NU STOPPER I !!!!!!!
Fra : Martin Westh

Dato : 13-11-03 12:53

Ja unskyld mig, men det kan da ikke være rigtigt at bare fordi man er flink
og svare på et par problemer at men skal overdænges med vira bagefter: et
eksembe MS internet Email delivery Service

"Hi.
This is the qmail program

I'm sorry to have to inform you that I wasn't able to deliver your message
to the following addresses:

Undeliverable message to qhrzxhenq@america.com
Message follows:"

Hvad gør man for at stoppe dette svinerig, jeg sider her med et K56 modem og
bliver nok igen nød til at skifte mail- adresse, pis

nogen forslag jeg køre norton antivirus

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 13-11-03 13:06

"Martin Westh" <mwesth_@_get2net .dk> skrev i

> Hvad gør man for at stoppe dette svinerig, jeg sider her med et K56 modem
og
> bliver nok igen nød til at skifte mail- adresse, pis

Start med at blive klog på spam - fx her:
http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Faq_Default.asp#3

(Et hint er: lad være med at bruge din rigtige e-mail adresse når du skriver
på nyhedsgrupper)

Dernæst bliv klog på, hvordan man vælger den rigtige nyhedsgruppe - fx her:
http://www.usenet.dk/

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 13:35

Chuke Mimergolf wrote:

> (Et hint er: lad være med at bruge din rigtige e-mail adresse når du skriver
> på nyhedsgrupper)

Jep, maskér den ligesom vi andre gør.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-11-03 13:58

> Jep, maskér den ligesom vi andre gør.

Eller brug en hotmailadresse i newsgroups som afsender - så kan folk replye
direkte uden at mailen bouncer, og så snart spammængden tager overhånd, så
smider man bare adressen væk og laver en ny - dette har jeg praktiseret i
flere år med stor succes, det er jo rart at folk kan skrive direkte til een
ud fra newsgroup-postings.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Veset

Dato : 13-11-03 14:58

>Hvad gør man for at stoppe dette svinerig, jeg sider her med et K56 modem og
>bliver nok igen nød til at skifte mail- adresse, pis
>
>nogen forslag jeg køre norton antivirus

Hej

Jeg kan se du bruger Outlook, så få dig en hotmail-adresse, den kan du
nemlig sætte op i Outlook. Lav en hotmail, der fx hedder (tilføj
REMOVE, som vist): mwesth@hotREMOVEmail.com så slipper du for spam
osv.

--
Veset
Asus A7N8X Deluxe rev. 1.04 Bios 1007

Fra : Christoffer

Dato : 13-11-03 16:30

"Martin Westh" <mwesth@get2net.dk> wrote in message
> Ja unskyld mig, men det kan da ikke være rigtigt at

Hey..klap lige koen...det er altså ikke _os_ her på usenet der overdænger
dig med virus, fordi du hjælper andre vel!!! Men få dig en hotmail eller lav
din email om, så folk godt kan gætte hvad der er din rigtige email. Men det
smarteste er at lave en hotmail.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 13-11-03 16:51

> [...]
modem og
> bliver nok igen nød til at skifte mail- adresse, pis

JEg kom til at bruge min arbejds email adresse i ca. 14 dage her på news
med det resultat at jeg i mange dage modtog op til 1200 mails med virus
i OM DAGEN. Hver virus mail fyldte nok 15-70KB og så kan du selv gange
op. Jeg forstår så udemærket at du brokker dig og hvis du kun har postet
i danske grupper så er det formodentlig de andre læsere som er skyldig i
virus afsendelsen. Hvem det er kan dog blive meget svær at afgøre.

Din virus scanner er god, men kan først afgøre om det er virus efter du
har hentet emailen. Det er din internet udbyder som bør tilbyde at virus
scanne din email. Så burde du have en chance for at beholde din email
adresse.

Held og lykke.

mvh Bernhard

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 13-11-03 19:04

On Thu, 13 Nov 2003 16:50:38 +0100, Bernhard Ege wrote:

> Jeg forstår så udemærket at du brokker dig og hvis du kun har postet
> i danske grupper så er det formodentlig de andre læsere som er skyldig i
> virus afsendelsen. Hvem det er kan dog blive meget svær at afgøre.

Undskyld jeg siger det, men det er altså noget vrøvl. Der er overhovedet
ingen grund til at tro at det er en dansk person, der står bag de mange
virus mails bare fordi man kun har postet i danske grupper. De nyeste
vira (og spam-adressehøstere) kan selv høste mail-adresser fra
nyhedsgrupper, adressekartoteker, web-sider osv. så hvis din adresse
optræder bare et af de nævnte steder vil den mere eller mindre
uundgåeligt få vira/spam. Og det helt uden at "nogen" taster din adresse
ind i et program!

Den eneste måde at sikre sig på er at bruge en ikke gyldig mailadresse -
jeg har fx brugt min adresse i et år eller så og har ikke modtaget én
eneste spam/vira!

> [...]
> har hentet emailen. Det er din internet udbyder som bør tilbyde at virus
> scanne din email. Så burde du have en chance for at beholde din email

Det hjælper ikke på spammails (medmindre udbyderen også tilbyder et
spamfilter)

--

/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-11-03 19:56

Jesper Rasmussen wrote:

> Den eneste måde at sikre sig på er at bruge en ikke gyldig
> mailadresse - jeg har fx brugt min adresse i et år eller så og har
> ikke modtaget én eneste spam/vira!

Det ved jeg såmen ikke
Jeg har haft den samme hotmail adresse i snart 6 år, uden de helt store
problemer
Jeg lader hotmail sortere ud til højre med hård hånd

- Peter

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 13-11-03 20:02

On Thu, 13 Nov 2003 19:55:33 +0100, Peter Lykkegaard wrote:

> Det ved jeg såmen ikke
> Jeg har haft den samme hotmail adresse i snart 6 år, uden de helt store
> problemer
> Jeg lader hotmail sortere ud til højre med hård hånd

Jo jo - men du får jo mails'ne - at du så lader Hotmail filtrere i dem
er en anden sag. Og ligegyldigt hvor godt et filter Hotmail (eller andre
udbydere) måtte tilbyde risikerer man jo at de forkerte mails bliver
slettet ligesom der vel også nogen gange smutter en mail eller to
igennem, der skulle have været sorteret fra?
Personligt foretrækker jeg overhovedet ikke at få spam/virusmails'ne i
første omgang.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 13-11-03 22:53

"Jesper Rasmussen" <jr.news@stofanet.invalid> wrote in message

> [...]
> optræder bare et af de nævnte steder vil den mere eller mindre
> uundgåeligt få vira/spam. Og det helt uden at "nogen" taster din

Selvfølgelig er det ikke vrøvl det jeg skriver, men det er da også
muligt at en virus selv henter email adresser fra news og spreder sig på
den måde. Begge muligheder er sandsynlige som jeg ser det.

Jeg havde brugt min ramte email adresse siden 1997 og er aldrig blevet
ramt før her til sommer. Det passede faktisk sammen med at jeg skiftede
til Tele2. Dette vil jeg godt nok mene er et tilfælde eller også er
Tele2's sikkerhed måske blevet brudt hvis det nu er dem som poster virus
til gud og hver mand

mvh Bernhard

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 13-11-03 23:05

On Thu, 13 Nov 2003 22:52:49 +0100, Bernhard Ege wrote:

> Selvfølgelig er det ikke vrøvl det jeg skriver, men det er da også
> muligt at en virus selv henter email adresser fra news og spreder sig på
> den måde. Begge muligheder er sandsynlige som jeg ser det.

Det kan være jeg har misforstået dig, men som jeg læser dit oprindelige
indlæg beskylder du mere eller mindre en eller anden for bevidst at
sidde og sende vira ud til folk. Jeg ville såmænd blot pointere at det
nok ikke tilfældet men at det nærmere er en af de nye "intelligente"
vira, der har høstet Martins adresse - formentligt fra en inficeret
maskine, der af en eller anden grund har haft hans adresse liggende,
enten i adressekartoteket eller i forbindelse med et indlæg i et
news-program.

> [...]
> til Tele2. Dette vil jeg godt nok mene er et tilfælde eller også er
> Tele2's sikkerhed måske blevet brudt hvis det nu er dem som poster virus

Det er det jo nok næppe
Sammenfaldet kan også skyldes det store "boom", der har været af vira
siden i sommer - de sidste par måneder har indtil flere fæle vira jo
hærget. Og hvis du så samtidigt er kommet til at offentliggøre din
adresse kan du næsten ikke undgå at blive ramt

Fra : Bernhard Ege

Dato : 14-11-03 09:02

> [...]
> maskine, der af en eller anden grund har haft hans adresse liggende,
> enten i adressekartoteket eller i forbindelse med et indlæg i et

Well, jeg bebrejder ikke folk der uvidende afsender virus men hvis det
nu forholder sig som jeg først skrev så er de pågældende personer jo
skyldig i afsende af virus. Og med den mængde jeg modtog, så har jeg
svært ved at tro det er noget de gør med vilje, men de opdager det jo
nok når al deres båndbredde går til et formål som de ikke kan
gennemskue. Jeg er bare glad for at det filter som modtager min email
simplthen sletter alle emails med exe filer i (derved så jeg meget
få af de 1200 virus mails jeg modtog om dagen).

> [...]
> hærget. Og hvis du så samtidigt er kommet til at offentliggøre din
> adresse kan du næsten ikke undgå at blive ramt

Min adresse har været offentliggjort siden 1997 så det må skyldes at
virusset simpelthen spredte sig meget hurtigt.

mvh Bernhard

Fra : Barto / Jakob

Dato : 14-11-03 19:14

> Min adresse har været offentliggjort siden 1997 så det må skyldes at
> virusset simpelthen spredte sig meget hurtigt.

Jeg tror du har helt ret der. Jeg har også altid brugt min email adresse
uden noget "ekstra" i, i flere år her i nyhedsgrupperne. For kort tid siden
begyndte jeg dog at modtage et godt stykker over 100 virus mails pr. dag,
men efter jeg har pillet lidt ved min mail adresse er disse holdt op igen og
jeg modtager kun et par stykker pr. ugebasis, og stadig faldende.

Mvh Barto

Fra : David T. Metz

Dato : 18-11-03 02:48

Bernhard Ege skriblede:
> Min adresse har været offentliggjort siden 1997 så det må skyldes at
> virusset simpelthen spredte sig meget hurtigt.

Det skyldes at en ny orm (SWEN) høster adresser på usenet. End of story -
hold venligst den slags i den rigtige gruppe.

David
FUT: dk.edb.sikkerhed.virus
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Anders Pedersen

Dato : 13-11-03 21:22

On Thu, 13 Nov 2003 12:52:30 +0100, Martin Westh wrote:

> [...]
>
> Hvad gør man for at stoppe dette svinerig, jeg sider her med et K56 modem og
> bliver nok igen nød til at skifte mail- adresse, pis
Du bliver nød til at skifte mail adresse.
Opret foreksemsel en gratis email på jubii.dk
Masker den NOSPAM før @.
Bruger selv jubii og får kun ca.3 omdagen.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Per Thomsen

Dato : 18-11-03 09:11

> Du bliver nød til at skifte mail adresse.
> Opret foreksemsel en gratis email på jubii.dk
> Masker den NOSPAM før @.
> Bruger selv jubii og får kun ca.3 omdagen.

Det er nok bedre at sætte NOSPAM efter @, da du så ikke belaster udbyderens
server.

Per

Fra : Henrik Petersen

Dato : 14-11-03 22:37

"Martin Westh" <mwesth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og svare på et par problemer at men skal overdænges med vira bagefter: et
> eksembe MS internet Email delivery Service

Jeg gik fra 1000 mails om dagen (spam) til de ca 10 jeg gerne vil have, ved
at ændre i min mail...se min mailadresse
henrik

Fra : Platte Povl

Dato : 19-11-03 21:57

Martin Westh wrote:
> [...]
>
> Hvad gør man for at stoppe dette svinerig, jeg sider her med et K56 modem og
> bliver nok igen nød til at skifte mail- adresse, pis

skift email adresse :) eller kør din post igennem en virusscanner på
isp'en - tror gratisDNS gør dette automatisk, hvis du laver en
emailforward hos dem.
log ind på din pop3 konto og slet alle obskure email manuelt - find en
guide til pop3 kommandoer på google.com :p