Athlon XP2400 eller Celeron 2400 til spil?
Fra : Peter Holm

Dato : 16-11-03 21:04

Hejsa,
skal jeg putte en Athlon XP2400 eller en Celeron 2400 indeni en maskine der
primært er til spil? Systemprisen ender på cirka det samme når jeg vælger
boxed versioner af CPU'erne.

Resten af setupet:

(Athlon mobo) Asus P4PE-X i845PE
eller
(Celeron mobo) Asus A7V8X-X/Lan KT400

ti4200
512 mb ddr 2700

Mvh
Peter

Fra : Christian Spøer

Dato : 16-11-03 21:26

> skal jeg putte en Athlon XP2400 eller en Celeron 2400 indeni en maskine
der
> primært er til spil? Systemprisen ender på cirka det samme når jeg vælger
> boxed versioner af CPU'erne.

XP, helt klart. Celeron kan i yderste instans kun anbefales til let
kontorbrug og internet.

Mvh
Christian

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 16-11-03 22:27

"Christian Spøer" <christian_spoer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> der
>
> XP, helt klart. Celeron kan i yderste instans kun anbefales til let
> kontorbrug og internet.

Enig!

Mvh Rune

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 17-11-03 14:52

Peter Holm wrote:
> Resten af setupet:
>
> (Athlon mobo) Asus P4PE-X i845PE
> eller
> (Celeron mobo) Asus A7V8X-X/Lan KT400

Det tror jeg lige du har rodet lidt rundt med det. Intel moboet er P4PE
(Intel P4), mens A7V8X er til Athlon..

> ti4200
> 512 mb ddr 2700

Jeg har selv en AMD Athlon XP 2400+, og den kører aldeles glimrende, og
varmer ikke synderligt. Hvad med at tage et kik på et Abit NF7 bundkort i
stedet?

--
Martin K

Fra : Peter Holm

Dato : 17-11-03 16:35

">
> Jeg har selv en AMD Athlon XP 2400+, og den kører aldeles glimrende, og
> varmer ikke synderligt. Hvad med at tage et kik på et Abit NF7 bundkort i
> stedet?

tak for input - det blir en xp2400.
Ang. mobo, så koster Abit'en jo 250kr mere. Jeg vil gerne holde mobo på
450-550kr. Kan jeg finde et bedre board end mit foreslåede Asus A7V8X-X/Lan
KT400 (kr. 499,- hos shg) til den pris, så vil jeg meget gerne høre om det,
da jeg selvfølgelig søger det bedste til prisen.
P.S. Bundkortet skal ikke bruges til OC.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 17-11-03 16:38

> [...]
det,
> da jeg selvfølgelig søger det bedste til prisen.
> P.S. Bundkortet skal ikke bruges til OC.

PPS. Jeg vil gerne give op til 700kr for mobo hvis der er firewire på det.

Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 17-11-03 16:49

> PPS. Jeg vil gerne give op til 700kr for mobo hvis der er firewire på det.

jeg har ikke selv kunnet finde andre kort i mit prisleje med både LAN, Audio
og Firewire end dette FIC KT-400A Pro
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264887914
Nogen der kender kortet/navnet og kan give en vurdering ?

Mvh
Peter

Fra : David T. Metz

Dato : 18-11-03 03:15

Peter Holm skriblede:

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264887914
> Nogen der kender kortet/navnet og kan give en vurdering ?

Google er din ven:
http://www.amdzone.com/articleview.cfm?articleid=1306&page=1

FIC er i øvrigt godt nok, det er bare nyt i DK. Husk at det chipsæt kører
bedre med DDR 333 end DDR 400.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Peter Holm

Dato : 18-11-03 08:47

> Google er din ven:
> http://www.amdzone.com/articleview.cfm?articleid=1306&page=1

hej,
jeg fandt selv siden igår, men måtte desværre konstatere, at der slet ikke
er firewire på kortet selvom det fremgår på edbpriser.dk. SHG angiver også
kortet til at have firewire på deres oversigt, men når man så åbner for
ynderligere info, ja så forsvinder firewire pludselig. Jeg må nok købe et
I/O-kort ved siden af istedet.
Jeg regner dog stadig med at købe et kort (stadig Asus A7V8X-X) med KT400
chipsæt, og hvade også besluttet at anvende DDR2700. Det er det du mener med
at det kører bedst ved 333 ik?

Mvh
Peter

Fra : David T. Metz

Dato : 18-11-03 15:16

Peter Holm skriblede:

> [...]
> angiver også kortet til at have firewire på deres oversigt, men når
> man så åbner for ynderligere info, ja så forsvinder firewire

Iflg FIC er der Firewire-headers på.

http://www.fic.com.tw/product/motherboard/1stmainboard_detail.aspx?model_id=128

De skriver godt nok det er "mfg-option" - aner ikke hvad det vil sige, men
jeg vil tro du bare skal have fat i en bracket med firewire:
http://www.fic.com.tw/accessory/

Måske er den med - ring eller mail shg og spørg.

> [...]
> KT400 chipsæt, og hvade også besluttet at anvende DDR2700. Det er det
> du mener med at det kører bedst ved 333 ik?

Jep. Bemærk evt. at der forskel på KT400 og KT400A. 400 er hurtigst af de
to med pc2700, mens 400A er hurtigst med pc3200, men 400A med pc3200 er
langsommere end 400 med pc2700 ... Alt sammen iflg:
http://www.tomshardware.com/motherboard/20030417/kt400a-08.html

Men 400A har SATA på southbridge, hvis man har noget at bruge det til - det
er dog alligevel ikke på det FIC-kort...