Hund søger Nyt kærligt hjem
Fra : Kirsten Larsen

Dato : 13-11-03 23:57

Jeg har her i aften haft gæster, som fortalte at de lige havde fået en ny
hund,
og da jeg så kom herind og læste de forskellige indslag, fandt jeg ud af at
mine gæsters nye hund sikkert er den her meget omtalte hund.
Hvis det er den hund, kan i alle tage det helt roligt, det er et godt hjem,
ude på landet, hvor der altid er nogen hjemme.
Jeg ved ikke så meget om hunden, men jeg kan da fortælle de nye ejer at
deres hund næsten er verdensberømt i Danmark.

Kirsten Larsen

Fra : 25

Dato : 14-11-03 23:50

http://www.kandu.dk/

Fra : dpl

Dato : 15-11-03 10:01

Kirsten Larsen wrote:
> [...]
> Jeg ved ikke så meget om hunden, men jeg kan da fortælle de nye ejer at
> deres hund næsten er verdensberømt i Danmark.

Hej Kirsten!
Det tror jeg nu rolig du kan regne med er et tilfælde, og at der ikke er
tale om den samme hund. Det er utroligt almindeligt at par anskaffer sig
en hund, fordi det da kunne være så hyggeligt at være en rigtig lille
familie. Når så de første børn ankommer, så ryger hunden ud, fordi man
ikke har tid, plads, osv. osv.... fyld selv ud med gode undskyldninger.

Dette sker igen og igen og igen, så der er et hav af hunde i omløb som
blev kasseret da der kom menneskebørn til. Det er jo også derfor folk
reagerer så voldsomt i den anden "nyt hjem" tråd, det er set SÅ mange
gange før, at man bare får nok!

Men åbentbart er det for meget forlangt at folk skal kunne tænke bare
2-3 år ud i fremtiden, og så være voksne nok til at vælge fra at have
hund, hvis det kan skabe problemer senere hen. Mange ignorerer
simpelthen det logiske faktum at køber man en hund, ja så er den der
altså også om 2 - 5 og 8 år! Vi andre småhellige kan jo så bare betragte
fænomenet, og undre os over hvilken planet den slags mennesker kommer fra!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/