Ændring af irq
Fra : Anders Pedersen

Dato : 16-11-03 09:42

Jeg har nogle problemer med irq.

Efter jeg har sat et et pci netkort i er der blevet
problemer med en af mine lyd drivere til mit
onboard lydkort.

Som det var da jeg sat netkortet i stod der.
netkort på irq 10
lydkort på irq 10

Jeg har så i dag byttet rundt på mit pci
grafikkort og netkort
og nu ser det sådan ud
netkort irq 10
lydkort irg 05
grafikkort irg 05

Jeg har et usb kort på irq 12

Jeg kan desværre ikke rundt pci slot da jeg kun h
ar 3 stk og alle er optaget.

Mit spørgsmål er hvordan ændre jeg irq på lydkortet har prøvet via
enhesopdatering men den skrver følgene fejl
Du kan ikke ændre denne ressourseindstilling.

Hvordan gør jeg så da det er den eneste
mulighed for at løse mit problem

Grafikkort:ati rage xl pci lox profile
netkort:realtek
Lydkort:c,edia onboard lyd.
Bunkort:pcclips m577
Windows:98se

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-11-03 10:17

"Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> netkort på irq 10
> lydkort på irq 10
>
> Jeg har så i dag byttet rundt på mit pci

okay, det var jo en ændring.. Men giver det også problemer for maskinen?

> Jeg har et usb kort på irq 12

Kan du ikke give den fulde lister over IRQ´er ?

> Jeg kan desværre ikke rundt pci slot da jeg kun h
> ar 3 stk og alle er optaget.

okay og det 3. pcikort er et USB kort?

> Mit spørgsmål er hvordan ændre jeg irq på lydkortet har prøvet via
> enhesopdatering men den skrver følgene fejl
> Du kan ikke ændre denne ressourseindstilling.

Nej, det man man ikke sådan lige...

jeg ville nok prøve at deaktivere de ting i bios som ikke bruges.. Fx. hvis du ikke bruger serialportene.

> Hvordan gør jeg så da det er den eneste
> mulighed for at løse mit problem

> netkort:realtek

ja det gør jo ikke sagen bedre....
det er ret godt til at give irq konflikter, kan jeg også huske fra min tid med realtek...

Fra : Anders Pedersen

Dato : 16-11-03 11:19

On Sun, 16 Nov 2003 10:16:47 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> "Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message

> okay, det var jo en ændring.. Men giver det også problemer for maskinen?
Nej ikke sådan lige.

> Kan du ikke give den fulde lister over IRQ´er ?

Jo det kan jeg godt
her er den i binaer

> okay og det 3. pcikort er et USB kort?
Ja og jeg har en mus og en printer tilsluttet usb.

> Nej, det man man ikke sådan lige...
>
> jeg ville nok prøve at deaktivere de ting i bios som ikke bruges.. Fx. hvis du ikke bruger serialportene.

Jeg har en mus til sluttet com 1
com er ikke sat på dvs. at kablet ikke sat på bundkortet.
Jeg prøver at deaktiver lpt1.

> ja det gør jo ikke sagen bedre....
> det er ret godt til at give irq konflikter, kan jeg også huske fra min tid med realtek...
skal jeg prøve at få fat i et andet netkort.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-11-03 12:06

Jeg gentager lige - Lad være med at stirre dig blind på IRQ.

Deling af IRQ gi'r sjældent problemer på moderne maskiner uden ISA
bus.

Prøv at gi' os en beskrivelse af problemet med lydkortet - Hva' sker
der ? Hvilke fejlmeddelser får du ?

<mlr>

Fra : Anders Pedersen

Dato : 16-11-03 12:24

On Sun, 16 Nov 2003 12:05:43 +0100, Michael Rasmussen wrote:

> Jeg gentager lige - Lad være med at stirre dig blind på IRQ.
>
> Deling af IRQ gi'r sjældent problemer på moderne maskiner uden ISA
> bus.
Dessværre jeg har 2 isa porte.
Og en ældre maskine.
> Prøv at gi' os en beskrivelse af problemet med lydkortet - Hva' sker
> der ? Hvilke fejlmeddelser får du ?

Det der sker er at der er et gult udråbs tegn ved en del til lydkortet.
Jeg får ingen fejlmeddelser
Den skriver der konflikter med irg 05

Så vidt jeg kan se findes der ikke nyere drivere så vidt jeg kan se.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-11-03 12:38

>Dessværre jeg har 2 isa porte.
>Og en ældre maskine.

Ok, det forklarer problemet

>Det der sker er at der er et gult udråbs tegn ved en del til lydkortet.
>Jeg får ingen fejlmeddelser

>Den skriver der konflikter med irg 05

Den slags problemer kan ofte løses ved at gå ind i BIOS og reservere
et-eller-flere IRQ'er (i dit tilfælde sikkert 5'eren) til 'legasy ISA'
frem for 'PCI/ISA PnP'.

Check eventuelt manualen til dit bundkort....

<mlr>

Fra : Anders Pedersen

Dato : 16-11-03 22:55

On Sun, 16 Nov 2003 12:38:14 +0100, Michael Rasmussen wrote:

> Ok, det forklarer problemet

> Den slags problemer kan ofte løses ved at gå ind i BIOS og reservere
> et-eller-flere IRQ'er (i dit tilfælde sikkert 5'eren) til 'legasy ISA'
> frem for 'PCI/ISA PnP'.
Har os prøvet det men fik en ulovlig handling og kunne ikke staste windows.

> Check eventuelt manualen til dit bundkort....

Det lader jeg har løst problemet
Deaktivere parellel port og com2

--
Med Venlig Hilsen