OT: Hjælp søges til min 'menneskekilling'
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 12-11-03 17:05

Jeg undskylder meget, at jeg bruger gruppen til en OT meddelelse, men måske
har I et godt input.
Jeg har et problem: Min søn i 8. klasse mangler en erhvervspraktikplads i
uge 3/2004. Han ville gerne ud i noget med dyr - men de dyrlæger, vi har
kunnet finde i Københavnsområdet (vi har kigget på
www.dk-fritid-dyr-kat.dk), er allerede booket eller tager slet ikke
praktikanter.
Der er lææænge til uge 3... men desværre skal sedlen til skolen afleveres
nu. Kan nogen hjælpe?

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 12-11-03 17:37

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> praktikanter.
> Der er lææænge til uge 3... men desværre skal sedlen til skolen afleveres

Hej Dikte
Skal det bare være noget med dyr, så kan jeg da foreslå en hundekennel, jeg
var selv (for ca. 100 år siden) i praktik på en kennel, og det fik mig da
til at indse, at det ikke var denne form for opdræt, der interesserede mig.
Men ellers er der da også internater eller pensioner, de har måske ikke så
travlt i uge 3, men et par ekstra hænder kan vel altid bruges. Eller hvad
med Zoo? En uddannelse som dyrepasser er vist ikke så dårlig.
Hilsen Vibeke

Fra : Lene Vang

Dato : 12-11-03 17:51

> [...]
> travlt i uge 3, men et par ekstra hænder kan vel altid bruges. Eller hvad
> med Zoo? En uddannelse som dyrepasser er vist ikke så dårlig.

Zoo i København, kan han godt glemme alt om, de har lange venteliste med
unge som er interesseret i, at komme i praktik hos dem.
Men hvad med en dyrehandel

--

Hilsen

Lene Vang - http://community.webshots.com/user/lene_vang

Fra : Pia J

Dato : 12-11-03 17:51

> med Zoo? En uddannelse som dyrepasser er vist ikke så dårlig.
> Hilsen Vibeke

Det kan han godt glemme, deres venteliste er flere år lang hvis de har en
(jeg har selv prøvet)

Hundepension lyder fornuftigt.

:Pia

Fra : Anja

Dato : 12-11-03 18:03

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> wrote in message
> [...]
> praktikanter.
> Der er lææænge til uge 3... men desværre skal sedlen til skolen afleveres

Hvad med dyrenes beskyttelse ??

Hilsen Anja

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 18:27

Benedikte Brisson skrev i <news:3fb25a30$0$136$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,>:

> Der er lææænge til uge 3... men desværre skal sedlen til skolen afleveres
> nu. Kan nogen hjælpe?

Kattens Værn eller en dyrehandel.

Her i byen tager dyrlægerne kun praktikanter fra de ældste klasser
og kun via den kommunale formidling.

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Bettina Hansen

Dato : 12-11-03 19:12

Benedikte Brisson wrote:
> Jeg har et problem: Min søn i 8. klasse mangler en erhvervspraktikplads i
> uge 3/2004. Han ville gerne ud i noget med dyr

Jeg tror at Dyreværnets internat i Rødovre
(http://www.dyrevaernet.dk/index_01.htm) kunne være interessant :)
Eller evt. ZooZity hvis det må være en dyrehandler...
De har i hvert fald flere forskellige slags dyr begge steder
(selvfølgelig flest i ZooZity men jeg tror personligt at
internatarbejdet er mere givende på mange punkter...)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 12-11-03 21:19

> [...]
> Jeg har et problem: Min søn i 8. klasse mangler en erhvervspraktikplads i
> uge 3/2004. Han ville gerne ud i noget med dyr

.... jeg takker for jeres input *S* Desværre er Zoo, ZooCity mfl allerede
optaget - vi har et par dyrlæger, vi prøver i morgen.

Venlig hilsen
Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-11-03 21:43

> [...]
> praktikanter.
> Der er lææænge til uge 3... men desværre skal sedlen til skolen afleveres

Ved ikke hvor i landet i bor, men jeg var i praktik hos en galoptræner i
Klampenborg. Sådan noget er jo også en mulighed.

Men ja, ligesom andre er det "100 år" siden.

Held og lykke i søgningen
Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 12-11-03 22:00

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

> Ved ikke hvor i landet i bor, men jeg var i praktik hos en galoptræner i
> Klampenborg. Sådan noget er jo også en mulighed.

Guuuuud ja, sådan et hestested har vi tilmed i familien. Prøver dem i
morgen, hvis dyrlægen glipper. Han har godtnok ikke den store erfaring med
heste, men på den anden side elsker han dyr sådan ret kritikløst (også
kvælerslangen i ZooCity, som han vandrede omkring med en hel søndag
eftermiddag til min store rædsel), så det var da sikkert noget.

Venlig hilsen Dikte

---
www.dikte.dk

Fra : Pia J

Dato : 13-11-03 08:44

> morgen, hvis dyrlægen glipper. Han har godtnok ikke den store erfaring med
> heste

Så får han det! :) God ide.

:Pia