Flytning
Fra : Thomas Milverts

Dato : 12-11-03 16:15

Hej NG,

Nu har jeg boet i Skotland i et stykke tid og skal hjem om tre uger.
Problemet er jo så at jeg har en del ting jeg skal have sendt hjem.
Er
der nogen af jer der har en idé om hvordan jeg nemmest og billigst
får
mine ting hjem?

Mvh
Thomas TM

Send evt mail: Tomra@stofanet.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 15-11-03 19:31

"Thomas Milverts" <Tomra@stofanet.dk> skrev
> [...]
> Er
> der nogen af jer der har en idé om hvordan jeg nemmest og billigst

Lej en Skibs container, som kan blive stillet ved din nuværende adresse,
hvor du fylder den og stiller den ved din adresse i Danmark. Sådan gjorde vi
da vi flyttet fra München til Århus. kan dog hverken huske hvem som klaret
det for os eller hvad det kostede, men kontakt et transportfirma, for at
snak med dem.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Thomas Milverts

Dato : 17-11-03 14:07

>Lej en Skibs container, som kan blive
> [...]

Hej Søren

Tak for svaret - jeg vil lige prøve at undersøge det. Det lyder godt
nok lidt dyrt i forhold til hvor meget jeg har (ca.
100-150 kg), men vil de lige overveje det.

Mvh
Thomas

Fra : Søren Blom

Dato : 17-11-03 15:17

"Thomas Milverts (slet 27SMO)" <Tomra@27SMOstofanet.dk> skrev

> Tak for svaret - jeg vil lige prøve at undersøge det. Det lyder godt
> nok lidt dyrt i forhold til hvor meget jeg har (ca.
> 100-150 kg), men vil de lige overveje det.

Hvis det ikke er mere end max 150 kg, så skulle du måske prøve at kontakte
et større dansk Vognmandsfirma som har andre kunder i England, for så kan de
køre det med hjem i en af deres lastbiler, prøv evt. DFDS transport, DSV
eller Dansk Fragtmænd, det er sådan lige dem jeg kan komme på. Det bør ikke
være svært at finde en vognmand der næsten har daglige transporter imellem
England og Danmark.
Grunden til at jeg forslog en skibscontainer, var at jeg troede du have det
meste af indboet fra et hus ol. der skulle med hjem.

Fra : Louise Fogt

Dato : 17-11-03 18:23

> "Thomas Milverts (slet 27SMO)" <Tomra@27SMOstofanet.dk> skrev

Efter et udvekslingsophold i England havde jeg 56 kg ekstra at tage med hjem
i form af bøger, souveniers m.m. Det billigste jeg umiddelbart kunne finde
var at putte det i en flyttekasse og transportere denne over på nærmeste
posthus. Det kostede mig så vidt jeg husker 550 kroner.

Rundt omkring på universitetet fandt jeg forskellige foldere fra firmaer der
var villige til at transportere ens ejendele hjem efter endt skoleophold.
Her kunne man så få en "Tea-box" der vist nok var lidt mindre end en normal
dansk flyttekasse men jeg stivnede af skræk over priserne. Mener at det var
omkring £90 for første kasse og £70 for de efterfølgende.. Et hurtigt
pristjek ved Royal Mail afgjorde sagen!

Vh

Louise Fogt

Fra : jo

Dato : 17-11-03 20:20

"Louise Fogt" <lfreklame@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Hej
For nogle år side arbejde jeg i nordnorge og den billigste måde at få
transporteret
gods hjem var med DFDS-Transport. Jeg pakkede i ca 50 flyttekasser men jeg
kan ike rigtig huske hvad det kostede.
jesper

Fra : Thomas Milverts

Dato : 25-11-03 12:32

Hej allesammen...

Jeg vil bare lige sige tak for hjælpen til jer alle... Vil
undersøge mulighederne.

Mvh Thomas