Andet multimedie
bentjuul 3670
movie-poster i Photoshop 7?
Fra : michael bennati scho~

Dato : 15-11-03 18:57

Jeg har en lidt mærkværdig forspørgsel:

Der går i biografen lige nu en film ved navn the Human Stain med Nicole
Kidman og Anthony Hopkins i hovedrollerne. Plakaten som I sikkert har set er
en grafisk portrætering af Hopkins i delvis profil i mørkeblå/sort/hvid
nuancer og Kidman forfra i lysere blå/sort/hvide nuanceringer.

Meget stilfuldt og spændende synes jeg. Jeg kunne tænke mig at låne ideen og
overføre den på en plakat jeg skal lave med 6 sangere. Nogen der har en link
til en tutorial der viser hvordan man laver sådan en movie poster eller kan
forklare det??

mvh Michael

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-11-03 23:21

michael bennati schou skrev:

> [...]
> skal lave med 6 sangere. Nogen der har en link til en tutorial der
> viser hvordan man laver sådan en movie poster eller kan forklare

Den simpleste metode er nok at lave et justeringslag med Farvetone/
mætning og stille det til Farvelæg, hvorefter man justerer sig frem
til den blå tone. En anden metode kunne være at rode med Duotone-
tilstanden, men man behøver vel ikke at gøre det kompliceret bare
for at gøre det kompliceret. Den blå farvetone er ret nem at opnå.
Du behøver ikke engang at lave billedet om til gråtoner når bare
der er flueben i Farvelæg i Farvetone/mætning.

Jeg går ud fra at det er følgende plakat der er tale om:
<http://www.impawards.com/2003/human_stain.html>.

Madsen.

Fra : michael bennati scho~

Dato : 16-11-03 00:09

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du behøver ikke engang at lave billedet om til gråtoner når bare
> der er flueben i Farvelæg i Farvetone/mætning.

Så stor virkning med så enkle midler...hmmm det er nok også så vellykket på
plakaten fordi der er fiflet med hudens struktur, som fremstår lidt kornet,
næsten lærredsagtig.
Det virker meget grafisk stærkt på mig,,

duotonetilstanden? hvor finder du den?

> Jeg går ud fra at det er følgende plakat der er tale om:
> <http://www.impawards.com/2003/human_stain.html>.

Ja.
mvh Michael

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-11-03 00:25

michael bennati schou skrev:

> Så stor virkning med så enkle midler...hmmm det er nok også så
> vellykket på plakaten fordi der er fiflet med hudens struktur, som
> fremstår lidt kornet, næsten lærredsagtig.

Man kunne evt. tilføje noget støj og overjustere højlysene vha.
Niveauer eller Kurver, for at få det der nærmest drømmelignende
skær over billedet.

> duotonetilstanden? hvor finder du den?

Billede > Tilstand (Image > Mode).
Se evt.: <http://www.luminous-landscape.com/tutorials/duotone.shtml>.
Man kan opnå mange spændende effekter med den tilstand.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-11-03 02:08

michael bennati schou skrev:

> Så stor virkning med så enkle midler...hmmm det er nok også så
> vellykket på plakaten fordi der er fiflet med hudens struktur, som
> fremstår lidt kornet, næsten lærredsagtig.

Hvis du kigger på huden af danseren i baggrunden på dette billede:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/human_pain.jpg> - så
vil jeg da mene at den også fremstår sådan lidt lærredsagtig fordi
billedet har fået tilføjet en gang støj. I det eksempel er der kun
brugt Farvetone/mætning med flueben i Farvelæg og så lidt støj som
sagt.

Madsen.

Fra : michael bennati scho~

Dato : 16-11-03 13:24

> [...]
> billedet har fået tilføjet en gang støj. I det eksempel er der kun
> brugt Farvetone/mætning med flueben i Farvelæg og så lidt støj som

Genialt. Jeg må til at lege med det.
takker

mvh Michael