ADSL ikke muligt...
Fra : John

Dato : 13-11-03 22:28

Hej

Jeg har lige fået brev fra CyberCity i dag, med den sørgelige besked om at
jeg ikke kan få ADSL, da TDC har meddelt dem at kvaliteten at kobberet er
for dårlig på min adresse (Odense SØ).

Hvad har jeg af alternativer, hvis jeg gerne vil have bredbånd, og ikke
ønsker at vente i evigheder på at min antenneforening får sig taget sammen
til at vælge en Internet-leverandør.

Jeg har kigget lidt på Sonofon's trådløse løsning, der rent
konkurrencemæssigt godt kan konkurrere med ADSL, men jeg er ikke begejstret
for at skulle have en parabol på taget (og er iøvrigt ikke sikker på at
grundejerforeningen tillader det), så jeg hører gerne om alternativer.

Jeg kan vel være rimelig sikker på at få afslag hos de øvrige udbydere af
ADSL også, eller...?

Mvh

John

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-11-03 22:33

"John" <ingen@ingen.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har lige fået brev fra CyberCity i dag, med den sørgelige besked
> om at jeg ikke kan få ADSL, da TDC har meddelt dem at kvaliteten at
> kobberet er for dårlig på min adresse (Odense SØ).

Prøv at høre TDC om de kan levere til trods for en lavere hastighed.

Mener at TDC for 1-1½ år siden lavet tests og solgte produkter i
nordjylland, hvor afstanden var mere end 5 km, men hvor hastigheden så blev
nedsat (mindre end 256kbit).

> [...]
> begejstret for at skulle have en parabol på taget (og er iøvrigt ikke
> sikker på at grundejerforeningen tillader det), så jeg hører gerne om

Start med at indtaste din adresse på sonofons site, bare for at tjekke om
de overhovedet kan levere.

Alternativ FWA leverandør er Arrownet, som burde være klar nu efter de fik
deres licens tidl. i år.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens

Dato : 13-11-03 22:58

> Alternativ FWA leverandør er Arrownet, som burde være klar nu efter de
fik
> deres licens tidl. i år.

Hvad jeg har hørt, så sætter Arrownet kun mast, til deres FWA, op ifbm. med
at de installerer i en antenneforening og ønsker at nå nogle brugere udover
antenneforeningensdækningsområde.
Jeg skal selvfølgelig ikke udelukke at de er begyndt at sætte mast op rundt
omkring i landet på strategiske steder (ikke ifbm. antenneforeninger).
Der sker selvfølgelig ikke noget ved at spørge dem....

Jens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-03 00:39

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> rundt omkring i landet på strategiske steder (ikke ifbm.
> antenneforeninger). Der sker selvfølgelig ikke noget ved at spørge

Det har længe rygtes at de skulle igang med et tiltag til private brugere
og ikke kun boligforeninger, og sidst jeg snakkede med dem i foråret sagde
de, der nok ville gå ½ år endnu.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-03 15:06

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message news:Xns94336B176217bjoegdk@130.225.247.90...
> Det har længe rygtes at de skulle igang med et tiltag til private brugere
> og ikke kun boligforeninger, og sidst jeg snakkede med dem i foråret sagde
> de, der nok ville gå ½ år endnu.

Hvem er det du har snakket med? det er et useriøst foretagende... selvom man skriver at man bor i en boligforening med
over 1000 boligere.. så har de ikke engang svaret på email. og tror ikke de bare begynder at sætte master op

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-03 16:07

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> crashed Echelon
writing news:Zi5tb.6591$nL.5868@news.get2net.dk:

> [...]
> selvom man skriver at man bor i en boligforening med over 1000
> boligere.. så har de ikke engang svaret på email. og tror ikke de bare

Jeg kan ikke huske personens navn idag, men man kan vel ringe til dem som
jeg gjorde :)

Og at foretagendet er useriøst, har jeg personligt svært ved at tro.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens

Dato : 13-11-03 23:00

John" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse

> på min adresse (Odense SØ).
> ikke ønsker at vente i evigheder på at min antenneforening får sig taget
sammen
> til at vælge en Internet-leverandør.

Af nysgerrighed, hvilken antenneforening er du medlem af, og hvor mange
medlemmer er der ?

Jens

(Som også bor i Odense og er på http://www.nal-net.dk)

Fra : John

Dato : 13-11-03 23:08

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> John" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse

> sammen
>
> Af nysgerrighed, hvilken antenneforening er du medlem af, og hvor mange
> medlemmer er der ?

Otte Ruds Vej.

Det jeg har fundet frem til indtil nu er, at det er TDC der er leverandør...

Mvh

John

Fra : Django

Dato : 14-11-03 00:37

"John" <ingen@ingen.dk> wrote in

> [...]
>

> Otte Ruds Vej.
>
> Det jeg har fundet frem til indtil nu er, at det er TDC der er

Så kan du jo få det dersens Webspeed hos TDC/On Cable
De tilbyder op til 4Mbit hos dem.
Jeg synnes bare det lyder rimelig underligt at du ikke kan få
ADSL i Otte Ruds Vej kvarteret når jeg kan 600m længere nede af
Olfert Fischers Vej. Jeg har 2mbit hos CyberCity.

Mvh
Per M.

Fra : John

Dato : 14-11-03 17:06

"Django" <djangomail@coldmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synnes bare det lyder rimelig underligt at du ikke kan få
> ADSL i Otte Ruds Vej kvarteret når jeg kan 600m længere nede af
> Olfert Fischers Vej. Jeg har 2mbit hos CyberCity.

Nå, så har jeg lige talt med TDC, der fortalte mig at jeg sagtens kan få
ADSL på adressen hos dem, hvis jeg samtidig opretter et fastnetabonnement.
Det sidste er jeg dog ikke interesseret i, da jeg ikke kommer til at bruge
den.

Jeg kontaktede så igen CyberCity, for at høre dem hvordan det nu kunne hænge
sammen.

Det viser sig så at kvaliteten af det kobber hvor fastnettelefonen kører
over, er god nok, men det kobber som CyberCity må bruge ikke er det.

Nu læser jeg så på Nettet at jeg kan få nedlagt telefonlinjen, og så give
CyberCity rettighederne over linjen, mens andre siger det ikke kan lade sig
gøre.
Har i nogen erfaringer med dette?

Mvh

John

Fra : Helmar

Dato : 14-11-03 23:30

Min ADSL fra CC er paa min gamle telefon line så det virker fint her i
Ishøj.

Henrik

Fra : John

Dato : 15-11-03 20:36

"Helmar" <throm(remove)@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Min ADSL fra CC er paa min gamle telefon line så det virker fint her i
> Ishøj.

Hej Helmar

Har du fået nedlagt din telefonlinje og overdraget retten til CC?

Mvh

John

Fra : Robert Petersen

Dato : 17-11-03 09:48

> [...]

> Det sidste er jeg dog ikke interesseret i, da jeg ikke kommer til at bruge

Jeg mener at have læst et sted at TDC's krav om samtidig oprettelse af
fastnet telefon abonnement er i modstrid med loven, og at du sagtens kan få
indlagt adsl uden samtidig at oprette ovenstående. Men jeg er ikke helt
sikkert på hvordan reglerne er, men det er måske værd at kigge nærmere på.

Mvh
Robert

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-11-03 17:02

In article <bpa1r9$1e8l$1@news.wplus.net>, robert@djurslands.invalid
says...
> Jeg mener at have læst et sted at TDC's krav om samtidig oprettelse af
> fastnet telefon abonnement er i modstrid med loven, og at du sagtens kan få

Det krav har TDC heller ikke. De har krav om en bærelinie.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : John

Dato : 17-11-03 20:36

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In article <bpa1r9$1e8l$1@news.wplus.net>, robert@djurslands.invalid
> says...

> Det krav har TDC heller ikke. De har krav om en bærelinie.

Hvilket betyder, hvis jeg forstår dig ret, at TDC kan forlange at man
opretter et fastnetabonnement for at levere ADSL.

Mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-03 16:48

In article <3fb922f7$0$7845$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
ingen@ingen.dk says...
> Hvilket betyder, hvis jeg forstår dig ret, at TDC kan forlange at man
> opretter et fastnetabonnement for at levere ADSL.

Nej. En bærelinie er ikke det samme som en telelinie. En bærelinie er
en bærelinie.

Fra : Hans

Dato : 19-11-03 14:18

> In article <3fb922f7$0$7845$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
> ingen@ingen.dk says...
>
> Nej. En bærelinie er ikke det samme som en telelinie. En bærelinie er
> en bærelinie.

Prisen pr. måned for en bærelinie er vel den samme som et fastnetabonnent,
og så er der ingen besparelse alligevel.

/ Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-11-03 23:19

John skrev:

>Hvad har jeg af alternativer, hvis jeg gerne vil have bredbånd, og ikke
>ønsker at vente i evigheder på at min antenneforening får sig taget sammen
>til at vælge en Internet-leverandør.

Kan du ikke få kabel-tv og dermed hurtigt internet?

--
Bertel

Fra : John

Dato : 14-11-03 17:07

> Kan du ikke få kabel-tv og dermed hurtigt internet?

Der er indlagt kabel-tv på adressen, men det har meget lange udsigter med
Internet-delen.

Mvh

John

Fra : Jens

Dato : 14-11-03 22:45

> Der er indlagt kabel-tv på adressen, men det har meget lange udsigter med
> Internet-delen.

Hej John,

Du svarede mig ikke på mit tidligere spørgsmål vedr. hvilken
antenneforening (kabel-TV udbyder), som er tilsluttet til adressen, samt
hvor mange der er tilsluttet til kabel-TV nettet.

Jens

Fra : John

Dato : 15-11-03 20:35

> [...]
> antenneforening (kabel-TV udbyder), som er tilsluttet til adressen, samt
> hvor mange der er tilsluttet til kabel-TV nettet.

Sådan som jeg har forstået det, er det grundejerforeningen for Otte Ruds Vej
der står bag og TDC Kabel-TV der er signalleverandør.

Der er vel omkring 350 husstande i området. TDC kan ikke sige noget om
hvornår jeg kan forvente at der kommer Internet via kabel-tv nettet.

Mvh

John

Fra : Jens

Dato : 15-11-03 23:24

> [...]
>
> Der er vel omkring 350 husstande i området. TDC kan ikke sige noget om
> hvornår jeg kan forvente at der kommer Internet via kabel-tv nettet.

Ok! Så er jeg med.... Med kun 350 medlemmer er der nok ikke store chancer
for at TDC bekoster en ombygning af anlægget til returvej (det er sikkert
der den hænger), samt etablering af udstyr til Internet.
Spring du bare på ADSL.....

Jens

Fra : John

Dato : 16-11-03 00:08

> [...]
> for at TDC bekoster en ombygning af anlægget til returvej (det er sikkert
> der den hænger), samt etablering af udstyr til Internet.

Aaaaaargh... det er jo det jeg prøver på, men CC kunne ikke levere da
kobberet var af en for dårlig kvalitet
Jeg tror ikke der er andre muligheder end Sonofon's trådløse løsning, men
det koster stort set det samme som ADSL.

Mvh

John

Fra : Per Moreau

Dato : 16-11-03 01:43

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in news:3fb6a76a$1
@news.wineasy.se:

> [...]
sikkert
> der den hænger), samt etablering af udstyr til Internet.

Nåååå, det ved jeg nu ikke.
Vi er kun lidt over 200 huse/medlemmer de 600m længere nede af gaden.
Her er WebSpeed mugligt.
On Cable siger forresten at de vil levere WebSpeed iløbet af det
kommende år i Otte Ruds Vej kvarteret, men nærmere dato oplyser de
ikke.
Denne info gives når man søger på http://tdckabeltv.dk/?UniversID=8
Punktet: Kan jeg få WebSpeed?
Så din antenenforening har åbenbart indgået en aftale med On Cable
ang. levering af WebSpeed, medmindre at det naturligvis bare er en
standard besked til alle dem der endu ikke kan få WebSpeed.

Mvh
Per M.