Andet multimedie
bentjuul 3670
guide til slipværktøjet (droplet) ??
Fra : michael bennati scho~

Dato : 15-11-03 18:44

Jeg har stor fornøjelse af Ole Linds "Photoshop My Way", men lige netop hans
tutorial til slipværktøjet (droplets) kan jeg ikke få til at virke selv
efter mange forsøg, hvor jeg nøjagtigt udfører hans trin for trin genemgang
(på PC ganske vist, men det burde være det samme).
Derfor: kan nogen give et link til en tutorial, hvor slipværktøjet
gennemgås??

mvh Michael

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-11-03 19:23

michael bennati schou skrev:

> [...]
> trin for trin genemgang (på PC ganske vist, men det burde være det
> samme). Derfor: kan nogen give et link til en tutorial, hvor

Hvis jeg ikke husker helt galt, så var PS6 fejlbehæftet på netop det
område. Det blev rettet med opdateringen til 6.01, så hvis det er 6'eren
du kører med, kan det være derfor, at det fejler.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : michael bennati scho~

Dato : 15-11-03 19:34

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> område. Det blev rettet med opdateringen til 6.01, så hvis det er 6'eren
> du kører med, kan det være derfor, at det fejler.

Jeg glemte at skrive at jeg køre med 7.01 versionen af Photoshop...
michael

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-11-03 22:36

> [...]

> til at virke selv efter mange forsøg, hvor jeg nøjagtigt udfører
> hans trin for trin genemgang (på PC ganske vist, men det burde

Hvad er det helt præcist der ikke virker? Vil den slet ikke lave
slipværktøjet, eller sker der ingenting når du slipper et billede
over værktøjet?

Madsen.

Fra : michael bennati scho~

Dato : 15-11-03 23:53

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det helt præcist der ikke virker? Vil den slet ikke lave
> slipværktøjet, eller sker der ingenting når du slipper et billede
> over værktøjet?

Det sidste. Den vil gerne lave slipværktøjet, men intet sker når jeg slipper
et billede over værktøjet. Jeg er også lidt i tvivl om handlingen skal
afsluttes med "gem som" og luk.
mvh Michael.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-11-03 00:20

michael bennati schou skrev:

> Den vil gerne lave slipværktøjet, men intet sker når jeg slipper
> et billede over værktøjet. Jeg er også lidt i tvivl om handlingen
> skal afsluttes med "gem som" og luk.

Sært. Jeg har lige prøvet at lave et slipværktøj som beskrevet i
bogen og det fungerer fint her. Handlingen jeg har brugt ligger i
dette sæt: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/mit_saet.zip>.

Da jeg lavede slipværktøjet, stillede jeg det sådan her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/tutu.png>.

Madsen.