varm anbefaling sydlige afrika
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-11-03 15:32

jeg har well så småt været her i en uge sydafrika > mosambiq ..... der
er fanme mange muligheder , her er ikke så billigt som i asien og de
fleste steder i sydamerika ..... men til livest ophold i det daglige
er man på beuget godt hjulpet med en 120-150 kr. om dagen for mad og
inkavartering !!!

for den hærdede rejsene er der mulighed for selv at tage offentlig
transport rundt i mellem div - der er et godt net busser og tog - de
køre altså til tiden ikke som i west afrika når sæderne er fyldte:)

for den mindre hærdede rejsen er der en masse pakke ture de er dog
kostelige synes jeg man skal nok afse en 8-14-21 000 kr for at få
noget ud af det ..... men så for man altså også ALT...

MAN KAN også leje en bil eller købe den i sydafrika og sælge den ved
afrejsen også bruge den ....

sikkerheden der synes at hærge noget paranoia i sydafrika .... der
ikke indbyder til at man skal gå rundt med hovedet under armen - men
det er langt fra umuligt - her i mosambiq er folk sgu flinke og det er
også mit indtryg zambia , med de mennesker jeg har mødt derfra og
botswane skulle være guddomeligt smukt ....

det er sgu fedt at være her fordi jeg mest har været i fjern østen der
på nær indien er blevet " turistet" ...hvilket er udemærket hvis man
ikke er rejse vandt uden for europa og australien / NZ - det er fin
træning med henblik på større rejser - men eventyret er forbi for
længe siden ..... dte er det ikke her

man kan mærke det "galskaben" viljen og eventyret rygger i en overalt
man kommer - man kan overaskes og det er sgu fedt !!!!

jeg skal ikke selv lave det vilde da jeg primært har begrænset med
kapital ulempen er det koster sgu .... men jeg smutter med ham min
gamle ven jeg bor ved op i en natur park også op til pimba for at
svømme i mellem delfiner - det har jeg aldrig prøvet .....om det lader
sig angere vil jeg tage nogen dage ud i en landsby med hytter og bo i
mellem de lokale nogen dage i mens jeg genslæser josph conrads hart of
darkness om det bliver ved jeg ikke det er noget med at lave kontakter
i mellem de lokale jeg har gjort det før men det er ikke bare noget
man gør...... bare lige lidt inspi godt folk - jeg har nogen brochure
som jeg scanner ind og lægger på en hjemmeside når jeg kommer hjem med
lidt råd og vejlidng om priser muligheder og kontakter....
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : max

Dato : 12-11-03 16:06

Det lyder spændende Bo - er altid på udkig efter nye
rejsemål. Har mødt en del studerende øst afrikanere i
Indien, så det har været på rejse listen længe, men det
er godt at få en dug frisk rapport.

Heart of Darknes, den er værd at genlæse.. -max-

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-11-03 19:40

On Wed, 12 Nov 2003 16:05:47 +0100, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

Hi Max :)

>Det lyder spændende Bo - er altid på udkig efter nye
>rejsemål. Har mødt en del studerende øst afrikanere i
>Indien, så det har været på rejse listen længe, men det
>er godt at få en dug frisk rapport.

jow tak Ohh indien er også fedt :)
dte er for kaotisk til det nogen sinde bliver turistet :I)

>Heart of Darknes, den er værd at genlæse.. -max-

den er suveræn .... har fundet manu skribtet af ff copola på nettet og
har printet det ud det er også sager :)

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Ghita

Dato : 12-11-03 18:16

I news:80bf487c8566ba909d7ec3d27732ffb5@news.teranews.com griflede Bo M
Mogensen:
> [...]
> fleste steder i sydamerika ..... men til livest ophold i det daglige
> er man på beuget godt hjulpet med en 120-150 kr. om dagen for mad og

Hej Bo
Det lyder som om du har en rigtig god tur.
Imens kan vi andre bare forsøge at holde varmen herhjemme.
øv øv øv

--
God bagjul...
Ghita

---

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-11-03 19:43

On Wed, 12 Nov 2003 18:15:35 +0100, "Ghita" <mammasine@bonbon.net>
wrote:

Hi Ghita

>Det lyder som om du har en rigtig god tur.

jamen det er sgu fedt at blive så posiktivt overrakset - nu har jeg jo
også holdt næsten 3 års rejse pause på nær nogen ture til Italien til
min fam der .... men det er jo noget andet

>Imens kan vi andre bare forsøge at holde varmen herhjemme.
>øv øv øv

ja dte er også min sidste erindring det var pisse koldt i kastrup jeg
tror jeg tager herned igen efter jul hvis jeg kan have hunden med ?

freY har jeg på messenger så det går lige men jeg savener sgu min
hund !

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Ghita

Dato : 12-11-03 22:34

I news:73b55078754b4c2d4df96b765de3ba26@news.teranews.com griflede Bo M
Mogensen:

Hej Bo

> ja dte er også min sidste erindring det var pisse koldt i kastrup jeg
> tror jeg tager herned igen efter jul hvis jeg kan have hunden med ?

Det kan du da undersøge, men spørgsmålet er om det ikke bliver for varmt
for hende ?
Jeg havde min Emmamis med hjem fra Kreta da vi havde holdt orlov
dernede, og hun frøs inderligt den første vinter vi var hjemme på trods
af at hun kun er indekat.
Sarahunden kom med hjem fra Tyrkiet, og hun havde det heller ikke al for
godt da kulden kom over os - Eller den første regn for den sags skyld.

For begges vedkommende var det reglerne om indførelse fra pågældende
land til Danmark vi skulle bruge. Dvs hunde/katte pas,
helbredsundersøgelser og rabiesvaccine. Kan ikke lige huske om det var
alt, men det kommer både an på hvor du kommer fra og hvortil, og
rabiesvaccinen skal gives inden for et vist tidsrum inden afrejse.

Hvor er det lille myr sat i pleje ?
Og hvad med resten af flokken ?

> freY har jeg på messenger så det går lige men jeg savener sgu min
> hund !

Ok. Hvis du kan klare dig med det :)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 13-11-03 13:49

On Wed, 12 Nov 2003 22:33:55 +0100, "Ghita" <mammasine@bonbon.net>
wrote:

> [...]
>Mogensen:
>
>Hej Bo

>Det kan du da undersøge, men spørgsmålet er om det ikke bliver for varmt

nej hun er jo hårdløs mexican hun skal bare lige have lidt sol crem
der hvor hun er lys mest poterne er et problem

> [...]
>Sarahunden kom med hjem fra Tyrkiet, og hun havde det heller ikke al for
>godt da kulden kom over os - Eller den første regn for den sags skyld.

jamen det må også ku lade sig gøre - dte koster bare kassen jeg tror
det er 1200 hver vej for at have hende med :(
men skide være med det .....

> [...]
>alt, men det kommer både an på hvor du kommer fra og hvortil, og
>rabiesvaccinen skal gives inden for et vist tidsrum inden afrejse.

alt det har hun - hun har enda italinsk pas

>Hvor er det lille myr sat i pleje ?

der er en studeren der har lånt mit gæsteværlse som passer hende +
fisk og skilpader

>Og hvad med resten af flokken ?

ja mark og kristine har fuglene......de har haft elenor før hun er nem
men den nye blå panede amazone er fame noget af en krabat at have med
at gøre ...... men det fede er at kristine har fået den til at
akceptere kvinder og det var ellers gået galt da jeg havde min
sindsyge x på besøg i en uge for satan ...

>Ok. Hvis du kan klare dig med det :)

jaaeeee det var da fedets hvis hun var her - men hun lider af fly
skræk + hun er en woorking holik :)

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Ghita

Dato : 13-11-03 21:04

I news:8b904568424b6c6cb7cfd862e5c9bb7e@news.teranews.com griflede Bo M
Mogensen:

Hej Bo

> nej hun er jo hårdløs mexican hun skal bare lige have lidt sol crem
> der hvor hun er lys mest poterne er et problem

Nå. Jamen så er der jo ingen ko på isen.

> jamen det må også ku lade sig gøre - dte koster bare kassen jeg tror
> det er 1200 hver vej for at have hende med :(
> men skide være med det .....

Jeg har nu ikke betalt noget for mine dyr. Det kommer vist an på om man
selv er med flyet eller ej.

> alt det har hun - hun har enda italinsk pas

Tror nu nok at der skal erklæring fra dyrlægen kort før afrejse.

> der er en studeren der har lånt mit gæsteværlse som passer hende +
> fisk og skilpader

Fint nok, så er hun i det mindste hjemme.

> [...]
> akceptere kvinder og det var ellers gået galt da jeg havde min
> sindsyge x på besøg i en uge for satan ...

He he. Det var papegøjen jeg hentydede til. Pater havde vist også haft
sit hyr sidst han passede den hos dig.

> jaaeeee det var da fedets hvis hun var her - men hun lider af fly
> skræk + hun er en woorking holik :)

Jeg bryder mig heller ikke om at flyve, så jeg holder mig til de korte
strækninger, og selv det er jeg ikke meget for.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-11-03 10:03

On Thu, 13 Nov 2003 21:04:24 +0100, "Ghita" <mammasine@bonbon.net>
wrote:

>I news:8b904568424b6c6cb7cfd862e5c9bb7e@news.teranews.com griflede Bo M
>Mogensen:
>
>Hej Bo

>Nå. Jamen så er der jo ingen ko på isen.

nej ikke med det jeg købte noget herre dyrt crem i sommers til
børn og strand i matas men det virker .....ejj det er synd for hun
bliver ild rød der hvor hun er lys .....men hun var også den eneste
der lå midt ude på græsset i den profrane hede der var i juli og
slikkede sol i sikkert tæt på 40 grader

>Jeg har nu ikke betalt noget for mine dyr. Det kommer vist an på om man
>selv er med flyet eller ej.

ej jeg måtte sgu bløde 700 for en retur til pizza med hende i 2001

>Tror nu nok at der skal erklæring fra dyrlægen kort før afrejse.

ja ja for fan men hun skal nu burde ha haft sine 2 års vacinasioner
allerede i oktober ..... jeg gør det med hende fordi jeg ikke ved
bedre men mig selv jeg for ikke en enste sprøjte når jeg f.eks rejser
her eller i asien .... for man noget så for man det eod.
og jeg har sgu ikke fået noget endnu .....som man ku vacineres i mod .

>Fint nok, så er hun i det mindste hjemme.

det var også det der afgjorede det ....beretningen går på når de
kommer hjem fra at have været ude løber hun lige ind og ser om jeg er
kommet også går hun ind til min hushjælp når det er konsateteret det
er jeg ikke - jeg savner hende sgu frygteligt .....

>He he. Det var papegøjen jeg hentydede til. Pater havde vist også haft
>sit hyr sidst han passede den hos dig.

hæ hæ jaaaa den er sgu et nr for sig men hvad man må begribe er at de
er jo babyer i 2 år - de bliver jo gamle mindtst 60 år - hvis man
passer den ordentligt og det gør jeg ....sagen er den binder sig meget
til bare et menneske som så er mig ....hvor den kan være noget led
over for kvinder - den bed sgu en veninde i fingeren så hun har et ar
på 4 cm :( ja hun stak hånden ind til den det var også dumt ..... man
skal ligesom med børn bare lade dem komme af sig selv.....

men den er jo fanme quit når vi ligger og ser fjerner i dæmpte
belysning så bliver den bare tunger og tunger til sidst sider den som
en and for til sidst at falde om på vingen hvor den sover som en sten
:)

>Jeg bryder mig heller ikke om at flyve, så jeg holder mig til de korte
>strækninger, og selv det er jeg ikke meget for.

Puhh på nær en tropisk storm hjem fra Brasillien hvor flyet blev
kastet noget rundt - er jeg nu cool - selv da lynet slog ned i et fly
fra ? Bulgarien i 79 eller 80 der sker jo ikke noget ..... nej jeg er
sgu mere bange for at høre trafik radio og mtv ind at flyve :)

men for lige ta vende til bage til afrika - sider her i natten
chikaderne gir den lyd som de nu kun gir her der er en møl i mod mit
vindu på 8 cm der er vindstille også ca en 25 grader i natten her i
den sydlige del der bliver ikke så satans hedt som jeg f.eks oplevede
det i west afrika og cambodia - det er som sådan en permanet go
sommerdag der hjemme ....

--

Mv.
Bo M Mogensen