virkede ikke. Noget lort tænkte jeg, og satte den gamle cpu i igen ,
>men ingenting virkede alligevel. Hvad er der sket og hvordan kommer

Har du checket at det MB kan spille med en AMD THRGHB 2000+ CPU ?

Med lidt held er det "kun" MB der er futtet af i forsøget på at levere
strøm nok til din nye CPU.

Held og lykke med det!-)
--
>- Søren Hermansen - shhbrk@diku.dk-HTTP://www.diku.dk/students/shhbrk-<
* Teori er når vi har forstået alting, men intet virker. *
* Praksis er når alting virker, men ingen forstår hvorfor. *
* Hos os er de to ting forenet: Intet virker og ingen forstår hvorfor! *

Fra : Torben

Dato : 17-11-03 16:29

Hej

Jeg har fundet fejlen og må betale for det.... lærepenge kaldes det
vist...se her:

ECS K7SEM microATX
CPU: AMD Thunderbird / Duron 700MHz~1GHz+
Socket: Socket A
Chip: SiS730S
FSB: 200/266MHz
Slots: 2PCI / 1AMR / 1AGP x4 / Audio / VGA / LAN
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 2 x 168-pins SDRAM
Cache: On Chip