Forkølet kat eller??
Fra : Missemor

Dato : 12-11-03 21:29

Jeg har været så heldig at få en tilløberkat. Den er rød - lille og har 2
forskellige farver øjne. Den ville bare ikke hjem, men havde nok heller
ikke noget - den så meget ussel ud, halen er brækket 2 steder og er skæv,
der er ingen tommelfingerklo på den ene forpote, den spiste det brød vi
smed ud til fuglene, hostede og hvæsede....stakkels kat.

Nu har jeg fået den gennemtjekket hos dyrlægen, kastreret, øremærket,
kastreret osv.Den er blevet rigtig vaks, kælen og er mors mis der får lov
til at putte under dynen om morgenen.

Katten har imidlertidig det problem at øjnene løber ind imellem. Den har
alle sine øjenlåg/hinder og der er ikke tegn på øjenbetændelse. Næsen kan
også løbe lidt og hoste ca. 1 gang om ugen (det er blevet meget bedre med
det).

Lægen sagde at jeg måtte vente og se om den voksede fra det... (den er ca.
1 år gammel).

Nogen der har erfaring med det - øjne der løber?

Jeg mener - kan det virkelig passe at der ikke findes behandling for det?
Nu læser jeg om andre katte der får antibiotika....

Har prøvet med næse- og øjendråber, som var det eneste lægen kunne give
mig, og det lykkedes ikke rigtigt. Nænede ikke at tvinge katten....

Håber på en løsning så misser bliver helt rask, tak.

Venlig hilsen Missemor

Fra : zasha

Dato : 12-11-03 23:02

"Missemor" <nix@ingen.com> skrev i en meddelelse
<klip hist og pist>
> [...]
> det).
>
> Lægen sagde at jeg måtte vente og se om den voksede fra det...

</klip>

Hej Missemor :)

Tillykke med missen *smil*
Jeg ville vente en månedstid og se om det går i sig selv, både øjen og
hoste. Du kunne jo prøve at "bade" kattens øjne med lidt lunken kamillethe
på en tot vat. Det ville også være fint hvis den drak lidt kamillethe, men
dét tror jeg ikke du får den til *G* Jeg har ihvertfald aldrig hørt om en
kat der drak kamillethe....
Hvis det ikke ændre sig må du tage fat i dyrlægen igen, for den er jo
fuldvoksen nu, hvis den er 1 år.
Hoste kan iøvrigt skyldes orm, men hvis den kun hoster én gang om ugen, så
glem det, så har den nok bare fået noget galt i halsen.
Held og lykke med missen og lad os vide hvordan det går med den *smil*

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk/godter.html
(sæsonpræget chokoladeside ;)