Card Reader aktiverer fire drev
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 15-11-03 11:55

Jeg har købt en Card Reader (Imation - FlashGo!2.0) og når jeg stopper den i
min bærebare med WinXP Pro og USB 1.0, så skriver den at jeg har tilsluttet
en højhastighedshub til en langsom port - fint nok, det kan jeg leve med.
Desværre opretter den drevene E, F, G og H, men det er kun drev E der
virker. De andre er inaktive. Kan jeg ikke forhindre det? I hjælpen har jeg
fundet noget med at man skal have en værtscontroller med USB-højhastighed
installeret, men hvordan gør jeg det?

Lars

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-11-03 00:30

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> fundet noget med at man skal have en værtscontroller med USB-højhastighed

Joh - det kan du godt fuske - eller rettere: på den, jeg har. kan du godt.
Du skal ind under properties/egenskaber for hvert overflødigt drev og under
egenskaber ~hardware[marker drev]~egenskaber og vælge "Brug ikke denne enhed
(deaktive)".
Hvis du gør det for hver enkelt drev, du ikke skal/vil bruge, så skulle de
ikke gerne dukke op igen.
Men da jeg ikke selv lige pt har det aktiveret (bruger hellere en
pcmcia-adapter for tiden) kan jeg ikke lige huske hvordan du får aktiveret
et af de inaktiverede drev igen, hvis du sku' få brug for dem. Men du burde
kunne se dem i kontrolpanel/system som enheder med anmærkninger og derunder
kunne aktiverer dem igen.

Åhh - ser lige den første del af dit spørgsmål (allerede); det er fordi du
har været lidt ødsel og købt en USB 2.0 cardreader selvom du kun har en USB
1.1 port på din pc. USB 2.0 porten er (meget ca) 40 gange så hurgtig som ver
1.1, men personligt findet jeg det ikke værd at opgradere USB-porten for
lejlighedsvis upload af ferie-billeder o.l.
Det er straks noget andet med min 80 Gb USB 2.0 back-up disk - det er
rigtigt kedeligt at bruge 18-20 timer på at gemme "bare" 35-40 Gb data via
USB 1.1, når man ved hvor hurgtigt den KUNNE gå !
--
Mvh

GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder