Nytår Boston Terrier
Fra : J. Jensen

Dato : 14-11-03 12:55

Jeg fik en Boston Terrier i Januar måned , og det er første gang jeg skal
holde nytår med den.
Jeg har ikke haft hund før, derfor efterlyser jeg gode råd .
Giver man normalt hunde noget medicin nytårsaften så de ikke " flipper helt
ud "
I givet tilfælde hvad hedder medicinen .
Er der andre gode råd jeg kan tage ved lære af.
Jeg takker for eventuelle indlæg.

Hilsen J. Jensen

Fra : Karina og Christian

Dato : 14-11-03 12:59

"J. Jensen" <1FINTEnyhedha@pc.dk(fjern 1FINTE)> wrote in message
[klip]
> [...]
> Jeg har ikke haft hund før, derfor efterlyser jeg gode råd .
> Giver man normalt hunde noget medicin nytårsaften så de ikke " flipper

Det kan man godt. Jeg tror, der er varierende opfattelser af, hvor god en
ide det er at give det beroligende medicin.

Personligt har vi prøvet det en enkelt gang, og jeg tror ikke, vil vil gøre
det igen.

Jeg tror emnet har været oppe at vende en del gange før, så du kan eventuelt
prøve at søge på Google. Dette siger jeg, fordi der desværre er en masse
hundekyndige, der har forladt stedet her - men deres gode råd står heldigvis
stadig at læse i arkiverne

Der er dog lykkeligvis også en del vidende personer tilbage, som kan give
gode råd.

Men idet du er opmærksom på, at der evt. kan blive et problem nytårsaften -
og du tænker over det så forholdsvist tidligt, gør, at du ved at læse de
forskellige råd, har en fin mullighed for at kunne løse problemet med nogle
øvelser - frem for at bruge medicin.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Zemma

Dato : 14-11-03 13:14

"J. Jensen" <1FINTEnyhedha@pc.dk(fjern 1FINTE)> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud "
> I givet tilfælde hvad hedder medicinen .
> Er der andre gode råd jeg kan tage ved lære af.

Hej J.

Vi bor godt nok lidt ude på landet, så vi håber ikke, at det bliver det helt
store problem med nytår, men vi har alligevel valgt at gardere os på to
fronter.

Vi har blandt andet overvejet at købe en cd med fyrværkerilyde eller en
hundeprop pistol, og så har vi købt et homopatisk middel til hunde, som
hedder homeocalm. Jeg kender kun et sted, hvor det forhandles:
www.kaeledyrskompaniet.dk, men der findes sikkert flere forhandlere.

med venlig hilsen,
Zemma

Fra : Pernille

Dato : 14-11-03 13:22

Hej.

Vi gør det her i huset, at hundende opholder sig i kælderen (hvor de også
opholder sig når de er alene hjemme). Der er ikke mange vinduer, så lyset
fra raketter og lign. fanger deres opmærksomhed. Bragene er ikke så
voldsomme, og så tænder vi for radioen, som de er vant til, til daglig.
Oveni får de et dejligt kødben som de kan bruge tiden på imens det er værst
udenfor. Det skal lige nævnes at de først bliver lukket derned når det
rigtig går løs udenfor.

Vi bor i et område hvor de unge mennesker starter allerede i december med
knaldfyrværkeri, så det er en lang nytårsaften for de stakkels kræ.-) Det
skal dog nævnes at de jo selvfølgelig ikke bliver lukket væk fra resten af
familien hver gang det brager udenfor. Iøvrigt er det værd at bemærke at
hundende bliver mere påvirket hvis vi som flokførerer giver udtryk for at
det er ubehageligt. Vi har 3 hunde, hvoraf den ene er fuldstændig ligeglad,
den anden vil passe på huset og familien og den sidste skal opleve sin
første nytårsaften i år, så hans reaktion kender vi ikke endnu. Men jeg er
fuld af fortrøstning da de 2 andre nok skal hjælpe ham igennem det.

godt nytår.-)

Pernille

J. Jensen <1FINTEnyhedha@pc.dk(fjern 1FINTE)> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fb4c265$0$29390$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : JSC

Dato : 14-11-03 13:30

> [...]
> ud "
> I givet tilfælde hvad hedder medicinen .
> Er der andre gode råd jeg kan tage ved lære af.

Det er jo efterhånden blevet en tradition at der skal brændes fyrværkeri af
fra midten af november til midten af Januar, så derfor er medicin ikke nogen
særlig holdbar løsning.

Jagthunde trænes til "skudfasthed" og det betyder ofte at der heller ikke er
problemer med nytår/torden osv.....

Fremgangsmåden er ret enkel - køb en hundeproppistol og dertilhørende
krudt.. Få en hjælper til at skyde med pistolen imens du laver noget med
hunden, som den syntes er sjovt. Hjælperen gå 50-75 m væk til at starte med
og kommer langsomt tættere på ( Det kan ikke læres på en dag)

Med lidt held har du snart en hund som ikke er bange for støj...

/Jørgen

Fra : magrv

Dato : 14-11-03 14:42

> [...]
> ud "
> I givet tilfælde hvad hedder medicinen .
> Er der andre gode råd jeg kan tage ved lære af.

Hej Jensen.

Man kan også vælge at træne sin hund til at acceptere forkellige høje lyde.
Det er der faktisk en dansk hjemmeside som beskæftiger sig med:
http://www.auritus.dk/index.htm

Jeg har ikke hund, men havde jeg (og jeg håber endnu) derfor lever jeg en
stille tilværelse her i NG'en, ville jeg vælge at prøve det før jeg begyndte
at give beroligende medicin.

Med venlig hilsen
Marianne

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-03 07:31

> [...]
> ud "
> I givet tilfælde hvad hedder medicinen .
> Er der andre gode råd jeg kan tage ved lære af.

Hej J. Jensen

Du skal ikke give din hund andet, end noget godt at spise, og ellers selv
opføre jeg nogenlunde normalt. ( Så godt som man nu kan Nytårsaften
.....) Hvis den viser tegn på uro, så lad være med at trøste den, for
det bestyrker jo kun dens tro på, at der er grund til uro. Så det hele
hænger faktisk i din evne til at fortælle hunden, at det hele er i orden, og
er helt normalt. Så viser den tegn på frygt, så leg lidt med den, så den
glemmer alt om frygt, og du får jo sikkert god tid til det, for det er vel
lige ved at være tiden, at heksehylende begynder at fyge om ørerne på os.

M.V.H......Benny..